Toon posts:

Asus speech reporter werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7v333 moederbord en de Asus speech reporter doet het niet (ik heb al met boxen op hoogste volume geprobeert, nog hoor ik nix, dus het is niet zacht opgenomen of wat dan ook)

Ik heb de instellingen in de bios voor de speech post reporter aanstaan en mn onboard geluidskaart staat ook aan (ik gebruik geen andere)

verder heb ik de speaker jumpers voor de asus post reporter op 'back panel' gezet (andere optie was de interne speaker)

nou als ik opstart moet ik normaal dit horen: "power on self test completed" "computer now booting from operating system"

ik heb al 1x de standaard geluiden erin proberen te flashen met winbond op 'safe mode' (duurde 20min) en nog doet die het niet

system specs:

asus a7v333 (bios rev. 1018 beta 001)
amd athlon xp 1600+ @ 1.56GHZ
256MB DDR 2100 (merkloos)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
heb je een backpanel? volgens mij moet ie op internal speaker voor geluid... heb je overigens wel in interne speaker en werkt deze wel?

Verwijderd

Topicstarter
in het mobo manual staat:

Speaker Selector (3 pin SPEECH)
This jumper specifies which speaker to use for the ASUS POST Reporter function. The default setting to pins [2-3] feeds an external speaker to the Line-out jack (lime color). Set to pins[1-2] to use the internal buzzer (usually included in the chassis)

de backpanel is dus die Line out jack (waar me boxen op aangesloten zijn) de internal speaker is gewoon die irritante piep buzzer bij opstarten :P

Verwijderd

Nu is het hierna ook nog de bedoeling om de jumper op een bepaalde manier te zetten waardoor je de POST reorter zelf inschakeld, staat vast in je boekje

mooi bordje trouwens :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de instellingen in de bios voor de speech post reporter aanstaan" < dat is de "jumper" om de speech post reporter aan te zetten, het is een relatief nieuwe mobo met weinig jumpers, meeste word in bios ingesteld dus ik weet zeker dat er niet nog een jumper is die de Post reporter functie aanzet

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 10:30
Zitten je speakers op de gewone audio-uitgang of op de line-out?
Meeste geluidskaarten hebben 2 uitgangen (speakers en line-out) en 1 ingang (mic), weet je zeker dat je de goeie hebt? Probeer anders voor de zekerheid gewoon ook de andere uitgang
Hoor je wel iets als je de interne speakers gebruikt?
Als dit niet zo is ligt het aan het speech-systeem zelf, anders toch aan de geluidsuitgang

Verwijderd

Topicstarter
mijn onboard geluidskaart heeft Line-in, Line-out (speakers), Mic in
ik heb allebij de jumper settings geprobeert

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?
Pagina: 1