Poort X naar poort Y forwarden op lokale pc?

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik heb een (windows) servertje aangesloten op mijn router. Nu kan mijn router wel poorten forwarden, maar alleen "1 op 1". Ik bedoel dus dat ik alleen poort 21 (als vb) wel kan openzetten en forwarden naar m'n server op poort 21 maar dat ik niet poort 2000 op m'n router kan laten forwarden naar poort 21 op m'n server; ik kan dus geen onderscheid maken tussen welke poort "private" is en welke "public".

Nou zoek ik dus eigenlijk een tooltje wat op m'n server kan draaien en wat verkeer dat binnenkomt op poort X kan doorlussen naar poort Y zodat ik bv mijn FTP server op 5 poorten kan laten luisteren (21 -> 21 en 22 -> 21 en 23 ->21 etc). Hoe heet zoiets? Waar moet ik op zoeken? Ik kan wel een compleet ICS pakket installeren maar dat moet toch wel simpeler kunnen?

Wees consequent, maar niet altijd

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 21:49

Giblet

Dingen

Ook schreef op 03 juli 2003 @ 19:20:
Ik heb een (windows) servertje aangesloten op mijn router. Nu kan mijn router wel poorten forwarden, maar alleen "1 op 1". Ik bedoel dus dat ik alleen poort 21 (als vb) wel kan openzetten en forwarden naar m'n server op poort 21 maar dat ik niet poort 2000 op m'n router kan laten forwarden naar poort 21 op m'n server; ik kan dus geen onderscheid maken tussen welke poort "private" is en welke "public".

Nou zoek ik dus eigenlijk een tooltje wat op m'n server kan draaien en wat verkeer dat binnenkomt op poort X kan doorlussen naar poort Y zodat ik bv mijn FTP server op 5 poorten kan laten luisteren (21 -> 21 en 22 -> 21 en 23 ->21 etc). Hoe heet zoiets? Waar moet ik op zoeken? Ik kan wel een compleet ICS pakket installeren maar dat moet toch wel simpeler kunnen?

voor dat probleem van je router hebben we specs nodig (al kan ik je daar niet echt mee helpen, heb alleen ervaring met mn alcatel hacked modem/router)

en volgens mij is het niet mogelijk om de data van 5 poorten over 1 poort te laten sturen. er moet immers ook geantwoord worden en hoe weet ie nou naar welke poort ie weer moet antwoorden... niet naar alle 5 tegelijk lijkt me (al is dat volgens mij ook niet mogelijk, maar dat weet ik niet zeker dus nagel me er niet aan vast)

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Giblet schreef op 03 July 2003 @ 20:41:
[...]

voor dat probleem van je router hebben we specs nodig (al kan ik je daar niet echt mee helpen, heb alleen ervaring met mn alcatel hacked modem/router)

en volgens mij is het niet mogelijk om de data van 5 poorten over 1 poort te laten sturen. er moet immers ook geantwoord worden en hoe weet ie nou naar welke poort ie weer moet antwoorden... niet naar alle 5 tegelijk lijkt me (al is dat volgens mij ook niet mogelijk, maar dat weet ik niet zeker dus nagel me er niet aan vast)
Ten eerste heb ik een SMC 7004BR router, maar dat doet er volgens mij niet zoveel toe aangezien die al van de laatste firmware is voorzien en die functie er gewoon niet op zit. Ik moet dit probleem dus softwarematig op gaan lossen..

Ik denk trouwens wel dat het gewoon mogelijk is hor. Als vb (weer) een FTP server. Die server "weet" gewoon niet beter of het verkeer komt op poort 21 binnen.. Hij kan gewoon files/dir lists terug sturen naar de client (as usual) en die antwoord dan weer op bv prt 25 die via die software (die ik dus zoek!) naar poort 21 gaat en dan zo weer bij de FTP server uitkomt.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik vind het toch een beetje vreemd dat de SMC 7004BR dit niet kan, aangezien mijn gehackte alcatel dit zelfs al kan. Overigens weet ik geen software die dit wel kan, dat terzijde.

Hoe probeer jij die in te stellen ?
Als je dit probeert via de "website" van de modem, dan zou het goed kunnen dat deze optie niet aanwezig is. Hier worden namelijk meestal alleen maar de meest standaard opties getoond. Maar ik weet bijna zeker dat die SMC ook wel een console heeft, dus gewoon even telnetten naar het ip van je router denk ik en dan kan je het bijna zeker wel instellen.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
De SMC 7004BR is 1 van de 1e 'huis, tuin & keuken' routers die er was. Blijkbaar is het er nooit van gekomen om die functie erin te zetten (ook al veel over gelezen op ander, SMC specefiek, forum).

Ik zal eens kijken of ik er met telnet iets aan kan doen, maar volgens mij kan ie dat gewoon niet aan (tis btw dezelfde als vele "oude" routers, usr, amit, allemaal met printerpoort.

Mijn virtual server section:
Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/SMC_virtual_server.png

Verwijderd

Kan het niet via de Packet Filter optie?

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 19:49:
Kan het niet via de Packet Filter optie?
Ehmm.. volgens mij kan ik daar alleen packets mee filteren.. Zo van "als het pakket afkomstig is van IP x.x.x.x block het dan".

Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/SMC_Packet_Filter.png

Pagina: 1