PC start niet meer op, A7V133 mobo piept

Pagina: 1
Acties:

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
aaah, mijn pc start dus niet meer goed op. ik heb een asus A7V133 met een duron 700 proc, hij was overgeklokt maar ik heb hem zelfs naar 500 mhz geklokt en nog steeds hetzelfde.

ik heb het geheugen er al af gehad ( pc 133 geheugen infineon ) precies hetzelfde piepje: tuut, tuut, tuut, pauze tuut duu ( die laatste is een ander doffer toontje )

heel soms start hij wel op en boot dan ook gewoon win2k.

heeft iemand een suggestie wat dit mogelijk kan zijn ??

Ik heb het moederbord al helemaal op default gezet heeft ook geen nut.
en ik heb er ook niks aan veranderd hardwarematig.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
hoever was ie geklokt? temps? al het geheugen er af is natuurlijk niet handig, dat werkt zeker niet... ander geheugen reepje proberen?

I'm not weird, I'm a limited edition

• Rotaderp2
hoever die geklokt was ?? naar 945 mhz, temps rond de 50 graden zo'n beetje
ander reepje geheugen had ik nog niet bij de hand nu wel, maar ik heb 1 voor 1 dat geheugen geprobeerd en nog steeds hetzelfde ( ik heb 2 reepjes ).

heeft trouwens altijd rete stabiel gelopen, als hij eenmaal een keertje opstart is ie ook stabiel maar ik ben dus wel beniewd wat die piepjes nou betekenen.

[ Voor 30% gewijzigd door Rotaderp2 op 03-07-2003 18:05 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

pak je mobo manual erbij of kijk in de FAQ daar staan ook links naar de BIOS piepjes.

... MMORPG Addict.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dit graag lezen eer je post :) Neem de bovenste posting eens door en dan met name de troubleshooter waar naar gelinked wordt, tips galore :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

bios vind vid kaart niet?
ff wrikken dr uit halen en er weer in zetten

Verwijderd

Ff resetten, Cmos resetten

• Rotaderp2
Oke, vorderingen tot nu toe:
alle hardware eruitgehaald behalve geheugen en proc: resultaat hetzelfde piepje.
compleet ander reepje geheugen eringezegt Pc 133 resultaat: hetzelfde piepje
proc eruit gehaald, alle jumers op deafult, mobo op jumperfree gezegt, L1 brugjes uitgegumd daarna andere piepje: tuut duut tuut duut, en dat continu.
ander geheugen geprobeerd precies hetzelfde.
of dat piepje of een zwart scherm...fans enzo draaien wel proc word niet te warm.

ph ja ook heb ik de videokaart vervangen.
hetzelfde resultaat.

edit: nu alleen nog zwart scherm met alle instellingen op default en de proc weer locked
met andere videokaart EN met ander geheugen precies hetzelfde fans draaien wel en proc word ook warm van de rest geen beeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Rotaderp2 op 03-07-2003 19:34 ]

Verwijderd

Rotaderp2 schreef op 03 juli 2003 @ 19:26:
Oke, vorderingen tot nu toe:
alle hardware eruitgehaald behalve geheugen en proc: resultaat hetzelfde piepje.
compleet ander reepje geheugen eringezegt Pc 133 resultaat: hetzelfde piepje
proc eruit gehaald, alle jumers op deafult, mobo op jumperfree gezegt, L1 brugjes uitgegumd daarna andere piepje: tuut duut tuut duut, en dat continu.
ander geheugen geprobeerd precies hetzelfde.
of dat piepje of een zwart scherm...fans enzo draaien wel proc word niet te warm.

ph ja ook heb ik de videokaart vervangen.
hetzelfde resultaat.

edit: nu alleen nog zwart scherm met alle instellingen op default en de proc weer locked
met andere videokaart EN met ander geheugen precies hetzelfde fans draaien wel en proc word ook warm van de rest geen beeld.
btw kijk je jumpers is na, want de jumper free mode settings in het asus boekje kloppen niet dus stel eerst die jumper settings anders in.

heb helaas nu geen tijd om me kast open tedoen, zal zo ff voor je kijken wat de exacte jumper free mode settings zijn.
Pagina: 1