Ik heb een (windows) servertje aangesloten op mijn router. Nu kan mijn router wel poorten forwarden, maar alleen "1 op 1". Ik bedoel dus dat ik alleen poort 21 (als vb) wel kan openzetten en forwarden naar m'n server op poort 21 maar dat ik niet poort 2000 op m'n router kan laten forwarden naar poort 21 op m'n server; ik kan dus geen onderscheid maken tussen welke poort "private" is en welke "public".
Nou zoek ik dus eigenlijk een tooltje wat op m'n server kan draaien en wat verkeer dat binnenkomt op poort X kan doorlussen naar poort Y zodat ik bv mijn FTP server op 5 poorten kan laten luisteren (21 -> 21 en 22 -> 21 en 23 ->21 etc). Hoe heet zoiets? Waar moet ik op zoeken? Ik kan wel een compleet ICS pakket installeren maar dat moet toch wel simpeler kunnen?
Thanks
Nou zoek ik dus eigenlijk een tooltje wat op m'n server kan draaien en wat verkeer dat binnenkomt op poort X kan doorlussen naar poort Y zodat ik bv mijn FTP server op 5 poorten kan laten luisteren (21 -> 21 en 22 -> 21 en 23 ->21 etc). Hoe heet zoiets? Waar moet ik op zoeken? Ik kan wel een compleet ICS pakket installeren maar dat moet toch wel simpeler kunnen?
Thanks
Wees consequent, maar niet altijd