Pc start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:10
Hoi,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
Mijn computer start sinds vorig week niet meer op, dit kwam omdat mijn voeding kapot gegaan was, voeding gaf geen vermogen meer.. hd begon niet te spinnen enz.

Nu ik een nieuwe 400Watt voeding heb start mijn comp niet door.
Het is een ASUS A7N8X (NforceII) met een 1800+ XP.
Als ik start zonder processor zegt de postreporter dat er geen cpu is, zet ik de processor erin zegt ze niets en start de computer ook niet door..

Tot ik gister het moeder bord los op mijn bureau gelegd had met processor, geheugen en videokaart bootte hij ineens wel weer..
Ik dacht dat er waarschijnlijk een losgeraakt schroefje in mijn behuizing kortsluiting gemaakt had ofzo.. ik bouw het weer in mijn kast en weer boot hij niet, hij komt de post niet door en ik zie niets op de monitor.

Als ik de voeding van mijn broer probeer (300watt) dan komt er een brom uit die voeding en gaan de fans in de voeding niet eens draaien, hardeschijf spint niet op dus hij geeft geen stroom, deze voeding werkt perfect in zijn computer.

Ik heb twee geheugenmodules waarvan ik er steeds 1 geprobeert heb, het lijkt me sterk dat ze beide stuk gegaan zijn, dus een geheugenprobleem lijkt me niet logisch.

Videokaart is een radeon 9700pro die goed werkt in andere systemen.
Heeft iemand zoiets meegemaakt? ik ga morgen maar naar een vriend om de processor en geheugen los te testen..

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
en wel werken op tafel? dan gaat er toch echts iets mis tijdens het inbouwen aangezien voor de pc er geen verschil tussen in en uit de kast hoort te zijn...

• procyon
Heb hem net weer geprobeert op de tafel, maar zelfs dit doet hij niet meer..
te vaag voor woorden ;)

Verwijderd

Haal nogmaals die CPU er af, en kijk eens goed naar de core. Zie je afgebrokkelde randjes?

Andere mogelijke oplossing:zit de stekker van je CPU fan wel op de juiste aansluiting?

• procyon
De core is perfect en maakt altijd goed contact met het waterblok, de cpufan is niet aangesloten maar zover komt de post niet eens, ik hoor dat vrouwtje ook niet zeggen dat de "cpu fan not installed" is.. (helaas)

[ Voor 4% gewijzigd door procyon op 03-07-2003 20:21 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

sorry, zie dat PC 2de keer op tafel niet boot.
Dus kan niet toch kortsluiting door kast/schroefje komen.

[ Voor 74% gewijzigd door Brothar op 03-07-2003 20:26 ]

eagle

Verwijderd

Ah, ok, een mobo met een vrouw erin, wist niet dat het er zo eentje was.

Tsja, in dat geval... eh.. als je alleen het mobo op tafel legt, en dan met een draadje de aarding van zo'n schroefgat verbind met de buitenkant van je voeding, helpt dat? (lijkt me stug, maar je kunt nooit weten)

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
probeer eens je pc op te starten ZONDER die Radeon aangesloten. misschien trekt je voeding het niet (merk?), aangezien die Radeons enorme stroomslurpers zijn.

Verwijderd

TheGreatRanma schreef op 03 July 2003 @ 20:26:
probeer eens je pc op te starten ZONDER die Radeon aangesloten. misschien trekt je voeding het niet (merk?), aangezien die Radeons enorme stroomslurpers zijn.
Die 400W trekt dat wel hoor :P

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:30:
[...]

Die 400W trekt dat wel hoor :P
Dat hoeft niet hoor :X

als die voeding op een bepaalde lijn (5V, 12V, weet niet precies) niet genoeg Amperage kan leveren, dan start je systeem gewoonweg niet op. ik weet niet welk merk voeding erin hangt, maar als het een beetje brakke is, dan kan dat wel eens de oorzaak zijn.

EDIT: wat de TS ook meldt, is dat hij zonder CPU wel opstart, en met CPU niets doet. dat kan een symptoom zijn van een brakke voeding, aangezien een CPU ook een (redelijke) stroomslurper is. Als hij hem weer aansluit, kan het voor de voeding net even te veel zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_Gaav op 03-07-2003 20:35 ]

• procyon
@Brothar, ik zie geen bolling in de behuizing en de schroefjes zitten ook gewoon zoals ze horen te zitten.. bovendien boot hij nu ook niet meer op de tafel. ( :( )

@Generaal, ik heb een schroefdraad geaard aan de voeding maar ook dit hielp helaas niets..

@Greatranma, ik heb het zelfs geprobeert met een 2Mb pci kaartje.. helaas werkte dit ook niet.. voeding kan op de 5 volt lijn 40 ampere leveren

[ Voor 8% gewijzigd door procyon op 03-07-2003 20:35 ]

Verwijderd

het gaat in dit geval om de 3,3 V lijn....die moet minimaal 16A leveren voor een radeon en GF 4

• procyon
Als ik de computer aanzet gebeurt er niets maar de processor wordt wel (snel) erg warm.
De hardeschijven gaan spinnen en de cdrom werkt ook gewoon (wanneer ik deze aansluit)

Op de 3.3 volt lijn kan hij peak 20 en max 14 ampere leveren en maximaal 180 Watt. (het ampere is dus te laag? heb een qtec voeding 400watt)..
Met een 2Mb pci videokaart start hij ook niet op

[ Voor 19% gewijzigd door procyon op 03-07-2003 20:45 ]

• procyon
Hij doet het nu ineens weer, met radeon erbij.
Het enige wat ik veranderd heb is de voedingsstekker in een wandcontactdoos gedaan ipv een verlengsnoer.. misschien was deze niet goed geaard?
Ik begrijp er nog steeds niets van

• procyon
Ik heb het verlengsnoer nagemeten en het was idd een aarde probleem... ik had het nooit gadacht maar hij werkt nu weer als een speer..
Misschien hebben andere hier wat aan.. :)
Pagina: 1