[scsi tapestreamer] scsi naar paralell, serieel oid

Pagina: 1
Acties:

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:54

radial

Watch out

Topicstarter
Het volgende: Heb een oude (ongeveer 7 jaar) tapestreamer met scsi-2 aansluiting, nu is het de bedoeling deze extern te laten lopen met de mogelijkheid dit via een paralelle/seriele of usb poort te laten doen.

Kan dit en is dit mogelijk, en zo ja hoe?
Heb er weinig over gevonden op google, behalve adapters die 95 euro kosten en dat is dat ding niet meer waard.

20xSF170s - ozo

Verwijderd

waarom via par/ser/usb? Dat kan nl best wel, maar kost pieken. Goedkoper is het om 2e hands een SCSI controllertje met externe connector aan te schaffen.

Mijn tip:ga de volgende dichtsbijzijnde PC-dumpdag oid, en grabbel daar wat rond in de 'rommeltonnen' voor een externe SCSI behuizing. Kaartje erbij en kloar is kees :)

Verwijderd

Nog maar te zwijgen over het snelheids verlies wat je krijgt als je par/ser ga.

Idd gewoon een goedkoop scsi kaartje scoren, moet niet meer kosten dan een pleuro of 20

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Serieel is echt zinloos, dat gaat veel te traag.

Parallel<->SCSI adapters bestaan, Adaptec heeft er eentje gehad (niet door hunzelf ontwikkeld, maar in hun assortiment gekomen doordat ze Trantor opkochten). Al lang niet meer leverbaar, en 2e hands nogal zeldaam (ik heb er een, maar die heb ik zelf nodig voor mijn 486-notebookje zonder PCMCIA).

USB is mij niet bekend.

Beter inderdaad om een 2e hands PCI-SCSI-controllertje te gebruiken (of desnoods ISA als je gebrek aan slots hebt, een oud tape-streamertje trekt niet zoveel), dat kan voor € 25 of minder als je niet met alle geweld Adaptec wilt.

Moet het aan een notebook, dan heeft Adaptec de SlimSCSI PCMCIA-SCSI adapter nog (maar die is prijzig). Daar is verder weinig concurrentie voor te bekennen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

OgWok

U.N.C.L.E.

Adaptec maakt een USB naar SCSI adapter en ik heb de versie die geschikt is voor USB 1.1 gebruikt en die deed het perfect met een brander, HD en scsi scanner.

Redelijke kans dat die ook goed werkt met jouw streamer; geen goedkope oplossing maar werkt perfect.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....