Jah ik lees het net!!TweakBoy schreef op 12 januari 2004 @ 19:49:
[...]
je droom komt uit: nieuws: Pioneer demonstreert dual-layer-branden met A06-drive
dual layer branden via firmware upgrade
Verwijderd
^^^ i'm with stupidVerwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:53:
[...]
Jah ik lees het net!!Echt heeeeeeeeel relax. fantastisch dat ik deze brander heb gekocht man!!! I'm so damn happy
Verwijderd
Ik wilde net DVD van Norah Jones afspelen in mn Pioneer 106 en toen hoorde ik ineens een harde tik
Het lijkt erop alsof hij het nog doet, maar dit is niet echt relax. Ik moet er wel bij vertellen dat ik deze DVD gehuurd heb bij de discotheek van Rotterdam en er zitten van die magneetjes opgeplakt (voor beveiliging) Wellicht dat dat het probleem is. Ik heb dit verder nog niet meegemaakt met andere geleende DVD's.
Ik mn Liteon DVD speler ging ie gigantisch zoemen, kan ook niet goed zijn lijkt me. En in de hele oude DVD speler van mn vader geen probleem, ook de standalone pioneer geeft geen probleem. Wat gaat er hier fout en hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?? Kan het kwaad?? Ik schrok er namelijk nogal van
Verwijderd
als ze er niet helemaal symmetrisch op zitten wordt je DVD instabiel. draai dat met tigduizend toerend rond, en het kan mis gaan...Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 08:52:
Ik wilde net DVD van Norah Jones afspelen in mn Pioneer 106 en toen hoorde ik ineens een harde tikHet lijkt erop alsof hij het nog doet, maar dit is niet echt relax. Ik moet er wel bij vertellen dat ik deze DVD gehuurd heb bij de discotheek van Rotterdam en er zitten van die magneetjes opgeplakt (voor beveiliging) Wellicht dat dat het probleem is. Ik heb dit verder nog niet meegemaakt met andere geleende DVD's.
Ik mn Liteon DVD speler ging ie gigantisch zoemen, kan ook niet goed zijn lijkt me. En in de hele oude DVD speler van mn vader geen probleem, ook de standalone pioneer geeft geen probleem. Wat gaat er hier fout en hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?? Kan het kwaad?? Ik schrok er namelijk nogal van
zolang alles nog werkt lijkt me er weinig aan de hand.
klinkt niet goed hoorVerwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 09:08:
er kan dus niks kapot gaan door zo'n tik, het klonk nogal dramatisch
hoe zit dat eigenlijk met die magneetjes/beveiliging,vertel daar eens wat meer over
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Verwijderd
Bij de discotheek/bibliotheek rotterdam kun je cd's/muziek dvd's huren. Op deze cd's/dvd's zitten magneetjes geplakt, zodat je niet zomaar zonder te betalen etc met die cd's/dvd's de deur uit kunt lopen.... Blijkbaar zaten die plakkers bij Norah Jones DVD niet helemaal symmetrisch.. Op mn oude DVD speler van mn vader heb ik hem wel gewoon kunnen kopieren, waarschijnlijk omdat die niet zo snel is.
Mn brander doet het gelukkig nog, ik heb iig nog dvd's kunnen branden etc....
Mn brander doet het gelukkig nog, ik heb iig nog dvd's kunnen branden etc....
Verwijderd
hmm... had m'n pc met een nec 1300 brander besteld.. komt ie gister binnen..alles goed
maareh.. zit een pioneer dvdr-106d in .. betekend dit dat ik dus (in de toekomst na die firmware upgrade) ook dual layer kan fikken? dat zou dan wel geluk bij een ongeluk zijn
Verwijderd
jaVerwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 12:44:
hmm... had m'n pc met een nec 1300 brander besteld.. komt ie gister binnen..alles goedmaareh.. zit een pioneer dvdr-106d in .. betekend dit dat ik dus (in de toekomst na die firmware upgrade) ook dual layer kan fikken? dat zou dan wel geluk bij een ongeluk zijn
Verwijderd
heb je flink geluk gehad!!Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 12:44:
hmm... had m'n pc met een nec 1300 brander besteld.. komt ie gister binnen..alles goedmaareh.. zit een pioneer dvdr-106d in .. betekend dit dat ik dus (in de toekomst na die firmware upgrade) ook dual layer kan fikken? dat zou dan wel geluk bij een ongeluk zijn
Verwijderd
Hello, zit er ook over te denken om deze pioneer aan te schaffen en al helemaal na de aankondiging dat deze met een firmware updat een dual layer brander zou worden.
Heb net onderstaande gelezen bij cdfreaks, wat word er nou bedoeld? Is dit al de bewuste firmware?
Drives - Pioneer DVR-106/A06 - Firmware version: 1.07
Posted by Dave on January 16 2004.
This is firmware version 1.07 for Pioneer's first Dual format DVD Burner, the DVR-106D aka DVR-A06D if you have the retail version. This flash tool will not work on some OEM versions of the drive.
Heb net onderstaande gelezen bij cdfreaks, wat word er nou bedoeld? Is dit al de bewuste firmware?
This is firmware version 1.07 for Pioneer's first Dual format DVD Burner, the DVR-106D aka DVR-A06D if you have the retail version. This flash tool will not work on some OEM versions of the drive.
heb je een linkje?Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 14:21:
Hello, zit er ook over te denken om deze pioneer aan te schaffen en al helemaal na de aankondiging dat deze met een firmware updat een dual layer brander zou worden.
Heb net onderstaande gelezen bij cdfreaks, wat word er nou bedoeld? Is dit al de bewuste firmware? _/-o_
gevonden
als ik het zo lees klopt het idd
maar persoonlijk zou ik ff w88,totdat er een nieuwere(gehackte
zodat er eventuele bugs uitgehaald zijn
[ Voor 17% gewijzigd door erikdeperik op 17-01-2004 14:38 ]
Als je goed leest staat er duidelijk dual-format en geen dual layer. Deze firmware is al een aantal maanden uit. Dus oud nieuws op cdfreaks.erikdeprik schreef op 17 januari 2004 @ 14:27:
[...]
heb je een linkje?
gevonden![]()
als ik het zo lees klopt het idd
maar persoonlijk zou ik ff w88,totdat er een nieuwere(gehackte)firmware komt
zodat er eventuele bugs uitgehaald zijn
Beam me up Scotty...
nu je het zegt
Verwijderd
Hoi,
Ik heb een 106 besteld maar nou heb ik gehoord dat er er meerdere versies van de 106 worden verkocht en dat de versie die in Nederland wordt verkocht vaak geen R+W mogelijkheid heeft (wat dat ook moge zijn). De 106 is toch hetzelfde als de A06 en kan toch alles aan?
De winkel geeft hem weer als:
Pioneer DVR-106 -R+-/+-RW 16x10x32 12x4x2x
Schrijft: DVD-R(W), DVD+R(W), CD-R(W). Leest: DVD-ROM, DVD-R(W), CD-ROM, CD-ROM XA, CD-Text, Photo CD, CD-DA, CD-Extra, CD
Ik heb een 106 besteld maar nou heb ik gehoord dat er er meerdere versies van de 106 worden verkocht en dat de versie die in Nederland wordt verkocht vaak geen R+W mogelijkheid heeft (wat dat ook moge zijn). De 106 is toch hetzelfde als de A06 en kan toch alles aan?
De winkel geeft hem weer als:
Pioneer DVR-106 -R+-/+-RW 16x10x32 12x4x2x
Schrijft: DVD-R(W), DVD+R(W), CD-R(W). Leest: DVD-ROM, DVD-R(W), CD-ROM, CD-ROM XA, CD-Text, Photo CD, CD-DA, CD-Extra, CD
Hallo mede 106d gebruikers, Ik fik nu al een poosje met deze brander en eigenlijk gaat het altijd goed. Ik gebruik stomp record now (nero gaat niet lekker op mijn pc, weet niet waarom) Alleen.......... Hij gaat steeds langzamer branden. Ik snap er niets van. Ik heb een ander systeem met daarin de nec1300. Deze was sowieso altijd al sneller maar geeft veel problemen met media. De pio deed normaal zon 16 minuten op 4x (nashua -r) over een volle schijf, maar nu opeens 20 !! Ik heb verse windows install gedaan en de burn softe waren er dus ook nieuw op maar hij wil niet sneller gaan lopen.
Iemand enig idee hoe dit kan ? en hoelang duurt het bij jullie om een volle dvd te branden ?
Thx alvast
Iemand enig idee hoe dit kan ? en hoelang duurt het bij jullie om een volle dvd te branden ?
Thx alvast
Verwijderd
Mogge,StuiTeR schreef op 18 januari 2004 @ 14:22:
Ik gebruik stomp record now (nero gaat niet lekker op mijn pc, weet niet waarom) Alleen..........
Hij gaat steeds langzamer branden.
De pio deed normaal zon 16 minuten op 4x (nashua -r) over een volle schijf, maar nu opeens 20 !!
Nero wordt niet echt aangeraden om backups mee te braden. Schijnt ergens een bitje verkeerd te parkeren waardoor het resultaat niet helemaal volgens de specs wordt.
Tijd: 16 of 20 minuten is nu ook weer niet zo'n groot verschil. Als je je bakker op dezelfde bus als je reader hebt en je tegelijkertijd ook nog's een CD/DVD'tje inleest, kan het bakproces tussendoor terugschakelen van 4x naar 2x, todat de bus weer een beetje vrij is. (of je PC is te druk met andere dingen bezig waardoor dit kan gebeuren) Dan heb je er zo een minuutje of wat bij.
Bij mij duurt een backupje maken van ca. 4,36Gb iets van 14-16min op m'n DVR-106, mits ie niet vertraagd wordt door bovengenoemde redenen.
Als je goed kijkt naar de process bar in Record Now Max, dan zal je misschien wel kunnen zien of ie op een moment ipv 5,41 Mb/s maar 2,22 Mb/s aan het bakken is.
Verwijderd
Bij mij doet ie over een volle dvd branden met nero iets van 14-15 minStuiTeR schreef op 18 januari 2004 @ 14:22:
Hallo mede 106d gebruikers, Ik fik nu al een poosje met deze brander en eigenlijk gaat het altijd goed. Ik gebruik stomp record now (nero gaat niet lekker op mijn pc, weet niet waarom) Alleen.......... Hij gaat steeds langzamer branden. Ik snap er niets van. Ik heb een ander systeem met daarin de nec1300. Deze was sowieso altijd al sneller maar geeft veel problemen met media. De pio deed normaal zon 16 minuten op 4x (nashua -r) over een volle schijf, maar nu opeens 20 !! Ik heb verse windows install gedaan en de burn softe waren er dus ook nieuw op maar hij wil niet sneller gaan lopen.
Thx alvast
Nog een vraagje aan de andere pioneer gebruikers:
Hoe zijn jullie ervaringen met Traxdata 4x +dvdr's, ik wilde namelijk 2 spindels bij www.cdrwinkel.com gaan kopen.....Tot nu toe met tevredenheid verbatim + dvdr's gebruikt, maar deze zijn behoorlijk duur....
Verwijderd
Pioneer DVR-106D => Burnspeed lock?
ANDERE VRAAG:
Zijn er nog meer mensen die het NIET voor elkaar krijgen om een 4x DVD-R op een LAGERE (lees: 1x of 2x) te branden??
Ik merk dat de That's Write's de laatste tijd van kwaliteit veranderen en iedereen weet dat de terugleeskwaliteit er op vooruit gaat als je op lagere snelheid brandt.
Maar: Als ik in Record Now Max de baksnelheid op 2x of 1x zet, mikt ie 't toch gewoon met 4x op de plaat??!?!?! Gaat ook zo bij Nero.. Snapternixvan..
M'n Sony DRU-500 luistert wel gewoon naar 't baasje.
Iemand any idee?
Bvd!
ANDERE VRAAG:
Zijn er nog meer mensen die het NIET voor elkaar krijgen om een 4x DVD-R op een LAGERE (lees: 1x of 2x) te branden??
Ik merk dat de That's Write's de laatste tijd van kwaliteit veranderen en iedereen weet dat de terugleeskwaliteit er op vooruit gaat als je op lagere snelheid brandt.
Maar: Als ik in Record Now Max de baksnelheid op 2x of 1x zet, mikt ie 't toch gewoon met 4x op de plaat??!?!?! Gaat ook zo bij Nero.. Snapternixvan..
M'n Sony DRU-500 luistert wel gewoon naar 't baasje.
Iemand any idee?
Bvd!
Thx alvast. Burnspeed lock ?? graag iets meer info graag ? De pio brande altijd blokken van ongeveer 5 mb en nu van ongeveer 4. Als het goed is zal het niet aan de nashua's mogen liggen. Ik heb hiervoor princo's gehad maar was daar zelf niet zo tevreden over vandaar de overstap op nashua.
De pio zit op een promise udma controller als master via een pci port. de heeft irq voorrang op bijna alles maw dat ding bakt gewoon door en de rest van de pc kan rustig wachten op toegang.
Ik brand eigenijk alleen de output files van dvd shrink (dus volledige backups) ook lijkt hij moeite te hebben met dvd+rw waar de nec deze op 2,4 brand wil de pio niet verder dan 1x (met dit merk, ultron)
Alle tips zijn welkom !!
Update. Als record now begint met branden dan geeft hij weer dat dit dus 16 mins gaat duren. Na het initalizen van de disc en het branden van de eerste paar mb 's springt hij naar 20 mins. Hij wil dus schijnbaar wel maar wat houd hem tegen ??
als ik in taskmngr kijk zie ik die op 100% staan. Mycd neemt zo'n 20% in terwijl system en niet actieve system de zaak aanvullen tot 100%. Kan hier iets aan de hand zijn ?
De pio zit op een promise udma controller als master via een pci port. de heeft irq voorrang op bijna alles maw dat ding bakt gewoon door en de rest van de pc kan rustig wachten op toegang.
Ik brand eigenijk alleen de output files van dvd shrink (dus volledige backups) ook lijkt hij moeite te hebben met dvd+rw waar de nec deze op 2,4 brand wil de pio niet verder dan 1x (met dit merk, ultron)
Alle tips zijn welkom !!
Update. Als record now begint met branden dan geeft hij weer dat dit dus 16 mins gaat duren. Na het initalizen van de disc en het branden van de eerste paar mb 's springt hij naar 20 mins. Hij wil dus schijnbaar wel maar wat houd hem tegen ??
als ik in taskmngr kijk zie ik die op 100% staan. Mycd neemt zo'n 20% in terwijl system en niet actieve system de zaak aanvullen tot 100%. Kan hier iets aan de hand zijn ?
[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 18-01-2004 17:08 ]
Verwijderd
Heeft er hier iemand ervaring met traxdata 4x of platinum 4x dvdr+'s? icm met zijn pioneer 106? Ik zit te twijfelen of ik nu de philips moet nemen, waarvan ik zeker weet dat het goede kwaliteit is, of de andere goedkopere merken. Het scheelt qua prijs behoorlijk
Verwijderd
welke versie van nero gebruikte je eigenlijk?, want ik heb met de meest recente versie geen enkel probleem namelijk....en hij brand in 15 min, en als ik 2,4x wil branden, dan brand ie ook 2,4 x....StuiTeR schreef op 18 januari 2004 @ 17:01:
Thx alvast. Burnspeed lock ?? graag iets meer info graag ? De pio brande altijd blokken van ongeveer 5 mb en nu van ongeveer 4. Als het goed is zal het niet aan de nashua's mogen liggen. Ik heb hiervoor princo's gehad maar was daar zelf niet zo tevreden over vandaar de overstap op nashua.
Alle tips zijn welkom !!
Ik hoor van verschillende mensen dat de Dual Layer DVDtjes die wij gaan branden enkel te lezen zijn in Pioneer DVD spelers... Dat zou wel weer minder zijn.
Ik heb gezocht, maar ik kan er nix over vinden, weet een van jullie toevallig meer?
Verder een erg mooie brander, ben er erg tevreden mee.
Ik heb gezocht, maar ik kan er nix over vinden, weet een van jullie toevallig meer?
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Ik had een 6. nog wat versie. De eerste had een bug in het finalizen. De ander lockte de hele poeter als ie moest gaan fikken en de versie erna brande wel maar als ik dan record now daarnaast een x wou gebruiken vernaggelde ie direct mijn dvdr na 20 mb ofzo.........
Dus nero er maar af gedaan.
Dus nero er maar af gedaan.
Verwijderd
dat zou klote zijn... maar was pioneer niet de maker van de -dvd9 standaard? (bij het branden) dus waarom zouden hun eigen branders dan ineens niet compatable zijn bij spelers (dan zouden andere -dvd9 branders dus ook geen goed dvd's kunenn fikken voor deze dvd-spelers?)NielZ schreef op 19 januari 2004 @ 18:07:
Ik hoor van verschillende mensen dat de Dual Layer DVDtjes die wij gaan branden enkel te lezen zijn in Pioneer DVD spelers... Dat zou wel weer minder zijn.
daar ben ik ook wel benieuwd naar.NielZ schreef op 19 januari 2004 @ 18:07:
maarja voorlopig zijn die 4.7 schijjes genoeg voor een backup,als je alle onzin eraf haalt hoeft ie meestal niet meer als 5 to 10% gcomprimeerd,das best te doen.
daarbij komt dat die dvd 9 schijfjes voorlopig nog te duur zijn
Verwijderd
hy, nou ik heb dus de pioneer 106d dvd+/- brander. Ik heb hem nu 3 maanden, ik brand werkelijk alles, en ook alle soorten schijven, + of -. tot heden heb ik echt nog geen enkele mislukte dvd.
en ik heb er nu zo'n 50 gebrand.
alles gebeurd met Nero en NTI, Schrink en DVD2one, en het lukt prima.
pico
pico
Verwijderd
Hier ook totaal geen problemen met deze branderVerwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 14:34:
hy, nou ik heb dus de pioneer 106d dvd+/- brander. Ik heb hem nu 3 maanden, ik brand werkelijk alles, en ook alle soorten schijven, + of -. tot heden heb ik echt nog geen enkele mislukte dvd.
pico
Ik heb er 2 sinds een paar dagen (2 nieuwe pc's, en deze zaten erin
(Medion 8080XL's) ).
Met beide systemen al diverse DVD's gebrand.
Ik heb ook nog een A04/104. Moet zeggen, zijn fijne branders.
Maarja, als je het een beetje zwart/wit bekijkt, een brander is een brander.
Ze doen hun werk, heb nog DVD-R's liggen van 2 jaar terug, 1 speed, doen het ook prima.
Met beide systemen al diverse DVD's gebrand.
Ik heb ook nog een A04/104. Moet zeggen, zijn fijne branders.
Maarja, als je het een beetje zwart/wit bekijkt, een brander is een brander.
Ze doen hun werk, heb nog DVD-R's liggen van 2 jaar terug, 1 speed, doen het ook prima.
Ey!! Macarena \o/
Verwijderd
Ik heb een probleempje met mijn Pioneer 106d. Elke -r schijfje
die ik wil branden, brandt hij op 4x ongeacht ik de setting op 2x of 1x
zet. Dat betekent dat als ik bij Nero 6.0.0.3 2x kies, dan geef het als resterende tijd aan, zodra het bezig is, 14 minuten, terwijl het een half uur duurt. Als ik met Recordnow max 4 brand en kies als speed mid, duurt het branden ook 15 minuten, en dan is de DVD ook klaar, terwijl het een half uur moet duren. Ik heb verschillende firmware gebuirkt 1.06,1.07 en de gehackte 1.07 maar allemaal werken ze op deze manier. Ik heb princo en that's write schijfjes gebruikt.
Het beste oplossing is om het gewoon terug te sturen?
zet. Dat betekent dat als ik bij Nero 6.0.0.3 2x kies, dan geef het als resterende tijd aan, zodra het bezig is, 14 minuten, terwijl het een half uur duurt. Als ik met Recordnow max 4 brand en kies als speed mid, duurt het branden ook 15 minuten, en dan is de DVD ook klaar, terwijl het een half uur moet duren. Ik heb verschillende firmware gebuirkt 1.06,1.07 en de gehackte 1.07 maar allemaal werken ze op deze manier. Ik heb princo en that's write schijfjes gebruikt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 16:13 ]
Verwijderd
even paar vraagjes:
- hoe kan ik zien welke firmware versie mijn brander heeft (kan het niet zien in apparaatbeheer
)
-iemand al een idee wanneer wij dual layer schijfjes mogen gaan branden m.b.v nieuwe firmware?
- hoe kan ik zien welke firmware versie mijn brander heeft (kan het niet zien in apparaatbeheer
-iemand al een idee wanneer wij dual layer schijfjes mogen gaan branden m.b.v nieuwe firmware?
Verwijderd
Je kan het firmware versie o.a. zien m.b.v dvdinfopro. Er moet eerst een standaard worden gesteld die moet gelden als dvd9-r en dan pas kan je de nieuwe firmware verwachten. Wanneer die standaard wordt vastgesteld, heb ik geen idee over. Het zal wel tegelijk komen met dvd9+r.
Ik denk dat ik zelf dezelfde probleem heb als kayazuki. Hebben meer mensen deze probleem, en wat kan/kunnen we eraan doen?
Ik denk dat ik zelf dezelfde probleem heb als kayazuki. Hebben meer mensen deze probleem, en wat kan/kunnen we eraan doen?
Verwijderd
ik ga ook maar eens kijken of ik "last" heb van die burnspeed lock
edit:
Ik heb al een paar dvd'tjes gebrand op 2,4 speed, dit was echter ook op 2,4 speed schijfjes... Ik ga ook nog wel een keer proberen op 4x schijfjes op 2,4x te schrijven. Ik heb dit al een keer gedaan, maar eigenlijk niet gechecked of ie wel echt 2,4x gebrand had..
Ik heb al een paar dvd'tjes gebrand op 2,4 speed, dit was echter ook op 2,4 speed schijfjes... Ik ga ook nog wel een keer proberen op 4x schijfjes op 2,4x te schrijven. Ik heb dit al een keer gedaan, maar eigenlijk niet gechecked of ie wel echt 2,4x gebrand had..
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 09:18 ]
Verwijderd
Ik ben van plan over twee weken een nieuwe pc te kopen, met dit DVD-brandertje erin. Ik heb inmiddels vrij veel gelezen over alle brandeigenschappen, maar ik wil hem ook gewoon gaan gebruiken om DVD's mee te kijken. Nu ben ik dus erg benieuwd naar de kwaliteit hiervan, met name van het geluid. Bij mijn huidige DVD-Rom speler (Sony) hoor je namelijk een piep/ruis door het geluid wanneer je een DVD-film afspeelt. Geen hard gepiep/geruis (het klinkt in ieder geval niet alsof er iets kapot is), maar net hard genoeg om irritant te zijn. Is de kwaliteit van het afspelen van DVD's bij deze drive dus wel in orde?
ik wens je veel succes met het zoeken naar deze brander... heb er toevallig vandaag nog 1 gezien voor 109 euro op een beurs... ik zou zoeken naar de a07/107. deze is 8speed en schrijft probleemloos
Verwijderd
Het krijgen ervan is het probleem niet. Ik zou alleen graag willen weten hoe de beeld- en vooral geluidskwaliteit is.
Verwijderd
ligt lijkt me geheel aan je videokaart en je geluidskaart en je monitor (en de verbindingen daartussen, de kabels dus). Die dvd speler geeft alleen een digitaal signaal door. Verder is ie wel heel stil bij het afspelen als je dat misschien bedoeld?
Ik ben ook in het bezit van deze brander. Nu zit ik met 1 klein probleempje. In nero (en dat pinnacle gebeuren ook niet) wil de brander geen schijfjes bakken op 4 speed. Ik heb 4 speed Nashua +R schijfje gekocht maar nu wil hij ze niet op die snelheid bakken. Iemand een idee? Ik wil liever niet aan de firmware gaan rommelen. (heb topic doorgelezen en ook forum search gebruikt kon niet iets vinden wat me zou kunnen helpen).
Verwijderd
Hmm, ik heb altijd gedacht dat beeld- en geluidskwaliteit ook aan de speler lag. Normaal gesproken zit er dus geen gepiep/geruis door het geluid (dat door de boxen/koptelefoon) komt? Fijn trouwens ook om te weten dat het apparaat zelf erg stil is (hoewel dit niet was wat ik bedoelde). Wellicht dat ik eens ga kijken of ik een opname kan maken van de storing door het geluid van mijn huidige DVD-rom speler (zal hier dan wel een apart topic over aanmaken).Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 09:41:
ligt lijkt me geheel aan je videokaart en je geluidskaart en je monitor (en de verbindingen daartussen, de kabels dus). Die dvd speler geeft alleen een digitaal signaal door. Verder is ie wel heel stil bij het afspelen als je dat misschien bedoeld?
Verwijderd
even een quote van www.doom9.org
German computer mag c't recently reported in their print editing that the dual layer DVD-R burner shown at CES was in fact not an A06 with only a firmware upgrade, but that the hardware was modified as well. And Pioneer said that neither the A06 nor A07 could be upgraded to dual layer burning capabilities and that only the A09, due for Christmas 2004 would add dual layer DVD-R support, at 1x speed. In the meantime, there will be an A08 burner that burns DVD-Rs at 12x or 16x (the specs are not yet known), since the A09 will handle single layer DVD-Rs at 16x speed.
jammer, maar helaas.........
German computer mag c't recently reported in their print editing that the dual layer DVD-R burner shown at CES was in fact not an A06 with only a firmware upgrade, but that the hardware was modified as well. And Pioneer said that neither the A06 nor A07 could be upgraded to dual layer burning capabilities and that only the A09, due for Christmas 2004 would add dual layer DVD-R support, at 1x speed. In the meantime, there will be an A08 burner that burns DVD-Rs at 12x or 16x (the specs are not yet known), since the A09 will handle single layer DVD-Rs at 16x speed.
Ik heb net even in nero zitten te zoeken naar een optie om toch 4 speed te branden maar toen kwam ik het volgende scherm tegen:
http://home.planet.nl/~weije219/branden.JPG
Kan mijn A06 wel op 4 speed +r beschrijven (ik heb 4 speed comp nashua +r liggen).
Op de doos van het apparaat staat in ieder geval dat ie het wel kan.
http://home.planet.nl/~weije219/branden.JPG
Kan mijn A06 wel op 4 speed +r beschrijven (ik heb 4 speed comp nashua +r liggen).
Op de doos van het apparaat staat in ieder geval dat ie het wel kan.
wat nero aan info geeft als max snelheid geldt voor die ene dvd... als je er een andere in legt, zegt ie misschien wel 4x. dat ie je nashua's niet herkent als 4x heeft er mijns inziens mee te maken dat je firmware de mediacode niet herkent/niet goed herkent.
Hmm jammer van de nashua's dan (op zich geen ramp dat ie 4 speed niet red).
Net ff bij blokker 2 traxdata schijfjes gehaald om te testen en die zijn wel op 4 speed te branden. Haal ik in het vervolg wel andere schijfjes als de nashua's (philips bij dixons was volgens mij niet zo duur).
Net ff bij blokker 2 traxdata schijfjes gehaald om te testen en die zijn wel op 4 speed te branden. Haal ik in het vervolg wel andere schijfjes als de nashua's (philips bij dixons was volgens mij niet zo duur).
Verwijderd
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 23:26:
Iemand toevallig wat meer info over die hacked 1.07 ???Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 16:12:
Ik heb een probleempje met mijn Pioneer 106d. Elke -r schijfje
Verwijderd
Met traxdata 2,4x dvd+'jes heb ik gewoon 2,4 speed kunnen branden. Dit is met de firmware die er al standaard op zat (heb mn brander nu een maand geleden gekocht bij informatique).
Verwijderd
Heb ALDI computer gekocht in januari 2004, met Pioneer DVD brander DVR-106D.
Stuurde Pioneer een mailtje over update firmware en kreeg de volgende reactie:
Geachte heer of mevrouw,
Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.
Dit geldt inderdaad ook voor de nieuwe computers van Medion. Medion heeft
er voor gekozen om de firmware in eigen beheer te houden. U kan deze
software downloaden van de Medion website WWW.MEDION.DE.
Met vriendelijke groet,
PIONEER BENELUX B.V
Toen maar een mailtje naar Medion en daar kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte heer Krechting,
Naar aanleiding van uw mail, kan ik u het volgende mededelen.
In principe is een bios update of firmware update voor bv. de brander niet nodig deze updates zijn in sommige gevallen alleen nodig als er een hardware conflict tussen verschillende apparaten zijn, dat is met deze pc en de onderdelen die erin zitten niet het geval. dus een firmware update is eigenlijk niet nodig.
Een bios update en firmware update is geheel voor eigen risico en er wordt ook niet gegarandeerd dat dat altijd werkt, medion is dan ook niet aansprakelijk voor eventuele schade aan hardware en software op uw pc nadat de updates uitgevoerd zijn.
Als mu toch een firmware update wil kunt u die vinden op www.medion.com/nl
dan bij downloads op de 2de regel 40760 intikken en op zoeken klikken dan ziet u de firmware update voor deze brander.
Nogmaals dit is geheel voor eigen risico.
Hiermee hoop ik U voldoende geïnformeerd te hebben.
Kortom wat is wijsheid in deze, updaten of gewoon zo alten.
Wat is het voordeel van updaten overigens?
Stuurde Pioneer een mailtje over update firmware en kreeg de volgende reactie:
Geachte heer of mevrouw,
Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.
Dit geldt inderdaad ook voor de nieuwe computers van Medion. Medion heeft
er voor gekozen om de firmware in eigen beheer te houden. U kan deze
software downloaden van de Medion website WWW.MEDION.DE.
Met vriendelijke groet,
PIONEER BENELUX B.V
Toen maar een mailtje naar Medion en daar kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte heer Krechting,
Naar aanleiding van uw mail, kan ik u het volgende mededelen.
In principe is een bios update of firmware update voor bv. de brander niet nodig deze updates zijn in sommige gevallen alleen nodig als er een hardware conflict tussen verschillende apparaten zijn, dat is met deze pc en de onderdelen die erin zitten niet het geval. dus een firmware update is eigenlijk niet nodig.
Een bios update en firmware update is geheel voor eigen risico en er wordt ook niet gegarandeerd dat dat altijd werkt, medion is dan ook niet aansprakelijk voor eventuele schade aan hardware en software op uw pc nadat de updates uitgevoerd zijn.
Als mu toch een firmware update wil kunt u die vinden op www.medion.com/nl
dan bij downloads op de 2de regel 40760 intikken en op zoeken klikken dan ziet u de firmware update voor deze brander.
Nogmaals dit is geheel voor eigen risico.
Hiermee hoop ik U voldoende geïnformeerd te hebben.
Kortom wat is wijsheid in deze, updaten of gewoon zo alten.
Wat is het voordeel van updaten overigens?
^- met stom.Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 14:03:
don't fix if it ain't broken
Ik update nooit firmware als het niet nodig is. Drivers eigenlijk ook niet.
Beide branders die ik heb, werken prima, en zolang ze dat blijven doen, update ik helemaal niets
[ Voor 26% gewijzigd door RaZ op 13-02-2004 14:07 ]
Ey!! Macarena \o/
If it aint broken, i'll fix it until it is
Religion is Opium for the Masses
Verwijderd
Wat is op dit moment de beste firmware voor de DVR-106D?
Die van Pioneer (R6FW107.EXE) of die van Flashman (DVR-106D v1.07 - RPC-1 + 2xDVD-R + 12xRip.zip) ?
Ik heb voor mijn gevoel liever die van Pioneer, maar als die van Flashman het apparaat regio-vrij maakt dan natuurlijk liever die. Of is er inmiddels weer een betere?
Die van Pioneer (R6FW107.EXE) of die van Flashman (DVR-106D v1.07 - RPC-1 + 2xDVD-R + 12xRip.zip) ?
Ik heb voor mijn gevoel liever die van Pioneer, maar als die van Flashman het apparaat regio-vrij maakt dan natuurlijk liever die. Of is er inmiddels weer een betere?
Ik had wat rare problemen met de gepatchte firmware, eerst ging het goed, maar na zo'n 100dvd's en 20cd's kreeg ik heel wat mislukte gebakejes... toen maar ff terug geflasht naar de originele firmware en sindsdien geen problemen meer.... heel vaagVerwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 12:31:
Wat is op dit moment de beste firmware voor de DVR-106D?
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Verwijderd
Het was ook te mooi om waar te zijn. Blijf toch hopenVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 23:26:
Verwijderd
neeVerwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 22:36:
is de a06 te flashen naar een a07, dit kon met de a05 geloof ik wel.
Excuses voor de schop.
Ik heb ook de Pioneer 106D DVD brander, en ik wilde graag weten of ik hiermee ook cd's van 90 minuten (of meer) kan branden. Tot nu toe is het mij niet gelukt. Ik heb uiteraard in Nero de Expert Settings al ingesteld op Overburn e.d., maar als ik dan ga branden krijg ik een foutmelding.
Ik gebruik Philips cd-r's van 90 minuten.
Heeft het zin om een firmware upgrade te doen? Of is het simpelweg niet mogelijk en moet ik aan een andere brander? (Hoop het niet)
Alvast bedankt!
Ik heb ook de Pioneer 106D DVD brander, en ik wilde graag weten of ik hiermee ook cd's van 90 minuten (of meer) kan branden. Tot nu toe is het mij niet gelukt. Ik heb uiteraard in Nero de Expert Settings al ingesteld op Overburn e.d., maar als ik dan ga branden krijg ik een foutmelding.
Ik gebruik Philips cd-r's van 90 minuten.
Heeft het zin om een firmware upgrade te doen? Of is het simpelweg niet mogelijk en moet ik aan een andere brander? (Hoop het niet)
Alvast bedankt!
Jep, ik wil een image branden (heb een lange wav-file van 86 minuten + een cue file) en kan dan alleen maar kiezen uit 'disc-at-once' en 'disc-at-once/96'.
Maar hij zegt dan (na de nodige waarschuwingen van Overburnen) dat het proces van disc-at-once niet kon worden gestart en dat het brandproces is mislukt..
[edit]Ik heb trouwens gemaild naar Pioneer Benelux en ik kreeg deze reactie:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Helaas moeten wij meedelen dat de PIoneer drives geen "overburning"
ondersteunen.
Aangezien de 90 minuten cd's nog steeds geen officiele standaard is, wordt
het door Pioneer niet ondersteund.
E.e.a. is een beleid dat Pioneer volgt m.b.t. officiele standaarden.
Helaas kunnen wij u hiermee niet verder helpen.
Een (legale)Pioneer update voor dit probleem is niet voorhanden.
Een illegale update kan uw drive definitief ruineren dus is ook zeker niet
aan te bevelen.
De keus is uiteraard aan u.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Betekent dit dat ik echt geen cd's van 90 minuten kan branden met de 106D? Of moet ik mijn heil zoeken in een 'illegale' firmware update? En als ik dan toch aan een andere brander moet, welke ondersteunt het dan wel?
Alvast bedankt!
Maar hij zegt dan (na de nodige waarschuwingen van Overburnen) dat het proces van disc-at-once niet kon worden gestart en dat het brandproces is mislukt..
[edit]Ik heb trouwens gemaild naar Pioneer Benelux en ik kreeg deze reactie:
Helaas moeten wij meedelen dat de PIoneer drives geen "overburning"
ondersteunen.
Aangezien de 90 minuten cd's nog steeds geen officiele standaard is, wordt
het door Pioneer niet ondersteund.
E.e.a. is een beleid dat Pioneer volgt m.b.t. officiele standaarden.
Helaas kunnen wij u hiermee niet verder helpen.
Een (legale)Pioneer update voor dit probleem is niet voorhanden.
Een illegale update kan uw drive definitief ruineren dus is ook zeker niet
aan te bevelen.
De keus is uiteraard aan u.
Betekent dit dat ik echt geen cd's van 90 minuten kan branden met de 106D? Of moet ik mijn heil zoeken in een 'illegale' firmware update? En als ik dan toch aan een andere brander moet, welke ondersteunt het dan wel?
Alvast bedankt!
[ Voor 74% gewijzigd door Syntagma op 05-07-2004 10:12 ]
Nou ik heb op de site van Nero (Ahead.com) gezien dat de Pioneer range allemaal geen Overburn ondersteunen.
Weet iemand of ik het dmv een onofficiele firmware upgrade toch kan doen?
Thx!
Weet iemand of ik het dmv een onofficiele firmware upgrade toch kan doen?
Thx!
Ik heb het zojuist getest en mijn A06 doet dit idd ook niet. (Nooit gemerkt omdat ik ook nog een Plextor Burner heb voor mijn CD-R(W)s...)
Nou, dit is wel apart.
Mijn Pioneer 106D brander zat in mijn Medion computer die ik destijds bij de Aldi heb gekocht. Nu heb ik de officiele firmware (1.08) van de Pioneer site gedownload EN de firware van de Medion site. De officiele firmware kon het device niet vinden, de Medion firmware wel en daarmee heb ik dus mijn brander geflashed.
Wat blijkt nu? Nu is het opeens WEL mogelijk om een cd van 90 minuten te branden! En het is niet eens met 'illegale' firmware, terwijl Pioneer toch echt zei dat het tegen hun beleid is..
Maar aan het eind van het branden gaf Nero nog wel een error (Invalid Block Adress) en de laatste track van de cd is dan ook helaas niet af te spelen.
Toch brandde ik maar iets van 84 minuten en geen 90.. nou ja nog maar even wat spelen met de overburn instellingen ofzo, wie weet doet ie het wel een keer goed.
[edit] Nee ik krijg het niet voor elkaar, hij blijft de error geven als ie ongeveer op 99% is... iemand een idee?
Mijn Pioneer 106D brander zat in mijn Medion computer die ik destijds bij de Aldi heb gekocht. Nu heb ik de officiele firmware (1.08) van de Pioneer site gedownload EN de firware van de Medion site. De officiele firmware kon het device niet vinden, de Medion firmware wel en daarmee heb ik dus mijn brander geflashed.
Wat blijkt nu? Nu is het opeens WEL mogelijk om een cd van 90 minuten te branden! En het is niet eens met 'illegale' firmware, terwijl Pioneer toch echt zei dat het tegen hun beleid is..
Maar aan het eind van het branden gaf Nero nog wel een error (Invalid Block Adress) en de laatste track van de cd is dan ook helaas niet af te spelen.
Toch brandde ik maar iets van 84 minuten en geen 90.. nou ja nog maar even wat spelen met de overburn instellingen ofzo, wie weet doet ie het wel een keer goed.
[edit] Nee ik krijg het niet voor elkaar, hij blijft de error geven als ie ongeveer op 99% is... iemand een idee?
[ Voor 9% gewijzigd door Syntagma op 05-07-2004 17:05 ]
Hey , dit probleem heb ik ook. Ik heb al 2 memorex dvd-rw en 1x dvd+rw verspild. Als ik een nieuw dvdrw gebruik om te branden dan staat er bij nero dat er 'quick formatting' is en daarna komt de melding burning failure. Ik kan die dvdrw's ook niet meer wissen want dan krijg ik aan het eind in nero: erasing failure, echter als ik diezelde dvdrw nogmaals wilt branden dan krijg ik de melding dat er niet genoeg capaciteit op dvdrw zit (terwijl het maar 3 nog wat gb is) en volgens de disc info (in nero) is de dics emptybeschuit schreef op 06 september 2003 @ 23:21:
Ik heb problemen met het wissen van DVD-RW. Twee eigen merk DVD's van DVDR-Shop en een imation zijn onbruikbaar geworden na een poging tot wissen. TDK werkt nog wel, hoewel eentje problemen gaf en een paar pogingen nodig had..
Herkenbaar?
De firmware heb ik al geupdate voordat ik de 3e dvd-rw wil proberen wil ik weten of er een oplossing gevonden is?
[ Voor 3% gewijzigd door d-one op 25-07-2004 16:43 ]
Verwijderd
Hoe heb jij er 1.08 dan precies opgekregen?Syntagma schreef op 05 juli 2004 @ 16:56:
Nou, dit is wel apart.