Het idee dat ik samen met een vriend vorig jaar kreeg was best leuk: in een paar weekjes samen een kastje van 25x25x25cm bouwen en daar flinke high-end hardware in stoppen. Inmiddels zijn we tien maanden verder en nadert het ding eindelijk de voltooidings-fase. Wat bij het begin van het project high-end was zal voor veel tweakers nu middle-end zijn. Desondanks ben ik best trots op het (bijna) eindresultaat, en iig tevreden genoeg om het ding aan jullie te laten zien.
Het doel was een snelle computer in een kastje van 25x25x25cm te stoppen. De specs zijn op dit moment:
- AOpen MK77 Micro-ATX
- AMD Athlon XP 2100+
- Hercules 3D Prophet 9700 pro (Ati Radeon 9700 pro)
- 256MB PC2100 Infinion DDR SDRAM (wordt meer zodra ik weer geld heb
)
- IBM 80GB 120GPX (7200 Rates)
- 300 Watt voeding.
Ten tijde van de aanschaf van dit spul was het high-end (Na aanschaf van Radeon @ HCC was het ding compleet). Ik gok dat ik ondanks de verstreken tijd nog steeds vrij hoog in het tabelletje met 3DMarks per CM3 sta
Genoeg geblaat, tijd voor wat plaatjes. Een paar puntjes:
- Het ding is nog niet gepolijst oid, dr zitten nog behoorlijk wat krassen op.
- Het folie zit nog over het acryl heen, waardoor het nog niet zo doorzichtig is als 't moet worden.
- De camera is een waardeloos Trust-excuus voor 3,3 MPixels.
- Dit zijn maar een paar plaatjes, meer van het spul hier.

Voordat ik met metaal-spul begon te spelen heb ik eerst een proef-kastje gebouwd met Lego
Dit plaatje is btw nog met de Ricoh van men ouders geschoten.

Heel veel maanden later, vanmiddag preciezer gezegd, heb ik nog de nodige aanpassingen gemaakt aan het frame aan de voeding. De voedings-fan is vervangen door een irritant knipperende LED-fan, de fan links heeft LED-streaks.

Een tweede LED-fan met streaks zit rechtsbovenin om de (hard nodige) frisse lucht over de CPU te blazen.

Een oude foto, die de ingewanden laat zien

Overzicht (crappy pic
)

Achterkant met twee LED-fans (in de voeding en dr naast)

Nog een overzicht (heel iets minder crap
)
Ik ga morgen vanmiddag naar Drome, ik probeer wel iemand zo ver te krijgen daar fatsoenlijke foto's te schieten.
Wie nog meer plaatjes wil zien kan hier hier terecht voor het foto-verslag van het bouwen. De nieuwste plaatjes staan in men fotoalbum @ T.net. Het ding is nog niet af, ik ga dr vast nog meer lampjes in hangen, de krassen zullen nog wel worden weggewerkt en uiteraard gaat het folie nog van het acryl af (als ik weer puf heb om het ding uit elkaar te halen).
Ik hoop dat jullie men eerste echte casemod/build een beetje geslaagd vinden
Het doel was een snelle computer in een kastje van 25x25x25cm te stoppen. De specs zijn op dit moment:
- AOpen MK77 Micro-ATX
- AMD Athlon XP 2100+
- Hercules 3D Prophet 9700 pro (Ati Radeon 9700 pro)
- 256MB PC2100 Infinion DDR SDRAM (wordt meer zodra ik weer geld heb
- IBM 80GB 120GPX (7200 Rates)
- 300 Watt voeding.
Ten tijde van de aanschaf van dit spul was het high-end (Na aanschaf van Radeon @ HCC was het ding compleet). Ik gok dat ik ondanks de verstreken tijd nog steeds vrij hoog in het tabelletje met 3DMarks per CM3 sta
Genoeg geblaat, tijd voor wat plaatjes. Een paar puntjes:
- Het ding is nog niet gepolijst oid, dr zitten nog behoorlijk wat krassen op.
- Het folie zit nog over het acryl heen, waardoor het nog niet zo doorzichtig is als 't moet worden.
- De camera is een waardeloos Trust-excuus voor 3,3 MPixels.
- Dit zijn maar een paar plaatjes, meer van het spul hier.
Voordat ik met metaal-spul begon te spelen heb ik eerst een proef-kastje gebouwd met Lego
Dit plaatje is btw nog met de Ricoh van men ouders geschoten.

Heel veel maanden later, vanmiddag preciezer gezegd, heb ik nog de nodige aanpassingen gemaakt aan het frame aan de voeding. De voedings-fan is vervangen door een irritant knipperende LED-fan, de fan links heeft LED-streaks.

Een tweede LED-fan met streaks zit rechtsbovenin om de (hard nodige) frisse lucht over de CPU te blazen.
Een oude foto, die de ingewanden laat zien

Overzicht (crappy pic

Achterkant met twee LED-fans (in de voeding en dr naast)

Nog een overzicht (heel iets minder crap
Ik ga morgen vanmiddag naar Drome, ik probeer wel iemand zo ver te krijgen daar fatsoenlijke foto's te schieten.
Wie nog meer plaatjes wil zien kan hier hier terecht voor het foto-verslag van het bouwen. De nieuwste plaatjes staan in men fotoalbum @ T.net. Het ding is nog niet af, ik ga dr vast nog meer lampjes in hangen, de krassen zullen nog wel worden weggewerkt en uiteraard gaat het folie nog van het acryl af (als ik weer puf heb om het ding uit elkaar te halen).
Ik hoop dat jullie men eerste echte casemod/build een beetje geslaagd vinden
[ Voor 1% gewijzigd door AcouSE op 04-07-2003 09:31 . Reden: Plaatjes geresized met [img=600]-tag ]
en zo'n ding om ze vast te draaien