ik weet het niet meer, mijn bios geeft 635 mb aan ik heb hem automatisch laten detecteren en ook met fdisk krijg ik niet meer ook niet als ik ondersteuning voor grote schijven inschakel
Verwijderd
Je kan proberen om hem handmatig in te stellen in het BIOS. Als je geluk hebt staan het aantal head/cylinders etc. op de drive.
Wellicht krijg je hem dan aan de praat.
Het zou eventueel ook mogelijk zijn dat het schijfoppervlak beschadigd is en dat hij idd maar 600 mb kan benutten. Maar dat zou uitzonderlijk zijn. Bovendien zou het bios de hdd dan wel gewoon correct moeten herkennen.
Wellicht krijg je hem dan aan de praat.
Het zou eventueel ook mogelijk zijn dat het schijfoppervlak beschadigd is en dat hij idd maar 600 mb kan benutten. Maar dat zou uitzonderlijk zijn. Bovendien zou het bios de hdd dan wel gewoon correct moeten herkennen.
Wat voor een sys heb je? Als het nl een erg oude mobo is, jan hij soms niet meer dan een bepaalde grootte adresseren. BIOS updaten wil in sommige gevallen helpen, maar niet altijd.
Ik gok dat je nl een 486DX hebt op een So3 mobo. Klopt?
Ik gok dat je nl een 486DX hebt op een So3 mobo. Klopt?
Oslik blyat! Oslik!
nee het is geen 48, sorry.
het is een 233 pent mmx
en een ander 3.2 gig werkt perfect 0+
het is een 233 pent mmx
en een ander 3.2 gig werkt perfect 0+
Kun je hem in een andere PC prikken om te kijken of je disk niet gewoon gaar is ?
Je moet eerst uitsluiten of het je controller is, of de disk zelf.
De andere disk wordt wel goed herkend ? Prik ze eens om om te kijken wat er gebeurt !
Je moet eerst uitsluiten of het je controller is, of de disk zelf.
De andere disk wordt wel goed herkend ? Prik ze eens om om te kijken wat er gebeurt !
Aannames zijn fataal.
ik denk dat ie ten dode opgeschreven is
*snik* kan ik niet een, low level format geven?
*snik* kan ik niet een, low level format geven?
Verwijderd
Als laatste alternatief kun je idd een low-level format proberen.
Maar bedenk goed wat je doet, je bios herkent de schijf als 650MB, ga je nu Low-level formatten dan zal hij waarschijnlijk ook alleen maar deze 650MB formateren.
Tijdens een low-level worden eventuele bad-sectors gemarkeerd als onbruikbaar.
Normaal gesproken worden low-levels door de fabrikant uitgevoerd. En het is meestal niet bevoorderlijk om dat dan nog een keer te doen. Ik heb er wel eens een schijf mee vernaggeld. Maarja zo heb je er ook niet veel aan.
Maar bedenk goed wat je doet, je bios herkent de schijf als 650MB, ga je nu Low-level formatten dan zal hij waarschijnlijk ook alleen maar deze 650MB formateren.
Tijdens een low-level worden eventuele bad-sectors gemarkeerd als onbruikbaar.
Normaal gesproken worden low-levels door de fabrikant uitgevoerd. En het is meestal niet bevoorderlijk om dat dan nog een keer te doen. Ik heb er wel eens een schijf mee vernaggeld. Maarja zo heb je er ook niet veel aan.
Pagina: 1