[W2k] Roaming profile kan niet worden geladen

Pagina: 1
Acties:

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:12
Ik heb hier het volgende:

1 Domain controller voor domain deevay.lan (wilde .nl gebruiken maar schijnt problematisch te (kunnen) worden)

1 Fileserver die mijn roaming profiles moet gaan bevatten.

1 Win XP Pro workstation waar ik mee wil inloggen op het domein.

Op de Fileserver heb ik een map gemaakt die mijn eigen profile moet gaan bevatten en die heb ik geshared. Ik kan hem vanaf elke pc benaderen, dus dat is geen probleem.
Op de domain controller heb ik bij de eigenschappen van mijn user account aangegeven waar mijn homefolder moet staan. Dit ging niet helemaal vlekkeloos, maar uiteindelijk staat de info erin die ik erin wilde hebben.

Nu wil ik op mijn XP bak gaan inloggen (op het domein) maar krijg heel leuk de foutmelding dat mijn roaming profile niet geladen kan worden en dat er gebruik gemaakt wordt van mijn lokale profiel (wat er voor die user niet is).
Ik klik OK en krijg dan de melding dat ie geen lokaal user profile kan vinden (want die is er niet). Ik klik weer OK en heb dus standaard dat mooie landschap van Windows XP wat ik NIET wil hebben.

Waar ga ik fout? Sla ik ergens iets over, doe ik te veel :?

En nu ik toch bezig ben: Hoe krijg ik mijn workstation zover dat ik als domain user (zonder Admin of Power User rechten) toch ICQ kan gebruiken, want die geeft dus ook zo'n lieve melding.

Relax. nothing is under control.

Verwijderd

Fout een is hetzelf aanmaken van de profile dir. Dat doet de client automagisch tijdens het voor de eerste keer aanloggen. (afhankelijk van je policy alleen met rechten voor de desbetreffende gebruiker of ook voor de Admins)

De dir verwijderen of zorgen dat de user iig change rechten heeft op de dir is minimaal wat je moet doen.

De share van je profiles($) kan je het beste full control geven voor iedereen.

*edit*
Icq melding? wat voor een melding? Klinkt wederom als rechten die de locale user niet heeft (in die context draait icq)

Need more input :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 22:01 ]

• Deevay
ICQ: Tot een dik uur geleden logde ik lokaal in op XP machine. ICQ draaide dan zonder problemen. Nu log ik echter in met een domeinaccount en krijg ik die foutmelding. Lijkt me dus eerder dat de domeinuser bepaalde rechten niet heeft, die de lokale user wel heeft.

Profiles: dat ga ik dus eens effe proberen. ben zo weer terug :)

• Deevay
Drive waar profiles moeten komen te staan (P:) is geshared. Everyone Full Control
Folder waarin de betreffende gebruiker zijn profiel vind, heeft deze user Full Control.

Heb het profielpad GOED aangepast en dat gaf verder geen foutmeldingen.

TOCH krijg ik nog steeds de mededeling dat roaming profile niet geladen kan worden, waardoor ik steeds een temp profile krijg. En dat begint langzaamaan vervelend te worden, want nu moet ik mijn password voor GOT steeds opnieuw intikken :P

Verwijderd

Okay ik hou het even basic, dan weet je vast zelf waar je afgeweken bent.

Default share rechten zijn everyone: full control
Default ntfs rechten zijn everyone: full control.

Eventviewer op de client/server (winlogon) kan je verder helpen.

De meest beperkende is de bepalende factor. Share full maar ntfs read geeft effectief read! Maar dat wist je natuurlijk al :*)

*grin* password niet in moeten tikken is gewoon een kwestie van je cookies dir redirecten :P

Wb icq, zonder de melding zou ik het ook even niet weten. Lokaal inloggen en dan wel werken en met een domein account niet riekt idd naar een rechten kwestie. Al geprobeerd om de des betreffende gebruiker 'power user' te maken op de machine?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 22:28 ]

• Deevay
Misschien dat ik dan ergens wat gemist heb, maar toch..

IS het mogelijk om een domain user lokaal wel power user te maken? Zoja, HOE en WAAR?
Verder is het zo dat ik mijn account in de Admin groep gegooid heb, maar dat lijkt geen verschil te maken.

En vwb mijn profile: Volgens mij zoek ik het allemaal net iets te ver, en is de oplossing doodeenvoudig, maar vind ik hem daardoor niet. Of ik heb echt heel lang zitten slapen....

• Deevay
Thnx to Misser is mijn hele probleem opgelost en ben ik weer een berg wijzer :)

Topic mag op slot :)

Pagina: 1