Toon posts:

Geen 2 schermen mét VGA onboard én AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mobo: msi k7n2G ILSR
mét onboard vga dus
én een geforce 3 ti 200 op het agp slot (agp 4*)

op elke "kaart" is er dus een monitor aangesloten
maar ik krijg enkel beeld met mijn agp kaart

heb wel al beeld gehad met mijn vga onboard maar vanaf dat ik de agp erin steek is het precies of die voorrang krijgt, dat mag ook wel want dat wordt mijn hoofdscherm maar mijn vga onboard wil niet meer marcheren

moet ik dat in BIOs regelen? indien ja, waar?
want ik heb me al pleuris gezocht

ik ken het systeem van multiple monitors (beeld-instellingen-geavanceerd) want ik werk al 2 jaar met 2 monitoren (agp + pci)
maar nu zit ik echt vast

graag hulp

tnx

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Volgens mij wordt Onboard VGA altijd uitgeschakeld als je een AGP VGA kaart hebt. Het wordt in ieder geval wel aangeraden om dat te doen.

Als je altijd met AGP en PCI hebt gewerkt kan je nu toch ook een PCI videokaart in je PC doen en zo met twee beeldschermen werken? Of zie ik soms wat over het hoofd?

The devil is in the details.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
het klopt idd dat AGP niet werkt als je onboard vga niet uitschakeld. Probeer is in je bios de instelling : Boot from AGP/PCI, selecteer AGP en hou je onboard aan. Want in principe is je onboard een soort PCI device.

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
@MaRcO
ik heb wel een pci kaart maar dat is zo een goedkope van 30 euro
terwijl ik net dit mobo gekozen heb omdat er VGA onboard zat, de graphics van de mx400 serie zijn beter dan die van mijn huidge pci kaart

@Chello200
ik zal het even uitproberen
keep u informed

Verwijderd

Topicstarter
nope
bij "integrated peripherals"
heb de functie: Init Display first: stond op pci, heb het op AGP slot gezet
maar no go

ik zit vast nu
want een mobo kopen mét vga om dan te merken dat net die VGA niet werkt...
pity

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
besturings syteem ... ??

Chipset van de Onboard video kaart ???

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Topicstarter
win 2k
dit mobo
http://www.msicomputer.co...tail.asp?model=K7N2G-ILSR
dus igp nvidia geforce mx 4**

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Flapus, de graphics van de nForce2 IGP maakt gebruik v.d. AGP poort, vandaar dat je 'm niet kunt gebruiken als je er een losse AGP kaart bij in drukt; er kan maar één device de AGP poort gebruiken en de IGP schakelt dus z'n eigen GF4 MX uit. Wil je meer schermen aansturen dan moet je een PCI kaart bij in proppen (of een dualhead AGP kaart).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
had ik dat mar op voorhand geweten...
in ieder geval bedankt
bijkomend vraagje: op de igp staat er een koeler, mag ik die uitschakelen?
of koelt die ook andere dingen?

• Abbadon
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 22:17:
had ik dat mar op voorhand geweten...
in ieder geval bedankt
bijkomend vraagje: op de igp staat er een koeler, mag ik die uitschakelen?
of koelt die ook andere dingen?
Die koelt de hele chip waarvan de interne graphics slechts een deel van uit maakt. De geheugencontrollers zitten er bijvoorbeeld ook in en die zou ik toch niet al te warm willen laten worden als ik jou was ;)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 10:14
Hij koelt de IGP, en in principe is die al een stuk minder druk als je de onboard graphics niet gebruikt. Maar voor het geval je nog FSB overclock plannen had kun je hem beter ingeschakeld laten. Of doe meteen handig en prop er zo'n Zalman op.

Overigens is die IGP dus de northbridge, die heeft zeker wel cooling nodig maar misschien is alleen de Heatsink al genoeg.

edit:
Die teringlijer :+ van een Abbadon is me steeds voor met het goede antwoord, dat van die AGP wilde ik ook net gaan schrijven
Maar nou heb ik nog een vraag voor hem: >:) nForce 2 heeft AGP 8X nou dacht ik dat je daar dan ook een dubbele AGP bus mee kon gebruiken, hoezo dan hier niet eigenlijk? >:)

[ Voor 31% gewijzigd door cryforhelp op 03-07-2003 22:28 ]

• Abbadon
cryforhelp schreef op 03 July 2003 @ 22:26:
.

edit:
Die teringlijer :+ van een Abbadon is me steeds voor met het goede antwoord, dat van die AGP wilde ik ook net gaan schrijven
Maar nou heb ik nog een vraag voor hem: >:) nForce 2 heeft AGP 8X nou dacht ik dat je daar dan ook een dubbele AGP bus mee kon gebruiken, hoezo dan hier niet eigenlijk? >:)
:P

Theoretisch is het mogelijk twee AGP Master devices te gebruiken met de AGP 3.0 specs alleen moet er dan wel een fan-out bridge worden gebruikt, da's zeg maar een soort van splitter die om en om beide devices de baas laat zijn op de poort. Dit moet zo omdat AGP een point-to-point verbinding is dus niet volledig parallel twee apparaten aan kan spreken. Voor zover ik weet zijn er geen moederborden met deze optie (de bridge zal namelijk op het mobo moeten worden geplaatst).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MaRc0 schreef op 03 July 2003 @ 20:17:
Volgens mij wordt Onboard VGA altijd uitgeschakeld als je een AGP VGA kaart hebt. Het wordt in ieder geval wel aangeraden om dat te doen.
Maak onderscheid tussen onboard (=losse chip op mobo) en integrated (=controller meegebakken met het chipset), dan is alles veel duidelijker. Integrated gaat tot nader orde altijd uit als je een AGP kaart insteekt omdat ze beiden het AGP poort gebruiken. Als er onboard is, zul je geen AGP poort hebben (omdat die al met die chip verbonden zit) :z
Als je altijd met AGP en PCI hebt gewerkt kan je nu toch ook een PCI videokaart in je PC doen en zo met twee beeldschermen werken? Of zie ik soms wat over het hoofd?
Yep :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1