17,5% belasting op internet aankopen

Pagina: 1
Acties:

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025
Dit trok ik van een gamers site af (http://eq.crgaming.com/viewarticle.asp?Article=5151)

Effective immediately, customers who reside within the European Union will be charged VAT equal to 17.5% of their subscription fees.
To comply with changes in the law in the European Union, EverQuest subscribers who are residents of EU countries will be charged VAT equal to 17.5% of the subscription fees.

These changes require that digital services be taxed at the point of consumption , i.e. in your country of residence. The countries currently covered by this policy are Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Luxembourg, The Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, and United Kingdom.

Iemand hier al iets over gehoord???

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

ja, heeft geloof ik al op de frontpage en webwereld gestaan. is alleen maar eerlijk toch?

Verwijderd

17,5%? hmmm dat is een tijd geleden aangezien het nu 19% is.

Tax sucks

• Triple
Sja.. ik weet niet of ik het wel zo eerlijk vindt hoor

Verwijderd

hoezo niet? nou moet tenminste iedereen btw betalen.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:59:
17,5%? hmmm dat is een tijd geleden aangezien het nu 19% is.

Tax sucks
Hoe moet ik als ambtenaartje straks mijn nieuwe computer financieren als jij geen belasting zou betalen? :Y)

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• Triple
Ik bedoel, ik betaal al belasting over mijn loon, BTW over alle producten in de winkel. Ik rijd netjes auto, betaal me dus de blubber aan accijnzen. Drink genoeg, alweer accijnzen. Ben net gestopt met roken, maar heb ook via die weg 10 jaar de staatskas gespekt.
De overheid doet geen hol om mijn plezier in een online game te garanderen. Waarom zou ik dan ook daar nog eens voor moeten betalen?!?!?! Ik betaal de amerikaanse belasting toch al in het abbo bedrag? Waarom moet de EU daar dan ook nog eens belasting op gaan heffen!
Ik zie de dames en heren ambtenaren er trouwens voor aan dat de 17,5 of 19 % over het gehele bedrag wordt berekend.... dus de kosten voor het product EN de amerikaanse belasting samen. ;(

Verwijderd

Triple schreef op 03 juli 2003 @ 21:09:
Ik bedoel, ik betaal al belasting over mijn loon, BTW over alle producten in de winkel. Ik rijd netjes auto, betaal me dus de blubber aan accijnzen. Drink genoeg, alweer accijnzen. Ben net gestopt met roken, maar heb ook via die weg 10 jaar de staatskas gespekt.
De overheid doet geen hol om mijn plezier in een online game te garanderen. Waarom zou ik dan ook daar nog eens voor moeten betalen?!?!?! Ik betaal de amerikaanse belasting toch al in het abbo bedrag? Waarom moet de EU daar dan ook nog eens belasting op gaan heffen!
Ik zie de dames en heren ambtenaren er trouwens voor aan dat de 17,5 of 19 % over het gehele bedrag wordt berekend.... dus de kosten voor het product EN de amerikaanse belasting samen. ;(
Tja zo vind ik het hoge tarief voor electra, gas, water etc (okay die weet ik niet zeker) ook nonsense. Ik d8 altijd dat het lage tarief voor levensbehoeftens was. Als het een eerste levensbehoefte is moet er uberhaupt geen belasting op m.i.

Afijn dit was weer erg offtopic en ik wil zeker geen discussie starten over het vage belastingsysteem (iets voor een andere thread :P)

*edit*
Succes met het stoppen met roken trouwens! ........ JE KAN HET (nu ik nog *grin*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 21:28 ]

Pagina: 1