Toon posts:

Raar beeld bij afsluiten games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/scheers/probjes/strange.jpg
krijg ik bij het afsluiten van games (Colin McRae 3, Tomb Raider: TAOD, Battlefield 1942, ... kortom, alle games). Vervolgens dien ik te resetten, want noch de escape-toets, ctrl-alt-del, ... biedt een oplossing. Het beeld wat ik te zien krijg, is het allerlaatste beeld van het game (dus van het Main Menu van het game), maar dan helemaal vervormd. De windows cursor is zichtbaar over het beeld, en het lijkt alsof ik in windows ben, want als ik op het 'Win-vlaggetje' op het toetsenbord druk, hoor ik m'n HD ratelen.

Dit is mijn configuratie:
P4 2.8ghz - MSI 875P Neo-Fis2r (bios 1.5) - MSI Geforce FX5900 (128) met 44.03 drivers.

Ik heb reeds een format gedaan, maar dat heeft het probleem niet verholpen...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Wow, dat is wel erg vaag. Heb je niks overclocked? Dus videokaart, geheugen, processor, gewoon alles.
Heb je genoeg airflow? Want het zou kunnen zijn dat er dingen te heet worden, al krijg je dan meestal al eerder fout beeld en niet alleen bij het afsluiten.
Heb je al eens gevirusscanned, want aangezien het na een format er zelfs nog is zou dat best eens kunnen dat het een hardnekkig virus is.

Verder zou ik even een videokaart uitproberen die in een andere computer wel normaal werkt, want misschien is gewoon heel je videokaart wel gaar aan het doen.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Niks overclocked...
Airflow is prima... Heb watercooling (op cpu), en genoeg fans in de pc... Case temp = 35°
Virus zal het niet zijn... Norton staat aan...

Het probleem doet zich van gisteren voor... Daarvoor had ik een Kyro 4500 64mb, en hierbij heb ik het probleem niet gehad. Het is pas sinds de Geforce FX5900 erin steekt...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Probeer die FX5900 dan eens in een andere PC, desnoods in een PC in de winkel waar je 'm hebt gekocht. Als ie daar ook zo raar doet is het wel duidelijk dat de videokaart niet helemaal goed is.

The devil is in the details.

Verwijderd

het lijkt wel of hij na het spel in een te hoge resolutie gaat, want dan heb je (ik) precies het zelfde beeld. Maar ik denk idd eerder dat het je fx zal zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:32:
Niks overclocked...
Airflow is prima... Heb watercooling (op cpu), en genoeg fans in de pc... Case temp = 35°
Virus zal het niet zijn... Norton staat aan...

Het probleem doet zich van gisteren voor... Daarvoor had ik een Kyro 4500 64mb, en hierbij heb ik het probleem niet gehad. Het is pas sinds de Geforce FX5900 erin steekt...
Vorige drivers eraf gesmeten?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat is de resolutie van het spel, en wat is de resolutie van je desktop?

Volgens mij gaat er iets niet goed met de overschakeling, waardoor de monitor de resolutie niet meer aankan bij de frequentie.

Een oplossing weet ik niet, maar je moet denk ik wel in deze richting zoeken.
Probeer eerst de resoluties gelijk te houden (dus zowel spel als desktop op bv. 1280x1024)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Dit krijg ik ook als de reso van de desktop gelijk is aan de speelresolutie. En dat dan weer alleen bij Street Legal en BF1942. Ik heb een AMD2800+ (OC) en een TI4200 64MB...

Dus probeer eens een andere reso :).

edit: de moni loopt dan niet out of sync oid. Het beeld blijft gewoon stil staan op die vage kleurtjes/blokjes.

De PC loopt dan trouwens niet vast. Vroeger (toen ik nog heel veel Street Legal speelde en ik niet wist dat dat niet op dezelfde reso als desktop kon) wist ik na een tijdje precies op welke toetsen ik moest drukken op tobo op de reso te veranderen 8)7. Dat hielp nl. wel en het scheelde weer een reboot :P.

[ Voor 51% gewijzigd door iets op 03-07-2003 23:02 ]

tvw

Verwijderd

heb je de stereo drivers geinstalleerd staan? Als je die geinstalleerd hebt zet dan in het stereo tabje de stereo uit, niet aan of op sneltoets, dat hielp bij mijn gf3.

Verwijderd

Wat ShotGun idd zegt ik heb dit al vaker meegemaakt, bij sommige games kan die videokaart soms niet goed terugschakelen naar de desktop resolutie.

Ik zou het in de eerste plaats ff met een andere monitor proberen.

Verwijderd

Topicstarter
De spelresolutie (1280x960@85hertz) is inderdaad dezelfde als die van in Windows...
Mijn monitor is een Philips 107B, en kan die resolutie op die hertz dus prima aan...

@Gijsbert: Wat bedoel je met de 'stereo drivers'?
@Outsync: De drivers van de Kyro zijn er inderdaad afgesmeten..

Mh, maar het lijkt dus een bekend probleem te zijn...

Verwijderd

Had je bij je vorige videokaart niet van die rare beelden? Of kocht je deze videokaart bij dit systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Bij vorige kaart geen problemen...
Ik heb deze pc 2 weken geleden in mekaar gestoken, maar toen was de Geforce FX5900 nog niet leverbaar, dus tijdelijk een Kyro erin gestoken...
Pagina: 1