b & o achtige boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ok ik ben op zoek naar boxen die een beetje lijken op deze:
http://www.bang-olufsen.com/sw915.asp
Nu is mijn budget best krap (ongeveer 200-600 euro) en vroeg ik mij af of iemand nog speakers kent van deze prijs die hier op lijken, maar die kwa kwaliteit gewoon redelijk zijn (gewoon om cd'tjes te luisteren en tv te kijken)

Alvast bedankt!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 22:19
je hebt een paar mooie speakers gezien, je vind ze te duur en nu ga je op zoek naar speakers die er hetzelfde uitzien? Rare stap, ipv te luiteren naar fijne speakers focus jij je volledig op het uiterlijk.
Ik weet dat sony van dat soort pilaartjes in het assortiment heeft zitten, moet je maar even kijken, je hebt je budget trouwens wel heel ruim gesteld, er zit behoorlijk wat verschil tussen speakers van 200 en van 600 euro

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/needle-s.jpg

Zoiets als dit misschien?? De Magnat Vector Needle.

Configuratie: 3- weg standluidspreker, bassreflex. Tweeter: 3/4” ferrofluid gekoelde Keramische dome tweeter. Power handling: 200/320 watt. Impedance: 4-8 Ohms. Frequentie bereik: 20 – 35.000 Hz. SPL: 90dB. Maten: (BxHxD) 140 x 1120 x 240 mm. Prijs: 449,- Euro

• StephaN900
  • Niet online
Ja ik weet het maar ik hou gewoon van mooie spullen. Heb mijn oude betere pc verkocht aan iemand anders zodat ik nu een shuttle heb met onboard video ;).
En wicked dat ziet er mooi uit niet zo mooi als die B & o maar toch leuk!

• StephaN900
  • Niet online
Ik kan die zuilen van sony trouwens niet vinden, maar heb wel deze speakertjes gevonden:

Sony SS-LA500ED

Luidspreker

- 120 Watt maximaal, 60 Watt nominaal
- Bass reflex
- Frequentiebereik 58-70.000 Hz
- Impedantie 8 Ohm
- Magnetisch afgeschermd
- Afmetingen HxBxD 32 x 16 x 22 cm
- Gewicht 5 kg
- kleur oranje
- Ook leverbaar in zwart, wit, blauw, zilver, oranje

prijs is per stuk

Optioneel leverbaar:
- Luidsprekerstatief WS-FV500
Afbeeldingslocatie: http://www.h-e.nl/gfx-producten/Sony/SS-LA500ED.jpg

maar wel best prijzig voor van die speakertjes

Verwijderd

StephaN schreef op 03 July 2003 @ 22:03:
Ja ik weet het maar ik hou gewoon van mooie spullen. Heb mijn oude betere pc verkocht aan iemand anders zodat ik nu een shuttle heb met onboard video ;).
En wicked dat ziet er mooi uit niet zo mooi als die B & o maar toch leuk!
Tja... maar B&O betaal je alleen maar voor de naam en design. Vind dat altijd zonde persoonlijk. Maar goed, deze magnat vector needle leek me een leuke tegenhanger.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 13:10

Jack

MHz Matters

WickedGame ga je HT Specs site eens fixen man :P
Allemaal kruisjes :'(

[Specs]

Verwijderd

Siris schreef op 03 July 2003 @ 22:26:
WickedGame ga je HT Specs site eens fixen man :P
Allemaal kruisjes :'(
ik weet het :x had per ongeluk foto's van de homepage verwijderd. Wordt binnenkort gefixed want de CD5000 is no longer. Nu DV4100 OSE :p :9

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
B&W / Blueroom Pods.....
eruggg leuk; als je toch voor vormgeving gaat

Afbeeldingslocatie: http://www.minipod.com/podspeakers_linkgif.gif
btw; klinken goed.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Jivecar schreef op 03 July 2003 @ 22:34:
B&W / Blueroom Pods.....
eruggg leuk; als je toch voor vormgeving gaat

[afbeelding]
btw; klinken goed.....
laat ik die nou net willen noemen :D

andere speakers die ik persoonlijk mooi vind zijn de "eitjes" van KEF
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/kefimages/products/kht.jpg
Lijken wel op de sony's die je eerder genoemd hebt.
Hoe ze klinken weet ik niet maar dat schijnt wel goed te zitten.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
ik weet niet hoe ze heten, maar je moet van die speakers kopen die in de vorm van een slakkenhuis zijn gemaakt,
daar zou "perfect" geluid uit moeten komen
(keertje op discovery gezien)
verder weet ik er niks van af, alleen dat ze volgensmij nogal prijzig zijn...

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

ixl85 schreef op 03 July 2003 @ 22:57:
ik weet niet hoe ze heten, maar je moet van die speakers kopen die in de vorm van een slakkenhuis zijn gemaakt,
daar zou "perfect" geluid uit moeten komen
(keertje op discovery gezien)
verder weet ik er niks van af, alleen dat ze volgensmij nogal prijzig zijn...
De Nautilussen van B&W bedoel je? Zn budget is niet zo hoog ben ik bang ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/Model_Nautilus/main.jpg

• StephaN900
  • Niet online
25000 euro toch? :) maar die pod's zijn ook te duur 400 euro per stuk dacht ik en ik wil toch echt wel 2 boxjes ;)

• StephaN900
  • Niet online
ik heb nu een mooie set gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.h-e.nl/gfx-producten/JVC/SX-XD33.jpg
Nu alleen nog kijken of ze de zuiltjes ook los verkopen. (ze zijn van JVC trouwens)

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 15:35
Dit soort zuiltjes zijn los te koop, ik heb zo'n setje gezien voor +/- 900 euro. Je krijgt er dan een subwoofer bij natuurlijk, die hebben ze alleen niet afgebeeld.

Flickr

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Basje2001 schreef op 03 juli 2003 @ 23:27:
Dit soort zuiltjes zijn los te koop, ik heb zo'n setje gezien voor +/- 900 euro. Je krijgt er dan een subwoofer bij natuurlijk, die hebben ze alleen niet afgebeeld.
misschien is dat de voorste speaker 8)7
Maar, JVC, maakt die wel goede speakers....neeeh....zoek maar ff verder raad ik aan

• StephaN900
  • Niet online
Ah de kwaliteit kan niet heel slecht zijn toch? (slechter als de speakers die ik nu heb kan niet ;) ) en die hele set van jvc is trouwens 580 euro dus lijkt me sterk dat 2 zuilen dan 900 euro zijn (is trouwens ook boven mijn budget :(. Maar ik hoef er ook geen 4 die kan ik toch niet plaatsen in mijn studentenkamertje

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Dan zou ik echt voor de minipods gaan als je nieuwe speakertjes wil die goed klinken en er nog lekker uitzien. En ze vallen binnen je budget :)

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Animal schreef op 03 July 2003 @ 23:33:
[...]

Of misschien is de voorste speaker de center speaker?! :Y)

• StephaN900
  • Niet online
Eh die minipods waren toch 400 euro per stuk? of is dat per paar anders is dat zeker een optie ja al vind ik die zuiltjes toch mooier ;)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17

-ET-

Phone Home

Animal schreef op 03 July 2003 @ 23:33:
[...]

Maar, JVC, maakt die wel goede speakers....neeeh....zoek maar ff verder raad ik aan
Mijn oom heeft toevallig dezelfde speakerset van JVC staan + all in one zeg maar. Maar komt een schitterend geluid uit, vind ik. Nu ben ik geen audio expert. Maar voor gewoon muziek en Tv kijken is dat echt goed hoor. En er zit wel een sub bij. Heel mooi afgewerkt met hout.

• Danster
StephaN schreef op 04 July 2003 @ 10:21:
Eh die minipods waren toch 400 euro per stuk? of is dat per paar anders is dat zeker een optie ja al vind ik die zuiltjes toch mooier ;)
Nou eerder per paar. Komen ze op zo'n 450 euro.
Denk trouwens wel dat ze beter klinken dan die zuiltjes maar goed da's mijn mening.

[ Voor 15% gewijzigd door Danster op 04-07-2003 10:44 ]

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 14:15
luister en in jouw geval kijk ;) ook eens naar de B&W VM1 serie kost iets van 200 euro per stuk zonder stands,
ik heb ze beluistert en ze klinken beter dan de sony's en de kef's eitjes omdat ik ze ruimtelijker en voller vindt klinken maar hier kan je mischien een andere mening over hebben
echter het verschil met een boekenplank speaker is wel weer groot maar aangezien je toch voor de looks gaat kan ik je deze wel aanraden :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=185030
http://www.bwspeakers.com....models/Label/Model%20VM1

• Danster
ff oftopic

Damn wil ook zo'n huis maar dan zonder die tv en speakers :)

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 15:35
StephaN schreef op 04 July 2003 @ 08:14:
Ah de kwaliteit kan niet heel slecht zijn toch? (slechter als de speakers die ik nu heb kan niet ;) ) en die hele set van jvc is trouwens 580 euro dus lijkt me sterk dat 2 zuilen dan 900 euro zijn (is trouwens ook boven mijn budget :(. Maar ik hoef er ook geen 4 die kan ik toch niet plaatsen in mijn studentenkamertje
Sorry, ben niet helemaal duidelijk geweest in mijn vorige post. Met een setje bedoel ik 4 lange zuilspeakers, een centerspeaker (die je inderdaad op de afbeelding in het midden ziet) en een subwoofer.

Er zijn diverse uitvoeringen van met diverse prijzen als ik het goed heb, ik heb alleen die ene bewuste set zien staan...

Flickr

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 11:36
De elac cinema 2?

Afbeeldingslocatie: http://www.elac.com/en/products/cinema/pic/cinemawpipe.gif

• Animal
  • Laatst online: 05-08 06:35
Bigfoot schreef op 04 July 2003 @ 09:44:
[...]

Of misschien is de voorste speaker de center speaker?! :Y)
It Calls Humor :)... :|

TS: Heb je al iets kunnen beluisteren/besluiten/kopen?

• StephaN900
  • Niet online
Nah eigenlijk nog niks maar ga van het weekend even kijken naar die minipods en die jvc set wie weet kom ik nog wel wat anders tegen. Die b&w zijn weer net te duur denk ik als je de standaards er nog bij moet kopen.

• Driek
  • Laatst online: 16:57
kijk eens naar piega
heeft ongeveer zelfde soort speaker
en klinkt nie veel slechter

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Piega's lijken mij te prijzig.

Misschien bevalt dit design je wel, ook verkrijgbaar in (plexi)glas:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/celestion07.jpg

Celestion AVF302, zijn alleen per set wel te prijzig, 1000 euro of zo..

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Aluminium zuiltjes zijnerg in
Quadral heeft ook wat van dat spul
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/big/chromiumttset.jpg

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 14:15
StephaN schreef op 04 July 2003 @ 17:44:
Nah eigenlijk nog niks maar ga van het weekend even kijken naar die minipods en die jvc set wie weet kom ik nog wel wat anders tegen. Die b&w zijn weer net te duur denk ik als je de standaards er nog bij moet kopen.
de B&W kan ook aan de muur hangen, en een beetje korting kan je er vast wel uit slepen
minpods zijn duurder dan de B&W VM1 ( minipod is trouwens van ex-werknemer van B&W al sik het goed heb)
maar ga vooral luisteren (en dan niet alleen een dts-film, maar een muziek-cd die je thuis ook draait) ik wilde eerst ook voor klein en de looks gaan maar ben toch met een kleine boekenplank speaker naar huis gegaan :)
de subs bij deze setjes zijn meestal leuk voor een film (lekker boomerig) maar met een cd luisteren vindt ik het meestal vermoeiend dat gebonk echter uitzetten is er niet bij aangezien de sub ook vaak het mid-freg gebied over moet nemen

[ Voor 6% gewijzigd door marz01 op 05-07-2003 00:04 ]

Verwijderd

Die B&W VM1 worstjes klinken echt ongelooflijk goed naar mijn smaak. Zowat de best klinkende kleine speaker die ik in tijden heb gehoord.
De Blueroom Minipods zouden ook erg goed klinken. Ik wil ze wel eens horen, maar de dealers die ze hebben zijn erg dun gezaaid.

• Danster
Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 05:52:
Die B&W VM1 worstjes klinken echt ongelooflijk goed naar mijn smaak. Zowat de best klinkende kleine speaker die ik in tijden heb gehoord.
De Blueroom Minipods zouden ook erg goed klinken. Ik wil ze wel eens horen, maar de dealers die ze hebben zijn erg dun gezaaid.
Tsja het is dat je in belgie zit anders had je ze wel even kunnen komen luisteren :)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
De bluerooms hebben ze bij Staffhorst (Utrecht) en Snijders (Rotterdam). De overige lokaties weet ik niet.

Op een dag koop ik nog 2 Minipods; geweldig qua ontwerp ;)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 05:52:
Bijenkorf, heeft ze nog in de aanbieding ook als ik me niet vergis. Ik weet alleen niet meer hoeveel €€€ dat was.

Verwijderd

de Bijenkorf verkoopt de Minipods voor 274 EUR per stuk. Voor die prijs mag er wel heel goed geluid uitkomen.
Ook de bijhorende Bass Station is met een richtprijs van tegen de 1000 EUR wel erg veel geld voor een 100W subwoofer. Bij B&W heb je ongetwijfeld meer sub voor minder EUR.
De link met B&W klopt ook. Ik geloof zelfs dat de de allereerste sneeuwman-achtige pod-speakers een B&W label droegen.
Op de marktplaats staan er toevallig ook.
Op Ebay worden ze zelfs aangeboden aan 249 USD per paar.

• StephaN900
  • Niet online
Hey ik ben van het weekend even wezen kijken naar die sony zuiltjes en de hele set was 700 euro, maar ik wil eigenlijk alleen maar 2 front speakers en dat kon niet..
Ben toen bij de hobo wezen kijken en die man wilde mij blijkbaar zo snel mogelijk wegkrijgen, zo kon ik geen versterker kopen voor 400 euro. Maar ik kwam voor de minipods dus even gevraagd wat de prijs was, die was dus 580 euro, mijn reactie: "voor een paar"?
Nee per stuk, weet u dat zeker? Ja!
Kreeg ik een foldertje mee om thuis maar te bekijken, later!
Ik toch nog maar even bekeken waren die minipods gewoon 280 euro per stuk, wat een ballentent zeg... 1 x nooit meer.
Ik wacht nu gewoon even af, op een aanbieding of zo...

• Danster
Probeer anders bij stuut&bruin :) Heb ik ze ook gekocht. Toppie zaak.

En welke Hobo was dit? Ga er wel eens kijken. Zal niet de eerste verkoper zijn die ik in zijn hempie zet })
Pagina: 1