Sony DCR-TRV 60 DV of 80 DV?

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb een beetje lopen zoeken en kijken en zit op het moment te denken aan de in de topic vermelde camera's.

Nu is het enige verschil dat ik tussen deze twee zie het grotere beeldscherm (2.5 bij de 60, 3.5 bij de 80) en Bluetooth (wat je naar mijn idee niet zal gebruiken). Het verschil in prijs tussen deze twee is minimaal (de een 1399, de ander 1450).

Ik vroeg me af of er iemand ervaringen heeft met deze camera's en of de 1 of de ander aanraadt of nog andere verschillen weet. Ik neem aan dat je bij 80 weer minder lang zal kunnen opnemen door het grotere scherm......

Verwijderd

Kijk eens bij http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sony%20DCR%20TRV80.htm
hier moet je ff bij Revieuws lezen over de ervaringen van gebruikers.
Greetzzzzzzzzz

• Walkman
  • Niet online
Jammere van die site is dat er een wirwar van vragen en reviews door elkaar staan. Denk nu toch dat het de 60 wordt, nu alleen de prijs nog. Vertrouw die webwinkels vooral qua garantie en de moeilijkheid daarin niet, dus zal naar prijzen moeten gaan kijken (het verschil met de US is trouwens wel heel erg groot....heb ze voor rond de 900/1000 dollar gezien) terwijl het goedkoopste in de winkel hier 1450 (was geloof ik bij studio klein).....

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Zelf heb ik gekozen voor de TRV-60. Allereerst was dat omdat toendertijd de TRV-80 nog niet verkrijgbaar was, maar achteraf ben ik d'r blij om.

De TRV-60 mag dan wel een kleiner scherm hebben, maar de scherpte is VEEL hoger dan die van de TRV-80. TRV-60 = 2.5" met 211.000 pixels en de TRV-80 is 3.5" met 184.000 pixels. De TRV-60 heeft 14% meer pixels op het LCD en de oppervlakte is 25% kleiner. Ik heb het ooit eens uitgerekend, maar ik kan het niet meer vinden.... ik geloof dat het verschil in scherpte iets van 30 a 40% was...

Zelf heb ik de JVC DV4000 mogen aanschouwen die ook een 3.5" LCD heeft met nog iets minder dan 184.000 pixels en dat was erg onscherp. Ik betwijfel of groter in dit geval dus ook beter is. Bovendien verbruikt een 3.5" LCD iets meer energie.

Als laatste bevalt de vormgeving van de TRV-60 me wat meer dan die van de TRV-80. Vooral de grotere focusring vind ik handig...

Bleutooth gebruik ik zelf niet - en in de 2 maanden dat ik mijn cam heb, heb ik er nog nooit behoefte aan gehad.

Ik zou voor de TRV-60 gaan!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik zou de 80 nemen, heb zelf de 50, deze is bijna identiek, behalve de 2.11Mpixels.
En ik moet zeggen, dat 3.5" touchscreentje is gewoon een pareltje, ik wil echt geen camera meer met een kleiner scherm.

Dat alleen is het prijsverschil meeeer dan waard. :)

edit:

Ik moet wel zeggen dat de LCD van de trv50 meer pixels heeft dan die van de 80, vraag me niet waarom.
Het zou dus wel kunnen minder scherp zijn.
Ga ze gewoon eens bekijken zou ik zeggen

[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 09-07-2003 14:57 ]

• Walkman
  • Niet online
Het verschil tussen de 60 en 80 is gemiddeld ongeveer 50 euro, dat vindt ik niet het grotere schermpje waard. Undertaker, waar heb jij 'm gekocht en voor hoeveel?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11
Hm, ik zou er zelfs 100€ voor over hebben, maar ja, da's persoonlijk natuurlijk.

Kijk eens op www.webvoordelig.nl, daar heb ik de mijne gekocht, perfecte service en 400€ (!!!) goedkoper dan in de Sony-winkel.

• Walkman
  • Niet online
Die 60 is daar 80 euro goedkoper, maar heb zelf niet zo'n goed gevoel bij webwinkels als het gaat om zulke grote uitgaven.
Pagina: 1