Toon posts:

Netwerk werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hadden hier vroeger een direct netwerk tussen 2 computers. Daarbij 1 computer die op chello stond en eentje boven. al die tijd geen problemen gehad. Totdat hier beneden een nieuw moederbord erin is gezet. Ik krijg op geen enkele manier meer een netwerkverbinding daarbij doet het internet hier beneden wel.
Het is wel dat er hier beneden 2 netwerk kaarten inzitten 1 onboard en 1 in het pci. ik heb ze allebij al gebrobeert maar geen van beide doen het.

Op elke computer staat windows xp

Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn ?

Verwijderd

Gokje het ip adres van de 2e kaart is niet goed? :)

*edit*
Okay dit was misschien een beetje arrogant. De search levert je zeker veel resultaten op.

Kort samengevat.

PC1=Beneden en heeft 2 Nic's (network interface cards)
PC2= boven

Pc1: Nic1 heeft de internet verbinding en gebruikt DHCP
Pc1: Nic2 heeft een vast ip (zie pc2 om te kijken welke je moet gebruiken, gok 192.168.x.x) (indien ook dhcp dan krijg je een 169.x.x.x adres) e.e.a. is te bekijken door in een command prompt (start, run, cmd) ipconfig /all uit te voeren.

Pc2: Nic heeft vast ip (Gokje 192.168.x.x)

Even naar de netwerksettings van de pc boven kijken en die gegevens overnemen op de '2e' netwerkkaart op Pc1 met als verschil het laatste nummer 1 ophogen of verlagen (.0 kan in principe niet)

*edit2*
Op je 'interne' netwerkkaart (Pc1) moet je ook file & printer sharing / client for microsoft networks selecteren.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat ook al geprobeert maar ook zonder resultaat

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Geef ten eerste eens wat meer info over je gebruikte instellinge, apparatuur enz, want mijn glazenbol is vanmiddag van mijn bureau gevallen :+ ;)

Dus je output van ipconfig /all en route print zou wel handig zijn. :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2
Wat te doen voordat ik een vraag stel?

De volgende informatie is behoorlijk essentieel zodat anderen zich een beeld kunnen vormen van jouw netwerk, en dit voorkomt dat er in een nieuwe draad als eerste 20 postings komen om achter al die gegevens te komen. Zorg dus dat je deze gegevens bij de hand hebt voordat je een nieuwe thread maakt.

Welke protocollen gebruik je ? (TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, enz.)

Wat voor bekabeling gebruik je ? (UTP, Coax, Token Ring, enz.)
Controlleer ook de lampjes en lees:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19

Wat voor OS draai je ? (Op de diverse machines.)

Wat voor type netwerkkaarten gebruik je ?

Wat zit er voor de rest voor Hardware in je netwerk ? (Type Hubs, Switches, Routers, enz..)

Wat voor overige Software gebruik je ? (Proxy/Firewall/enz)

Wat is/zijn de foutmelding(en) die je krijgt ?

Wat voor stappen heb je zelf al ondernomen ?
[...]

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor bekabeling gebruik je ? utp
Wat voor OS draai je ? xp
Wat voor type netwerkkaarten gebruik je ? in allebij de computers een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet
Wat zit er voor de rest voor Hardware in je netwerk ? er ligt een directe verbinding

Wat is/zijn de foutmelding(en) die je krijgt ? Als beneden de wizzard doe dan krijg ik aan het eind de foutmelding dat dei wizzard niet goed voltooid is
Wat voor stappen heb je zelf al ondernomen ? Verder heb ik zelf ook nog geprobeert zelf ip adressen in te voeren en geprobeert via ms dos prompt een verbinding met de andere computer te leggen
Maar dat gaf ook geen goed resultaat

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Hoe zit het dan met die lampjes, zolang je geen hardware matige verbiding hebt zal je natuurlijk ook nooit een verbinding kunnen maken via XP. :+ :) Dus begin bij het begin:

1. Werkt je netwerk, dus doen alle lampjes het, als de netwerkkabel er inzit moet er op de NIC een lampje gaan branden;
2. Zorg ervoor dat je de juiste drivers gebruikt;
3. Stel de juiste protocollen in onder windows (TCP/IP);
4. Maak je eigen vaste netwerk setup:
- NIC Internet --> DHCP bij (chello, essent enz)
- NIC Lokaal --> ip: 192.168.1.1; subnetmask 255.255.255.0; def gateway NIC Internet
- NIC PC2 --> ip: 192.168.1.2; subnetmask 255.255.255.0; def gateway 192.168.1.1
5. Herstart je netwerk (W2k/XP) of de pc (win 95/98/Me)
6. Probeer te pingen tussen pc1 en pc2
7. Installeer overige services en/of maak aanpassingen voor DHCP enz.

Succes, oja dit staat ook in de FAQ, als je die nu even doorleest en de relevante data post, want het enige nieuwe info die je geeft is het type NIC, maar niets over ip adressen enz. :)

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Het was die firewall die moeielijk deed in ieder geval bedankt voor jullie hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1