Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CB] Mijn 25x25x25cm Qube

Pagina: 1
Acties:

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47
Het idee dat ik samen met een vriend vorig jaar kreeg was best leuk: in een paar weekjes samen een kastje van 25x25x25cm bouwen en daar flinke high-end hardware in stoppen. Inmiddels zijn we tien maanden verder en nadert het ding eindelijk de voltooidings-fase. Wat bij het begin van het project high-end was zal voor veel tweakers nu middle-end zijn. Desondanks ben ik best trots op het (bijna) eindresultaat, en iig tevreden genoeg om het ding aan jullie te laten zien.

Het doel was een snelle computer in een kastje van 25x25x25cm te stoppen. De specs zijn op dit moment:
- AOpen MK77 Micro-ATX
- AMD Athlon XP 2100+
- Hercules 3D Prophet 9700 pro (Ati Radeon 9700 pro)
- 256MB PC2100 Infinion DDR SDRAM (wordt meer zodra ik weer geld heb :P)
- IBM 80GB 120GPX (7200 Rates)
- 300 Watt voeding.

Ten tijde van de aanschaf van dit spul was het high-end (Na aanschaf van Radeon @ HCC was het ding compleet). Ik gok dat ik ondanks de verstreken tijd nog steeds vrij hoog in het tabelletje met 3DMarks per CM3 sta :P

Genoeg geblaat, tijd voor wat plaatjes. Een paar puntjes:
- Het ding is nog niet gepolijst oid, dr zitten nog behoorlijk wat krassen op.
- Het folie zit nog over het acryl heen, waardoor het nog niet zo doorzichtig is als 't moet worden.
- De camera is een waardeloos Trust-excuus voor 3,3 MPixels.
- Dit zijn maar een paar plaatjes, meer van het spul hier.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Netman768/Computer/Lego2.JPG
Voordat ik met metaal-spul begon te spelen heb ik eerst een proef-kastje gebouwd met Lego :P
Dit plaatje is btw nog met de Ricoh van men ouders geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=7321&format=full&ext=.jpg
Heel veel maanden later, vanmiddag preciezer gezegd, heb ik nog de nodige aanpassingen gemaakt aan het frame aan de voeding. De voedings-fan is vervangen door een irritant knipperende LED-fan, de fan links heeft LED-streaks.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=7325&format=full&ext=.jpg
Een tweede LED-fan met streaks zit rechtsbovenin om de (hard nodige) frisse lucht over de CPU te blazen.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Netman768/Computer/IMG_0016.JPG
Een oude foto, die de ingewanden laat zien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=7326&format=full&ext=.jpg
Overzicht (crappy pic :|)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=7328&format=full&ext=.jpg
Achterkant met twee LED-fans (in de voeding en dr naast)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=7327&format=full&ext=.jpg
Nog een overzicht (heel iets minder crap :P)

Ik ga morgen vanmiddag naar Drome, ik probeer wel iemand zo ver te krijgen daar fatsoenlijke foto's te schieten. ;)
Wie nog meer plaatjes wil zien kan hier hier terecht voor het foto-verslag van het bouwen. De nieuwste plaatjes staan in men fotoalbum @ T.net. Het ding is nog niet af, ik ga dr vast nog meer lampjes in hangen, de krassen zullen nog wel worden weggewerkt en uiteraard gaat het folie nog van het acryl af (als ik weer puf heb om het ding uit elkaar te halen).

Ik hoop dat jullie men eerste echte casemod/build een beetje geslaagd vinden :P

[ Voor 1% gewijzigd door AcouSE op 04-07-2003 09:31 . Reden: Plaatjes geresized met [img=600]-tag ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Voor een eerste casemod cker geslaagd, alleen kan je em nog wel mooier maken. Maak banen waar je je snoeren langs leidt ofso. Lijkt et iets minder chaos en is het mooier om naar te kijken. toch gj

• Netman768
t!mP schreef op 04 July 2003 @ 01:29:
Voor een eerste casemod cker geslaagd, alleen kan je em nog wel mooier maken. Maak banen waar je je snoeren langs leidt ofso. Lijkt et iets minder chaos en is het mooier om naar te kijken. toch gj
Ik moest al heel onhandig de mobo-voedingskabels verlengen, wat de netheid van de kabels niet echt ten goede komt. Tel daarbij de kabeltjes voor fans en lampjes op en het is al heel moeilijk om het uberhaupt onder het moederbord te krijgen.

Ik denk dat ik die zooi flink kan opruimen door de blokjes waarmee de voedingskabeltjes nu verlengd worden te vervangen door nette plugjes. Ik zit helaas al bijna zonder plugjes, dus dat zal even moet even wachten :)

Verwijderd

Mooi gedaan relatief simpel design en toch zeer mooi. De spec zijn in ieder geval beter dan mijn systeem hoor!!!

Ik zou wel even de kabels opruimen in een doorzichtige kast is dat wel zo mooi. En heb je nu imbus boutjes gebruikt.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 01:37 . Reden: Type impus -> imbus ]

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

t!mP schreef op 04 July 2003 @ 01:29:
Mjah, ik zou zelf voor wat kabelmesh in eerste instantie gaan. Dat ruimt al een hele hoop op. Daarnaast zou je inderdaad nog altijd ervoor kunnen kiezen om de draden langs de zijkanten te leggen en zo :)

Maar netman, ik moet zeggen dat ik het een zeer geslaagde Mod vind. Dit soort dingen zie je maar weinig meer tegenwoordig. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

zeer zeker een mooi dingetje :)
rounded cables zou op zich ook niet verkeerd zijn en werk je snoeren inderdaad wat mooier weg dan wordt het in een keer een stuk netter. Lampjes vind ik persoonlijk niet mooi, maar zonder die poespas zou ik er zo 1 kopen :)
Een spiegel als bodemplaat, dan is ie helemaal af :)
echte tweakers slapen niet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Pietert op 04-07-2003 01:37 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Netman768
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 01:33:
Mooi gedaan relatief simpel design en toch zeer mooi. De spec zijn in ieder geval beter dan mijn systeem hoor!!!

Ik zou wel even de kabels opruimen in een doorzichtige kast is dat wel zo mooi. En heb je nu impus boutjes gebruikt.
't design leek idd van te voren redelijk simpel. Het bouwen was ietsjes lastiger, maar dankzij hulp van men vader en een vriend van me wel gelukt. :)

Ik weet niet wat impus boutjes zijn?

[edit] Tnx voor 't positieve commentaar en de suggesties iedereen btw.
Jullie zijn snel, zo in het holst van de nacht :P

[ Voor 15% gewijzigd door Netman768 op 04-07-2003 01:39 ]

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

ziet er netjes uit, zeker voor een eerste ;) Zoals hierboven gemeld even netjes je kabels opruimen, ziet er wel zo netjes uit :)
Je hd heb je onder je mobo gelegd zag ik, wordt ie niet erg warm daar? NIC zit vast onboard, maar ik mis een cd/dvd-lezer/brander? Is dat niet erg onhandig?

• Netman768
JaY- schreef op 04 July 2003 @ 01:38:
ziet er netjes uit, zeker voor een eerste ;) Zoals hierboven gemeld even netjes je kabels opruimen, ziet er wel zo netjes uit :)
Je hd heb je onder je mobo gelegd zag ik, wordt ie niet erg warm daar? NIC zit vast onboard, maar ik mis een cd/dvd-lezer/brander? Is dat niet erg onhandig?
De temperatuur van de HD valt wel mee, dr is ook wel wat airflow door de twee fans achterin. Floppy en dvd/cd ontbreken idd. Ik gebruik veel netwerk-spul en heb bovendien gewoon een drive apart liggen als het nodig is. Inbouwen was zo spuuglelijk dat ik 't niet heb gedaan :)

Verwijderd

Imbus boutjes zien er ongeveer zo uit van boven af. De kop is wat hoger dan bij normale boutjes ziet er vind ik wel mooi uit. Een andere leuke optie is ik geloof dat ze dopmoeren heten. Dan doe je de bout er van de andere kant in. Vraag maar bij de plaatselijk bouwmarkt op imbus die wijzen ze je zo aan.
/ \
| |
\ /
VageGast schreef op 04 July 2003 @ 01:46:
ik geloof dat die dingen INBUS heten...
Nee het is echt imbus ga maar eens naar de bouwmarkt en print een bonnetje uit ;) IK heb hier de zakjes nog liggen met de bonner erop :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 01:48 ]

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

zulke schroefjes: Afbeeldingslocatie: http://www.schuro.de/images/Linsenkopf.jpg en zo'n ding om ze vast te draaien Afbeeldingslocatie: http://www.baader-planetarium.de/zubehoer/sonstiges/inbus.jpg
je kent ze vast wel...

hmmmz dan spelt de bouwmarkt het toch verkeerd:
in·bus·bout (de ~ (m.))
1 bout met cilindrische kop waarin een zeskantig gat zit

in·bus·sleu·tel (de ~ (m.))
1 zeshoekige sleutel om inbusbouten vast en los te draaien

[ Voor 107% gewijzigd door Pietert op 04-07-2003 01:54 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
leuke mod, als je nou je CDRom er toch bij wil hebben, sloop de kappen eraf en hang hem zonder erin, dan voelt ie zich waarschijnlijk wel thuis tussen al die opengewerkte zooi

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:07

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Big4SMK schreef op 04 July 2003 @ 04:51:
leuke mod, als je nou je CDRom er toch bij wil hebben, sloop de kappen eraf en hang hem zonder erin, dan voelt ie zich waarschijnlijk wel thuis tussen al die opengewerkte zooi
kan dat nou es niet normaal gezegd worden???

ik vind het een leuke mod, die es een keer wat anders is dan normaal. De bekabeling kan inderdaad wat beter weggewerkt worden, maar daar valt nog wel aan te sleutelen! Klein en compact, zo zou ik hem ook wel willen hebben :)

T60P Widescreen

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
het is trouwens geen imbus maar tork schroefjes compaq en hp gebruiken die krengen ook

Verwijderd

Leuk :)

Dat bovenste fannetje die lucht de case in blaast, kun je beter laten zuigen. Warme lucht stijgt namelijk op naar boven, en nu blaast hij die vrolijk terug.

Als je die laat zuigen, en mischien nog een fannetje beneden maakt die blaast, heb je veel betere temps.

• tricksel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 23:04
bphderuyter schreef op 04 juli 2003 @ 09:08:
het is trouwens geen imbus maar tork schroefjes compaq en hp gebruiken die krengen ook
Om een tikkie te zeiken; het heet torx. Deze zijn min of meer "stervormig". Inbus, zoals hierboven genoemd, is een zeskant.

Sorry, niet lullig bedoeld, maar kon het niet laten.

Verwijderd

VageGast schreef op 04 juli 2003 @ 01:46:
zulke schroefjes: [afbeelding] en zo'n ding om ze vast te draaien [afbeelding]
je kent ze vast wel...

hmmmz dan spelt de bouwmarkt het toch verkeerd:
in·bus·bout (de ~ (m.))
1 bout met cilindrische kop waarin een zeskantig gat zit

in·bus·sleu·tel (de ~ (m.))
1 zeshoekige sleutel om inbusbouten vast en los te draaien
je eerste plaatje is TORK }:O

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

bphderuyter schreef op 04 July 2003 @ 09:08:
tricksel schreef op 04 July 2003 @ 09:37:
[...]

Om een tikkie te zeiken; het heet torx. Deze zijn min of meer "stervormig". Inbus, zoals hierboven genoemd, is een zeskant.

Sorry, niet lullig bedoeld, maar kon het niet laten.
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 09:42:
[...]

je eerste plaatje is TORK }:O
spuit!!11 :P

En ook weer ontopic, een hele mooie mod voor een eerste keer. En zoals je zelf zegt kan je het helemaal afmaken door dat kroonsteentje door plugjes te vervangen. En natuurlijk is een kabelsmesh om je voedingskabels ook zeer strak ;)
Oplossing voor die cd-drive, externe scsi cd-rom? Is wel makkelijk als je daar alles nog voor hebt liggen, anders wordt het zeer prijzig.
Veel scces met het helemaal afmaken van je mod. :)

You are free to do as we tell you to

• My-life
  • Nu online
Leuk gedaan. Over de kabels = wel genoeg gezegt...

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

tjah, het is afgezaagd om te zeggen, aangezien dat al meer gedaan is, maar ziet er goed uit :*)

/me gaat als zijn eerste casemod af is toch ook maar eens aan een zelfbouwcase beginnen :*)

• NaliXL
  • Laatst online: 26-11 19:52
Da's een knap kastje. Alleen jammer dat er nog zoveel verspilde ruimte is. Het had imho. leuker geweest als je een stuk van de hoogte afgehaald had...

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:46

botoo

💀 too old to die young

* botoo heeft de 'prille schreden' van Netmans vorige week irl mogen aanschouwen. gelukkig zijn er ook betere pic's geschoten, zo zie je maar hoeveel verschil de juiste belichting kan maken :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/DSCF0053.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~van.der.heyden/zooi/DSCF0050.jpg

het was wel nodig om je spaghetti-bak eens een beteje te fatsoeneren Nettie
:+

edit:

Ik zal de pics zo ff resizen, zijn niet van mijzelf.

done . . .

[ Voor 22% gewijzigd door botoo op 04-07-2003 16:22 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• NaliXL
  • Laatst online: 26-11 19:52
Oh, ja nou zie ik 't. Die videokaart leek nog onder die ventilator aan de bovenkant te vallen. Is dus niet zo....

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• My-life
  • Nu online
De achterkant mag wel wat beter afgewerkt worden. Vooral die fan :X. Toont een beetje amateuristisch zo met trekbandjes.

Volgens mij zijn dat pic's van toen die nog niet helemaal af was... |:(

[ Voor 26% gewijzigd door My-life op 04-07-2003 22:08 ]

Pagina: 1