[PHP|XML] Forum Tracker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* Nog maar eens een draadje openen...

Ik zou graag een programmaatje schrijven dat zegt wanneer een nieuwe post/thread op een forum gezet wordt. Veel programma's gebruiken .RSS bestandjes. Ik zou graag iets maken zoals Klip

Toegegeven, ik heb nog niet gezocht wat die RSS precies zijn.

Liefst zou ik in een XML bestand bijhouden waar er gepost wordt. XML leek me leuk om eens mee te experimenteren.

Hoe begin je nou aan zoiets? Is dat gewoon bij elke reply een aantal tags aan een XML file toevoegen (geen append) ?

En om zoiets te interpreteren? Bestaan er standaard functies voor in C++, Java en PHP om XML files te parsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik wil je niet beledigen maar heb je wel enig idee wat dat allemaal inhoud: XML, RSS, XML-parser enz enz? Volgens mij kun je je daar beter eerst in verdiepen voordat je aan zoiets begint.

www.w3schools.com is een goede tutorial site als het om xml gaat en zoek eens op hottopic of got-tracker om te zien hoe andere mensen zoiets gemaakt hebben. :)

[ Voor 13% gewijzigd door André op 03-07-2003 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Om te voorkomen dat iemand dit naar aanleiding van de eerste post op slot gooit: op zich is het best leuk om zoiets open te houden: toegegeven, de topicstarter heeft heel weinig werkt verricht om eerst zelf wat op te zoeken, maar het kan ook allemaal best verwarrend zijn in de XML/RSS wereld.

Het is wel nuttig om hier eens over RSS te praten :P .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel... met XML kan ik wel volgen :p
Op school wel even gezien en zelf eens een XML gebruikt tussen 2 DBs >> data omzetten naar de juiste velden mbv een xslt bestandje

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 22:59

chem

Reist de wereld rond

mbravenboer schreef op 03 July 2003 @ 21:41:
Om te voorkomen dat iemand dit naar aanleiding van de eerste post op slot gooit: op zich is het best leuk om zoiets open te houden: toegegeven, de topicstarter heeft heel weinig werkt verricht om eerst zelf wat op te zoeken, maar het kan ook allemaal best verwarrend zijn in de XML/RSS wereld.

Het is wel nuttig om hier eens over RSS te praten :P .
RSS is kewl, en moet door veel meer sites ondersteund worden. Vind ik.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:48:

knip

Hoe begin je nou aan zoiets? Is dat gewoon bij elke reply een aantal tags aan een XML file toevoegen (geen append) ?
Ik zou eerder een php (of een andere script/programmeertaal uiteraard, dat is eigen keuze) pagina aanroepen die die RSS genereert uit een database. Zo ben je zeker dat als je bvb. iets update dat het automagisch ook in je RSS feed komt te staan enzo...
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:48:En om zoiets te interpreteren? Bestaan er standaard functies voor in C++, Java en PHP om XML files te parsen?
Jazeker :) libxml heet dat geloof ik :-) In PHP zit dat standaard ingebakken dacht ik...

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een zeer snel mini-onderzoek uitgevoerd te hebben (klinkt toch best leuk ;)):

Leek het mij eigenlijk dat RSS simpelweg afspraken zijn over hoe het XML-bestand eruit moet zien, wil het een 'RSS-feed' zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

Ik zal even uit de doeken doen wat ik opsla wb topics in de GoT Tracker:

-topic id
-topic titel
-forum id
-forum afkorting
-topic starttime
-topic starter id
-topic starter nick
-last reply time
-last replier id
-last replier nick
-aantal replies
-aantal replies laatste view
-tijd laatste view
-tijd laatste update

forum id en forum afkorting zijn eigenlijk van elkaar af te leiden, maar om technische redenen (forumafkorting kan wijzigen op het forum, of de forum definitiefile kan oud of incompleet zijn) sla ik beide op.
de laatste 3 velden worden gebruikt om aan te kunnen geven of er nieuwe berichten in een topic zijn: het aantal replies - aantal replies laatste view wordt gebruikt om aan te geven hoeveel nieuwe replies er zijn, de tijd laatste view en tijd laatste update om aan te geven dat er ueberhaupt een update op het topic is geweest (het aantal replies kan je daarvoor niet gebruiken, er kunnen immers replies getrashed worden).
Tijd laatste update is dus de tijd dat de active topics voor het laatst verwerkt zijn door de tracker. Laatste view is wanneer voor het laatst het topic vanuit de tracker geopend is (ik surf dus via de tracker eigenlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 03-07-2003 23:37 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

chem schreef op 03 July 2003 @ 22:09:
RSS is kewl, en moet door veel meer sites ondersteund worden. Vind ik.
Maybe, maar (not)-Echo wordt/is nog geiler. Laatste tijd veel discussie over in blogspace, en volgens mij wordt het wel wat. Bij RSS is het toch jammer dat er teveel versies zijn, waarvan de ene lijn vendor-controlled is (door Userland), en de andere lijn door het gebruik van RDF als basis overbodig verbose is.

Rustacean

Pagina: 1