Gentoo installatie probleem: kernel panic

Pagina: 1
Acties:

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
Ik heb hiervoor al eens met Gentoo kunnen spelen op een oud systeem dat nu weg is (was een PIII-600) en dat beviel me wel.

Nu heb ik het volgende systeem staan om diverse OS'en op te proberen:
Gigabyte 6VXDC7 mainboard
Dual Intel PIII 1Ghz
3x256Mb PC133 DIMM
Creative Geforce 256 Pro 32Mb.
3Com 3C905C-TX-M
Samsung 32speed ATA CD-Rom
Maxtor 13Gb ATA HDD

Hier moet dus Gentoo op komen, ik heb de gentoo-basic-x86-1.4_rc4 ISO op CD gezet. Opbooten daarvan gaat prima. Maar nadat de meeste hardware gedetecteerd is gaat het helemaal mis:

Using /modules/cloop.o
---- Copying and symlinking files from CD to populate /
cp: etc: Input/output error
---- Switching to tmpfs root filesystem
cloop: error -3 uncompressing block 1382 65536/65527/26705/0
22051689-22078394
end_request: I/O error, dev f0:00 (cloop), sector 176998

die laatste 2 regels herhalen nog 3 keer met andere waarden, daarna krijg ik het volgende:

exec: chroot: No such file or directory
Kernel Panic: attempted to kill init!

Einde oefining. En aangezien ik toch wel een beetje heel erg n00b ben op dit gebied houdt het dan voor mij ook op. Ook niets kunnen vinden dat mij verder hielp.

Wat moet ik doen of doe ik fout?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:47
Lijkt wel of je image naar de mallemoer is?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
Dat ga je niet menen, zit ik daar nu al 2 avonden op te verzieken. Ik ga het gelijk nog eens proberen. Leuk, zo'n single point of failure....

Mmm, net ff opnieuw die ISO ge-DL'ed (andere mirror) en weggezet op CD-RW. Zelfde probleem......

[ Voor 28% gewijzigd door Stormtrooper op 03-07-2003 21:50 . Reden: aanvulling ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit heb ik eergisteren dus ook gehad met een Debian install. Niet welliswaar de exacte foutmelding die jij heb, maar wel een andere die niet te achterhalen viel.

Toen bleek inderdaad dat de cd niet goed was, terwijl de image goed was gedownload, md5-check was ook goed, geen burn errors. Heel vreemd dus, maar ik raad je iniedergeval aan om opnieuw een cd'tje te branden.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
en dan geen rw, als er ergens een crash oid zit dan houd nl op!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25
Heb je toevallig al een andere linux op die bak staan? Dan kan je vanuit die linux een nieuw gentoo systeem opzetten. ipv opstarten van cd start je van hd en chroot je de gentoo partitie in. Je kan ook eerst een custom kernel maken en die op die image zetten ipv de default kernel. cd branden en starten maar.

Verwijderd

Hehee, Stormsoldaat des doods, u ook hier! Remember me? /me zwaait o/. Volgens het Gentoo-forum blijkt dat jou probleem wel eens vaker voorkomt. Volgens de discussies aldaar lijkt jou probleem een overlijdende CD-oven als oorzaak te hebben. Misschien kun je proberen om je CD op een lagere temperatuur snelheid te bakken. (Minder kans op schrijffouten dan?) Anders kun je ook nog proberen met je favoriete reddings-CD partities enzo te maken waarna je de de Gentoo-image mount vanaf je vaste schijf en daarmee de installatie afmaakt. Enfin, succes ermee!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ik zie een dual proc? Heb je ook de dual proc image genomen? Of gaat dat in dat niveau nog niet?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
Ik ga vanavond wel eens spelen. De smp boot werkte ook niet, ik kreeg van iemand anders een tip een oudere versie te nemen omdat deze 1.4 vaker problemen schijnt te geven met dual proc....

Ik ga lekker verder spelen, post als ik de oplossing heb wel wat ik allemaal heb moeten doen...

Dank in ieder geval voor de ideeën.....

En ja jointm1k, do rembember. Wanneer gaan we weer eens lannen?

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Topicstarter
Even de huidige status: die CD-RW is goed (heb het onder VM-ware op een ander systeem wel voor elkaar gekregen)....

Mmm, ga zo maar eens RedHat of Debian proberen op die bak, ik wil er gewoon Linux op hebben en eens lekker spelen.

Pagina: 1