Xaser III, kaarten passen niet

Pagina: 1
Acties:

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:40

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
Yo mensen,

Ik heb sinds vandaag een XaserIII. Echt zuper mooi kastje, maar nu wil ik dus m'n Radeon 9700 en sb Audigy erin doen, past het niet :| .

De Xaser heeft namelijk een "toolfree" systeem om je kaarten vast te zetten in de kast. Alleen nu kan ik de clip van dat systeem niet omhalen omdat de Radeon en Audigy te breed zijn.

Heeft iemand anders hiermee problemen, oplossingen?

p.s

Ze zitten nu vast met schroefjes.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb dat probleem ook, ik heb m'n radeon in m'n agp maar log gelaten...
de kaart is te breed, je kunt het lipje niet terug schuiven om hem te locken.
(dus schuifje omhoog, dan terug schuiven, daar beneden drukken zoals de rest)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/kast.JPG

verbuigen lukt ook niet. als het al lukte krijg je hem dan nooit meer eruit :)

edit: zoals je ziet gaat het bij mijn tv kaart ook niet... extra usb slot is geen probleem. het probleem is dus de pcb

[ Voor 47% gewijzigd door Mr.Nobody op 03-07-2003 21:59 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

heb je geen foto van hoe het systeem eruit ziet ik denk dat we je dan beter kunnen helpen!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:40

CaDje

Framedrops for life

Topicstarter
nope, geen camera bij de hand. Maar zo te zien heeft Mr.Nobody hetzelfde probleem

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
de onderste SB live heeft ook het probleem, de andere (bovenste is GF4) niet zoals je ziet

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema//kaarten.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Nobody op 03-07-2003 22:09 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

zet je toch de vijl in de klippies die je omlaag moet drukken?

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 15:39
da ding los schroeven en dan de clipjes goed zetten en dan weer vastschroeven zo heb ik het gedaan :)

Verwijderd

console schreef op 03 July 2003 @ 22:56:
da ding los schroeven en dan de clipjes goed zetten en dan weer vastschroeven zo heb ik het gedaan :)
Clipjes goed zetten??
Wat bedoel je daarmee? De vijl erin zetten of zo !!!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 23:04 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Ik heb gewoon dat maffe rekje eruit gehaald...dan maar niet tool- free ;) Dan past het allemaal prima :D

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Meer iets -> Overige Hardware tenzij je het met een dremel wou oplossen ofzo

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb met een stanleymesje die clipjes iets 'bijgewerkt' ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

ik heb gewoon de relevante clipjes eruit getrokken (kun je ook weer erin duwen) en de kaarten vastgeschroefd. Het gaatje wat je creëert door het clipje eruit te halen is groot genoeg om er een normale schroevendraaier door heen te douwen. Een kleine schroevendraaier is natuurlijk nog makkelijker. Om het verhaal af te maken, de betreffende clipjes liggen er bij mij gewoon uit.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 23:11:
ik heb gewoon de relevante clipjes eruit getrokken (kun je ook weer erin duwen) en de kaarten vastgeschroefd. Het gaatje wat je creëert door het clipje eruit te halen is groot genoeg om er een normale schroevendraaier door heen te douwen. Een kleine schroevendraaier is natuurlijk nog makkelijker. Om het verhaal af te maken, de betreffende clipjes liggen er bij mij gewoon uit.
same here; gewoon de klepjes er met ietsjes 'overtuiging' uithalen en schroefjes erin draaien... werkt dan perfect..

ik zou de kaarten niet gewoon los erin steken en dan de klepjes openlaten (zoals Mr.Nobody suggereerd) hierdoor bestaat de kans dat je bij het aansluiten van (bijv.) je monitor onbewust de kaart losdrukt. hierdoor zit ie scheef in je mobo en als je je computer dan aanzet is het *ploef* weg kaart

ik heb het dus ook bij mijn video kaart en geluitskaart (geforce 4 en audigy 1).

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 04-07-2003 00:31 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

kun je dat systeem er niet uit slopen en anders idd veilen..
Of als het mogelijk is je mobo anders monteren dat wordt dus gaatjes erin boren...

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47
Maestro.mosjuh schreef op 04 July 2003 @ 00:30:
[...]

same here; gewoon de klepjes er met ietsjes 'overtuiging' uithalen en schroefjes erin draaien... werkt dan perfect..

ik zou de kaarten niet gewoon los erin steken en dan de klepjes openlaten (zoals Mr.Nobody suggereerd) hierdoor bestaat de kans dat je bij het aansluiten van (bijv.) je monitor onbewust de kaart losdrukt. hierdoor zit ie scheef in je mobo en als je je computer dan aanzet is het *ploef* weg kaart

ik heb het dus ook bij mijn video kaart en geluitskaart (geforce 4 en audigy 1).
Dat *ploef* valt wel mee hoor, heb zo vaak gehad met een kaartje dat geen contact maakte (RAM, ook zoiets).

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
DutchCommando schreef op 04 July 2003 @ 11:32:
[...]

Dat *ploef* valt wel mee hoor, heb zo vaak gehad met een kaartje dat geen contact maakte (RAM, ook zoiets).
Moet je terwijl je pc aan staat er een kaart er uit rukken.
Ik geef je niet veel kans dat die kaart daarna nog werkt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 04-07-2003 16:55 ]

Pagina: 1