Toon posts:

[printers] Vaag probleem met HP-stuff

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:

Ik zit nu op mijn werk, met een Compraq Evo systeem W2K met daarop een HP Laserjet 1100A en een Galep4 programmer (selectable via handmatige switch)

Dit ding hangt aan een netwerk o.b.v. W2K server aan een Proliant waar een Laserjet 2200 aan hangt.

Beide Laserjets zijn geïnstalleerd, staan aan en werken.
Als ik op de lokale printer iets wil printen, deze dan ook uitdrukkelijk selecteer, ondanks dat ie standaardprinter is, dan spuugt de netwerkprinter een zwaar misvormde versie van het bestand dat naar mijn lokale printer is gestuurd uit.

Wat is hier gebeurd? Tot zover ik weet heb ik zelf niets gewijzigd, maar ook de netwerkbeheerder niet (das zo'n pipo die eens in de maand komt en eigenlijk allen de boel overhoop gaat halen, je kent het wel).
Het lijkt erop dat ergens een instelling alles naar de netwerkprinter stuurt, maar hoe kom ik hier achter?

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 12:04
Staat je printerpoort van de driver van de HP1100 wel op LTP1 en dus NIET op HP Jetdirect oid?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik spreek volgens de instellingen gewoon LPT1 aan.

Het lijkt of de poort constant bezet wordt door een of ander proggie, heb alleen net niet genoeg rights om mijn systeem zelf binnenste buiten te keren.
Ik los het momenteel op met een "kloon"-pc waarop ik de printer heb aangesloten en gedeeld... simpel en effectief, alleen niet echt wat ik graag zou willen... Alles is IMO beter dan steeds 100 meter naar de dichtsbijzijnde printer te moeten hobbelen...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk ff met het commando NET USE (onder een commandprompt) naar je verwijzingen. Dikke kans dat LPT1 naar je netwerkprinter gerout staat. In dat geval moet je de lokale HP op LPT2 zetten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, voor een deel, alleen op LPT2 zit hier ook nog wat, ik heb hem op LPT3 geplaatst, dus nu werkt het gelukkig weer. Dat was de gouden tip, bedankt!