[FTP] FTPserver kapt er na een dag standaard mee?

Pagina: 1
Acties:

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ik heb een P2 400Mhz met een Asus 440BX bordje, 512MB mem en een 40GiG HDD staan op mijn studentenkamer met Windows2000. Omdat daar een 100mbit lijn ligt laat ik die bak graag aanstaan voor een snelle download van het een of ander.
De PC draait op zich prima een week door, als ik terugkom op mijn kamer staat ie vrolijk te snorren zonder foutmeldingen in het scherm of iets dergelijks.
Alleen VNC en FTPserver werken vaak na een dag al niet meer! Met deze 2 programmaskan ik op geen enkele manier verbinden! Ik heb al verschillende FTPservers geprobeerd en ook verscheidene VNC progamma's maar dat haalt niets uit.
Ik maak nu gebruik van ServU FTP 4.0 en mijn huisgenoot heeft zojuist de PC opnieuw opgestart maar ik ben er zeker van dat het morgen weer niet werkt. Nogmaals, ik heb geen enkele foutmelding in het scherm staan en de PC draait na een week nog rustig verder!

Wie kan me een oplossing of een oorzaak geven van dit probleem? Een Linux doos die op dezelfde lijn staat draait namelijk MET ftp rustig 3 maanden aan een stuk...
Ik ben inmiddels redelijk radeloos en steeds een huisgenoot laten rebooten en ftp opstarten is niet echt een goede oplossing...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Vage, moet je NAT settings instellen op een of andere manier? Ik heb dit ook weleens dat het van het een op het ander niet meer werkt doordat me NAT settings weg zijn...

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
dat kan de oplossing niet echt zijn omdat na een reboot en met dezelfde settings alles meteen weer prima werkt...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• r00tie
Alle Patches en Updates en SP's voor Win2k erop geknalt? Je weet hoe kieskeurig Windows is :D

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
ja hij is volledig up2date, dat hou ik netjes bij... wellicht TE netjes en is dat het probleem weer :)

• r00tie
Hehe dat zou ook nog kunnen :) Hoef je in ieder geval niet Windows.2000.Corp.Ed.incl.SP4.3in1-FTFiSO te kopen ;)
Recent nieuwe drivers geinstalleerd? mocht dat niet werken proberen ftp servers en vnc apps opnieuw te installen en als dat niet werkt, probeer eens een kale Win2k of Win2k3 install, Win2k3 werkt verschrikkelijk lekker iMHO :)
Pagina: 1