Ok ik wil een formulier maken om te laten registreren op mijn site. Uiteraard wil ik dan voorkomen dat er dubbele nicknames komen kortom ik heb het volgende gebouwd. Ik wil dat als er een nickname reeds bestaat deze regel rood wordt gemaakt om duidelijk te maken dat is niet goed. Kortom allemaal standaard. Later moeten de nicks uit een DBASE gehaald worden
Alleen het volgende werkt al niet. Welke nickname ik ook invul dus Inanak of niet de regel wordt altijd rood.
wie kan hiet licht op laten schijnen) Live te bewonderen op http://trailblazer.xs4all.nl/register.php
p.s. opmerkingen over de manier van coden zijn ook erg gewenst
p.p.s. Ja het ziet er nog crap uit maar dat komt nog wel allemaal
Alleen het volgende werkt al niet. Welke nickname ik ook invul dus Inanak of niet de regel wordt altijd rood.
p.s. opmerkingen over de manier van coden zijn ook erg gewenst
p.p.s. Ja het ziet er nog crap uit maar dat komt nog wel allemaal
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <HTML> <HEAD> <TITLE>Please register</TITLE> </HEAD> <STYLE TYPE="text/css"> #normal {color: black} #wrong {color: red} </STYLE> <BODY> <?php for ($i=0;$i<6;$i++) { $barstyle[$i]="normal"; } $nickname=trim($_POST['nickname']); echo "sent : $nickname<BR>"; if ($nickname == "Inanak" ); { echo "wrong $nickname"; $barstyle[0]="wrong"; } echo "<FORM ACTION=\"register.php\" METHOD=\"POST\">\n"; echo "<TABLE>\n"; echo "<TR><TD ID=\"$barstyle[0]\">Nickname</TD><TD><INPUT TYPE=\"input\" NAME=\"nickname\"></TD></TR>\n"; echo "<TR><TD ID=\"$barstyle[1]\">E-Mail</TD><TD><INPUT TYPE=\"input\" NAME=\"email\"></TD></TR>\n"; echo "<TR><TD ID=\"$barstyle[2]\">Name</TD><TD><INPUT TYPE=\"input\" NAME=\"name\"></TD></TR>\n"; echo "<TR><TD ID=\"$barstyle[3]\">Woonplaats</TD><TD><INPUT TYPE=\"input\" NAME=\"woonplaats\"></TD></TR>\n"; echo "<TR><TD ID=\"$barstyle[4]\">Homepage</TD><TD><INPUT TYPE=\"input\" NAME=\"homepage\"></TD></TR>\n"; echo "<TR><TD></TD><TD><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Register\"></TD></TR>\n"; echo "</TABLE>\n"; ?> </BODY> |