Welke beamer voor home theatre?

Pagina: 1
Acties:

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Wie heeft er een beamer aangesloten op zijn DVD-speler?

Hoeveel ansi-lumen moet de beamer hebben voor DVD-films?

Graag ervaringen.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

niemand ?

iemand misschien een adres waar ze die dingen tweedehands verkopen mijn max budget ligt namelijk maar op fl.5000,-

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Ik heb er één van 600 ansi lumen aangesloten en dat is vrijwel voldoende.
400 gaat ook nog, het licht (woordgrapje) er maar aan hoeveel je wilt verduisterteren. Als je kamer helemaal donker is kan je zelfs een 50 ansi lumen nemen, al raad ik dit niet aan. Het belangrijkste van een beamer zijn de aansluitingen en of hij ntsc en pal aan kan. Ik heb gekozen voor een lcd projector die ik ook aan mijn laptop aan kan sluiten en die een hoge resolutie aan kan. maar je kan inderdaan een relatief goedkopere nemen.

de sony vpl-cs1 of de vpl cs2 zijn leuk omdat die vrij portable zijn. rond de 4800 ex btw volgens mij. Maar waar je ook naar moet kijken is of deze real breedbeeld aankan.

Maar als het alleen is voor hometheatre zou ik toch een rgb straler nemen, die projecteren echt zwart. dus nog even doorsparen.

Succes

• Baltar
Bastie:

Er wordt ook regelmatig gesproken over de contrastratio. Hoe belangrijk is die?

Verwijderd

Ik heb die term ook meerdere malen gehoord.

en weet daar alleen over dat een ansi lumen van 400 met een hogere contrast ratio beter is dan een beamer met een ansi lumen van 600 en een lage c-ratio.

that's it,

Bastie

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
waarschijnlijk moet je beamer met een lage contrastratio snel vrij donker zetten omdat anders de vlakken die normaal zwart zijn lichter worden (zelfde idee als bij monitor).
en als je hem donker zet gebruik je niet al die lumen denk ik.

Verwijderd

op www.beamer.nl (BIS Distri) die verkoopt wel eens wat leuks. Niet dat het direkt altijd goedkoop is. Maar jou budget ligt hoger dan dat van mij :) Dus jij hebt nog hoop. Maar ik heb een 600 beamertje geleend een keer, en ik was dolgelukkig met die kwaliteit. 800x600 res is voldoende voor filmpjes te draaien, en als je toch een totaal duistere kamer wilt bij projectie (net als ik) voor dat bioscoop effect heb je inderdaad geen 3000 ansi nodig. Wat trouwens wel een goede behangremover is, :D met zoveel lumens verkleurt het behang gewoon.

Verder kun je het beste een Zilveren doek gebruiken, dat is 'witter' dan normaal wit vanwege de hogere reflectie dat beter is.

Ook kun je met een eenvoudig DTT2500 setje van creative ben je heel snel/goedkoop klaar voor een 'professionele' geluidsset. Voor het geld is de kwaliteit beter dan een set van pioneer (ja denk er maar es over).

• Baltar
He he, Pentagon, eindelijk eens iemand die gewoon zegt dat de DTT2500 set van Creative best een goed geluid geeft zeker voor die prijs. Ben ik het helemaal mee eens.

Dit in tegenstelling tot al die zogenaamde "experts" die een wat duurdere set hebben gekocht en dan meteen gaan roepen dat zo'n set als de DTT2500 niet deugt.

Verwijderd

Zeker... ik kan die 2500 nie eens vol opengooien, want de buren zijn er ook nog. Als ik ze goed openzet (de subwoofer vooral) dan hoor je het in de garage nog :))

Voor 650,- heb je een setje waarmee je je stereoinstallatie volledig obsolete laat klinken! Good shit dus! :D
Pagina: 1