Winamp playlist openen in Nero (2e poging).

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn vorige topic is gesloten, omdat Rafe mij verkeerd heeft begrepen zal ik het opnieuw proberen.

Dit stond in mijn eerste topic:
Ik wil een groot aantal mp3's (>200) op cd branden. Nu heb ik al een winampplaylist. Maar die kan ik niet openen in winamp. Nu ben ik een beetje lui en heb ik geen zin om al die liedjes in nero op te zoeken en te gaan slepen, zodat ik zelf alle liedjes weer moet opzoeken. Is er een manier of proggie zodat ik de winampplaylist kan openen in Nero, of een andere manier met hetzelfde resultaat???
Ik bedoel eigenlijk dat die mp3-tjes ook als mp3-tjes op de cd komen. Ik wil de cd met mp3-tjes namelijk afspelen op mijn draagbare mp3-cd-speler. Ik wil dus geen audio cd, maar een data cd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een m3u is niks anders dan een lijst met paden die verwijzen naar de mp3tjes...een soort snelkoppelingen. Als je het bestandje opent in notepad en voor elke mp3-locatie 'copy' plakt en erachter een directorynaam op je harddisk, dan kan je ze vrij simpel allemaal naar 1 directory laten copyen om vervolgens te burnen. natuurlijk dan wel de m3u opslaan als .BAT of .CMD

voorbeeld M3U:
code:
1
2
3
4
5
#EXTM3U
#EXTINF:214,Evanescence - Going Under
U:\Evanescence_-_2003_-_Fallen\Evanescence - Fallen - 01 - Going Under.mp3
#EXTINF:237,Evanescence - Bring Me To Life
U:\Evanescence_-_2003_-_Fallen\Evanescence - Fallen - 02 - Bring Me To Life.mp3

Voorbeeld .cmd of .bat
code:
1
2
copy "U:\Evanescence_-_2003_-_Fallen\Evanescence - Fallen - 01 - Going Under.mp3" d:\mp3temp
copy "U:\Evanescence_-_2003_-_Fallen\Evanescence - Fallen - 02 - Bring Me To Life.mp3" d:\mp3temp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is indd een oplossing, maar is er misschien een andere manier, want om 2x alle nummers op mijn harde schijf te hebben is ook niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 00:18:
Het is indd een oplossing, maar is er misschien een andere manier, want om 2x alle nummers op mijn harde schijf te hebben is ook niet fijn.
Je gooit ze na het burnen toch weer weg? het is alleen ff tot het burnen...je zou ook een script/progje kunnen schrijven/zoeken om een ISO-image of nero-layout samen te laten stellen op basis van de bestandslijst die in de M3U staat.

...onder Linux een peuleschilletje, maar met Windows iets lastiger. Ik heb zo 123 geen andere ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik heb deze keer de CD op die manier gebrand, maar ik vind het een omslachtig gedoe. Playlist maken, playlist handmatig aanpassen, Bestanden kopieeren (lang wachten...), Nero openen, bestandjes selecteren en branden. Voor een keer is het niet zo erg, maar ik moet (=wil) het vaker kunnen doen. Daarom vraag ik me af of er geen handigere manier voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 16:46:
In ieder geval bedankt voor je reactie, ik heb deze keer de CD op die manier gebrand, maar ik vind het een omslachtig gedoe. Playlist maken, playlist handmatig aanpassen, Bestanden kopieeren (lang wachten...), Nero openen, bestandjes selecteren en branden. Voor een keer is het niet zo erg, maar ik moet (=wil) het vaker kunnen doen. Daarom vraag ik me af of er geen handigere manier voor is.
Handmatig??? zoeken & vervangen of een wordmacro werkt ook hoor, scheelt je een hoop werk.
Pagina: 1