Avi splitten

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39
Ik heb hier een avi-videobestand van 55mb die ik in stukjes wil hebben van ongeveer 5mb elk. Welk programma moet ik hiervoor gebruiken?

- Virtualdub werkt niet, aangezien ik geen kleinere files kan maken dan 50mb (aangezien iedereen in de search hiernaar verwijst :P).
- Avichop werkt niet onder XP, althans niet bij mij.

Verder heb ik nog wat troep gevonden, zoals Avi & MPEGsplitter en Easy video splitter die ik overigens verdacht veel op elkaar vind lijken ... Deze programma's kunnen inderdaad mooi stukjes maken van een avi-bestand, maar als ik deze terug wil kijken, geeft alleen het 1e deel beeld, en bij de rest krijg ik een Windows Explorer error :( en heb ik geen beeld, alleen geluid. Geprobeerd af te spelen met 2 PC's, op beiden werkt het niet.

Is dit dus hopeloos of zijn er nog goede programma's die dit kunnen?!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

wat dacht je van een programma als adobe premiere. daar kun je ze in stukken knippen en dan in ieder formaat exporten. programma kost ongeveer 50 euro d8 ik.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nandub??? www.doom9.net handige site vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen kleinere files dan 50 MB? Wat is dat voor onzin? Je kunt met Vdub willekeurige stukken saven.

Heb je niet toevallig een file met bizar weinig keyframes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Geen files kleiner dan 50 mb? Dat kan prima hoor. Zojuist geprobeerd, werkt perfect :).

[edit]Ok tijdens het uitproberen is iemand me te snel afgeweest ;)).

[ Voor 30% gewijzigd door IceStorm op 03-07-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet opniew compressen om je keyframes in orde te maken. Splitten kan alleen bij keyframes. V'dub is oa de perfecte manier (of je moet een ander proggie vinden die wél keyframes kan inserten in een bestaande stream). De audio hoef je dan niet opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39
IceStorm schreef op 03 July 2003 @ 19:03:
Geen files kleiner dan 50 mb? Dat kan prima hoor. Zojuist geprobeerd, werkt perfect :).

[edit]Ok tijdens het uitproberen is iemand me te snel afgeweest ;)).
Welke save optie gebruik je? Want met save segmented file lukt het niet, er staat daar zelfs een minimum van 50mb te kiezen.

Ik ga het weer even proberen. Volgens mij zitten er zat keyframes in, om de 10 zo uit mijn hoofd.
edit:
Het is nu gelukt inderdaad, maar ik heb nog steeds last van het probleem dat alleen de allereerste file beeld en geluid geeft, maar de daaropvolgende niet meer :( Alleen dus geluid.

[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 03-07-2003 20:39 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Druk in VirtualDub op F1 > Using Virtualdub > The position control

Nu kun je gewoon op tijd een aantal seconden uit je videoclip pakken, zet Video en Audio dan beide op direct stream copy.

Als je er trouwens files van 5MB voor wil maken om ze op bepaalde webspace te zetten kun je beter een zip/rar prog gebruiken die een archive maakt bestaande uit meerdere files van een op te geven grootte.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit is wel op te zoeken... Virtual Dub ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.