Toon posts:

Connectie probleem met mIRC v6.03

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu thuis een draadloos netwerk geinstalleerd.
Volgens dit schema:

http://www.theforumisdown...les/0103/begane_grond.JPG

http://www.theforumisdown...es/0103/1e_verdieping.JPG

Het enige probleem is nu dat als ik naar een kanaal wil op IRC via mIRC geeft hij een vreemde foutmelding wat ik anders nog nooit heb gehad :'(
SAFELIST SILENCE WATCH=32 MODES=6 MAXCHANNELS=15 MAXBANS=50 MAXEXEMPTS=50
NICKLEN=30 TOPICLEN=307 CHANTYPES=#& PREFIX=(ohv)@%+ NETWORK=orbitalfire.net
are available on this server
-
There are 9 users and 1580 invisible on 10 servers
6 IRC Operators online
80 channels formed
I have 231 clients and 1 servers
-
Current local users: 231 Max: 420
Current global users: 1589 Max: 2542
-
Highest connection count: 242 (241 clients) (7067 since server was (re)started)
-
-vanadium.orbitalfire.net- *** Notice -- motd was last changed at 6/1/2003 3:21
-
Local host: unknown (195.240.128.212)
Ik denk dat het voornamelijk om dit Local host: unknown (195.240.128.212) regeltje gaat. Heeft dit misschien te maken omdat ik nu achter een router zit of zoiets dergelijks.

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij de juiste oplossing of instellingen van mIRC zou kunnen geven :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 03:57 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Een foutmelding zou ik het niet willen noemen, heb je er dan problemen mee (geen DCC transfers bijvoorbeeld)?
Het enige wat mIRC je nu meedeelt is dat hij jouw IP adres heeft gevonden (195.240.128.212), en normaal gesproken geeft hij ook de hostname, alleen kennelijk zit er aan jou geen hostname aan je IP vast (ik heb je IP geprobeert te resolven, no luck), dus staat er unknown. Als ik naar IRC connect staat er Local host: ****.xs4all.nl (213.84.235.***).

Als je er geen problemen mee hebt moet je er niet van wakker liggen :)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dat is wel normaal hoor, kan verder geen kwaad. Evt. mirc restarten en het kan over zijn, anders ff bij je options dat vinkje veranderen naar of normal of server

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mIRC nu opnieuw gistalleerd zelf, maar naar servers connecten kan hij wel, maar als ik een kanaal in wil gaan dat lukt niet. Ik heb al verschillende servers en kanalen geprobeerd, maar blijf er niet in komen.

Op de volgende code blijft hij steken. Deze heb ik dikgedrukt gemaakt:
* Connecting to irc.nulled.net (6667)
-
-Weedland.Il.Us.Nulled.Net- *** Looking up your hostname...
-
-Weedland.Il.Us.Nulled.Net- *** Checking Ident
-
-Weedland.Il.Us.Nulled.Net- *** Found your hostname
-
-Weedland.Il.Us.Nulled.Net- *** No Ident response
-
Welcome to the Nulled IRC Network CeNoAtSrA!~cenointha@195.240.128.212
Your host is Weedland.Il.Us.Nulled.Net[@0.0.0.0], running version bahamut-1.4(35)e+bwprotv2+vhost
This server was created Tue Jul 1 2003 at 20:19:39 GMT
Weedland.Il.Us.Nulled.Net bahamut-1.4(35)e+bwprotv2+vhost oOiwscrkKnfydaAbgheFxXj biklLmMnoprRstvc
NOQUIT WATCH=128 SAFELIST MODES=6 MAXCHANNELS=15 MAXBANS=100 NICKLEN=30 TOPICLEN=307 KICKLEN=307 CHANTYPES=# PREFIX=(ohv)@%+ NETWORK=Nulled SILENCE=10 CASEMAPPING=ascii CHANMODES=b,k,l,ciLmMnOprRst are available on this server
-
There are 13 users and 2534 invisible on 11 servers
24 IRC Operators online
172 channels formed
I have 598 clients and 1 servers
-
Current local users: 598 Max: 631
Current global users: 2547 Max: 2602
-
-Weedland.Il.Us.Nulled.Net- *** Notice -- motd was last changed at 1/7/2003 19:24
-
-Weedland.Il.Us.Nulled.Net- *** Notice -- Please read the motd if you haven't read it
-
Message of the Day, Weedland.Il.Us.Nulled.Net
-
- *** This is the short motd ***
End of /MOTD command.
-
* CeNoAtSrA sets mode: +ip
Na een tijdje kom dit 'te voorschijn' :
code:
1
2
3
4
5
6
-
-
* [10053] Software caused connection abort
-
* Disconnected

Ik heb laatst wel de nieuwste ZoneAlarm Pro 4 geinstalleerd. En net ZApro gedeinstalleerd. Reboot. Weer geinstalleerd en vervolgens hetzelfde gedaan met mIRC.
Vervolgens vraagt hij toestemming voor het netwerrk en internet. Allebij geven en naar de servers kan hij gwn connecten, maar naar de kanalen niet.

:? Ik snap er helemaal nix meer van. Kan iemand mij helpen.
We hebben thuis 2 computers die draadloos verbonden zijn met een Accespoint/Switch/Router in één. Deze is vervolgens weer aangesloten op een ADSL ethernet modem.

Iemand een Idee :? Ik niet iig :D

//edit ik heb trouwens acces en server allebij op vinkje staan zodat hij het toelaat. Alleen sendmail staat op vraagteken, maar dit heeft er nix mee te maken.

Hij zegt wel dat één of ander softwareprogramma er om zuurt en dat hij niet kan connecten.

//edit2 Als ik in ZoneAlarm Pro Centre kijk en met mijn muis op een van de applicaties zet die aan het draaien zijn en verbindinge hebben met het internet zie ik wel dit:
Generic Host Process for Win32 Services
Blocked drom Listening to port(s): TCP: 5000
Heeft dit misschien iets met het niet verbinden naar een kanaal te maken ? Ik weet nl niet waar het aan ligt |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Mensen ik heb echt jullie hulp nodig :'( ;(
Ik wil weer IRC-en en nu kan ik da niet.
Het enigste wat ik nog ken doen is Windoos opnieuw installen maar dat gaat ook wel weer een bietje ver, en ik heb probs met mijn cd-rom....

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Port 5000 is voor UPnP verkeer, die hoeft geen verbinding met het internet te hebben. Probeer eens je firewall uit te zetten, misschien dat dat helpt.

De Software caused connection abort melding zegt trouwens erg weinig, toen ik eens linesync kwijtraakte van mijn ADSL verbinding kreeg ik precies dezelfde melding. Ook het UTP kabeltje eruittrekken levert dezelfde melding op.

* CeNoAtSrA sets mode: +ip vertelt dat mIRC met +i je onzichtbaar (invisible) maakt voor mensen die de lijst opvragen van wie er allemaal op de IRC server zitten. Als iemand /whois Cenoatsra krijgt hij wel je info zien, en met personal mode +i kan je ook gewoon channels joinen en chatten.
Wat die +p is weet ik niet, ik heb het niet zo snel kunnen vinden.

Maar, wat ook nog zou kunnen, is dat je draadloze netwerk niet helemaal lekker werkt. Probeer het eens met een vast UTP kabel :)

[ Voor 1% gewijzigd door Rafe op 08-07-2003 14:53 . Reden: senk joo pyrus :P ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

IRC achter een NAT Routertje is af en toe niet mogelijk omdat veel servers een ident check doen. En die komt niet aan. Misschien werkt het als je poortje 113 forward naar je irc pc maar dat heb ik nog niet zelf geprobeerd.
wat wel zou kunnen is als je een proxy servertje op je router hebt.. als je die gebruikt moet het volgens mij ook gewoon lukken..

En probeer ook's wat andere servers.. er zijn er best een hoop die na een minuutje of 2 een ident timeout geven en dan gewoon doorgaan...

Best irritant dat ident......

Wil je op efnet probeer dan homelien.no of concentric.net als server.
Voor andere netwerken weet ik ze niet...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, maar nu werkt het opeens weer.
Ik lag wat met Partition Magic Pro 7.0 te kloten en toen kwam ik erachter dat ik wat unaccolout had staan. Die bij een andere partitie gevoegd en de letters van mij partities aangepast.

Ik dacht net zal IRC nog eens proberen, wou eigelijk al meteen nieuwe Win-install doen, want mIRC werkte niet meer, en toen deed hij het opeen... WTF :?

Mja probleem opgelost voor zover... Kijken hoe het de komende dagen gaat >:)
Lekker down IRC-en en Chatten O-)

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ehm..
je partities hebben geen reet te maken met of mirc wel of niet kan connecten...........

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, maar verder heb ik nix gedaan :?

Verwijderd

Topicstarter
//update

Nu doet hij het niet meer. Net een paar dagen geleden een schone win-install gedaan en vanavond even geprobeerd op IRC te komen, maar tevergeefs.

Ik zag wel dat hij msn afsloot, ofja afmelde, tijdes het proberen te connecten naar een server. Iemand een idee.

Overigens toen er nog maar 1 pc was aangesloten, zonder AP / router, deed mIRC het wel gewoon goed. Ik denk dus dat het hier aan licht, maar welke instellingen zijn dan van belang. Ik heb een draadloos netwerk :*)

Hier staan 2 plattegronden in 1337 paint >:)

http://www.theforumisdown...les/0103/begane_grond.JPG

http://www.theforumisdown...es/0103/1e_verdieping.JPG

Kan iemand mij alstublieft helpen, want dit begint toch langzamerhand te frustreren :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 03:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij alstublieft helpen ;(
Ik ga namelijk volgende week donderdag op vakantie en hou van muziek *hint* :/

Als ik naar een server connect dan meld hij msn af en geeft hij een time-out als ik een pagina wil bezoeken in Mozilla FireBird, voorheen Phoenix.

Het heeft dus iets te maken met het netwerk of iets dergelijks. Ik heb net een schone WinXp Pro install gedaan, dus het extreemste heb ik al gedaan :/
Moet ik misschien iets op mijn AP aanpassen :? Sinds ik het netwerk heb gemaakt, draadloos netwerk, doet mij mIRC het niet meer :(

Ik krijg steeds de volgende 2 regels waar hij op blijft hangen. Vooral bij Local host....

code:
1
2
3
-

Kan iemand mij helpen plzzz. Ik zou het echt waarderen en een beloning is niet uitgesloten... Misschien iets leuks via de post ;) Ik wil het echt supergraag. Zit er meestal dag en ancht op. op mIRC dan he. Ik mis het en ga op vakantie en wil wa leuke cd's. Dat vraag ik daar dan ;) :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben tenslotte naar iemand anders gisteren gegaan. Dezelfde kanalen en servers deden het bij hem wel gwn.

Ik als laatste hoop: Ga maar een mailtje sturen naar Linksys, waar ik mijn draadloze producten van heb. Dacht ik bij mijn eigen even in de FAQ kijken....
Daar zag ik dit en dit artikel. Ik ga deze nu uit proberen en kijken of het werk. Nog een reboot en ik meld het B)

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik terug kwam van vakantie deed Mirc het gewoon :*)

Eerengisteren heb ik een schone Windows Xp Pro installatie gedaan.
De nieuwe mIRC v6.1 erop geinstalleerd en vervolgens kan hij weer niet connecten naar kanalen, servers lukt echter wel.

Ik heb weer, zoals gebruikelijk :) , verschillende kanalen en servers gebruikt. Echter geen van alle werkt. Ook ons tweakers-kanaal niet :(

Ik heb dus via de Linksys help-pagina een statische ip-adress aangemaakt en vervolgens poort 113 open gezet. Deze poort gebruikt mIRC B)

Wij hebben een draadloos netwerk met een AccesPoint/Router/Switch (all-in-one) en daarop zijn 2 computers aangesloten. Die van ons mijn mam en de mijne >:)

Op mijn moeders pc doet mIRC het wel. Alle kanalen die ik boven ook heb geprobeerd, alleen boven op mijn Pc kan hij alleen naar de server connecten en zich niet invoegen in een kanaal.

Ik heb net een schone installtie gedaan dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de nieuwste ZoneAlarm Pro (v4.0.146.029) en mag mIRC v6.1 optreden als server en heeft hij toegang tot internet.

Naar mijn weten doe ik alles goed, maar dit is helaas net het geval anders deed mIRc het wel. Weet iemand wat er hier aan de hand is :? Ik wordt er namelijk knettergek van. Heb niet voor niets een nieuwe 120Gb HDD gekocht >:) (voor mijn chatlogs :9 )

Neej even alle gein op een stokje: Wie weet welke instelling of handeling ik moet doen om mIRC weer werkend te krijgen? Dus dat ik ook mezelf in kanalen kan toevoegen.

Alle ideeen zijn welkom O-)

Verwijderd

Topicstarter
mIRC is set to connect to:
irc.axenet.org:6664

mIRC has been asked to connect to:
irc.axenet.org:6667
#<kanaal>

...
Verder nergens problemen lijkt mij, alleen ik kan niet connecten naar een kanaal.
Ook krijg ik overigens niet meer zo'n menutje, uit welke ik de kanalen kan kiezen welke ik wil joinen :'(
hieronder staat de code die ik krijg bij het connecten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
* Connecting to irc.axenet.org (6667)
-
-darkness.axenet.org- *** Looking up your hostname...
-
-darkness.axenet.org- *** Checking ident...
-
-darkness.axenet.org- *** Couldn't resolve your hostname; using your IP address instead
-
-darkness.axenet.org- *** No ident response; username prefixed with ~
-
-darkness.axenet.org- *** If you are having problems connecting due to ping timeouts, please type /quote pong 6CFBB62A or /raw pong 6CFBB62A now.
-
Ping? Pong!
-
[IRC VERSION]
-
Welcome to the Axenet IRC Network CeNoAtSrA!~coenaarts@195.240.128.212
Your host is darkness.axenet.org, running version UnrealAxe2.9b
This server was created Thu Sep 11 2003 at 22:45:13 EDT
darkness.axenet.org UnrealAxe2.9b iowghraAsORVSxNCWqBzvdHtGpTP lvhopsmntikrRcaqOALQbSeKVfMGCuzN
MAP KNOCK SAFELIST HCN MAXCHANNELS=15 MAXBANS=60 NICKLEN=30 TOPICLEN=307 KICKLEN=307 MAXTARGETS=20 AWAYLEN=307 are supported by this server
WALLCHOPS WATCH=128 SILENCE=5 MODES=12 CHANTYPES=# PREFIX=(ohv)@%+ CHANMODES=beqa,kfL,l,psmntirRcOAQKVGCuzNSM NETWORK=Axenet CASEMAPPING=ascii are supported by this server
-
There are 42 users and 1085 invisible on 13 servers
-573 operator(s) online
1 unknown connection(s)
376 channels formed
I have 290 clients and 1 servers
-
Current Local Users: 290  Max: 577
Current Global Users: 1127  Max: 4665
-
Message of the Day, darkness.axenet.org
-
- 11/9/2003 23:24
-                     Welcome to darkness.axenet.org
-  
-                        * Running UnrealAxe2.9b *
-     * Listening on ports: 6660-6669, 7000, SSL (*): 6697, 7001 * 
-   
-   (*) For further help on SSL: http://www.axenet.org/index.php?page=ssl
-       Para más ayuda sobre SSL: http://www.axenet.org/index.php?page=ssl
-  
-   ..:: Server Staff ::..
-  
-     Admin: madboy
-     Co-Admin: C-Murdah
-     
-     Global IRCop: .
-     Local IRCop: .
-  
-     There are NO vacancies. If you ask for an o:line all you will get
-     is a k:line. This is the first and only WARNING. 
-     NO hay vacantes. Si preguntas por un o:line todo lo que recibirás
-     es una k:line. Esta es la primera y única ADVERTENCIA.
- 
- 
-                 ..::  Welcome to the DARKNESS ::..
- 
- 
-    ..:: DISCLAIMER ::..
-    
-    IRC is an unmoderated medium. Both the server darkness.axenet.org and 
-    it's staff,   and the network axenet.org and it's staff take absolutely
-    NO responsibility for anything that may happen to you or your computer
-    while connected to this  server.
-    
-    We, the darkness.axenet.org staff, reserve the right to deny access to 
-
-
-
* Disconnected

Op een begeven moment sluit hij MSN af. Heel vreemd 8)7 Dan probeer ik msn opnieuw aan te melden en krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
-
-
* Disconnected

Weet iemand waaraan dit kan liggen :?
Ik vind het namelijk niet fijn dat ik niet meer op IRC kan :(

Moet je iets opengooien op je Firewall (ZonaAlarmPro) of op je virusscanner (Norton 2004) of een andere instelling bij netwerkinstellingen
edit:
Sorry voor de layout die nu verkloot is, maar dit is wat makkelijker lezen voor jullie denk ik B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu helemaal overnieuw begonnen, want het moet gewoon werken 8)

:? De ouwe mIRC v6.1 gede-installeerd.
:? De nieuwe mIRC v6.11 geinstalleerd op een 'schone' manier.
(Dit door middel van Backup existing mIRC files en Keep current mIRC settings uit te zetten, zodat er geen oude instellingen worden overgenomen.)
:? Een hoop verschillende servers gebruikt, maar helaas kan ik niet op sommige servers komen en al helemaal niet op kanalen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Via de java-applet van GoT kan ik wel chatten in het algemene kanaal. Maar mijn vraag is dus Waarom kan ik niet in een kanaal komen op IRC?

Hoe kan ik alle poorten openzetten, zodat ik kan kijken of het aan een geblokte poort ligt. Ik heb een Linksys Web-based-utilitie. Dus gewoon 192.168.1.1 intoetsen en je kan vanalles veranderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu vakantie voor onderandere de Brabanders >:)

Dus ik dacht laat ik mijn probleem met IRC nog maar eens onderhande nemen. Dus bij deze.

Ik heb een mailtje naar Lynksys gestuurd. Daar heb ik mijn accespoint/router/switch vandaan.
Toch hoop ik dat jullie mij kunnen helpen, dus hierbij *KICK*.

Het enigste wat ik op IRC kan is connecten naar een server. Mijn grote probleem is Dat ik niet een kanaal binnen kan komen via mIRC v6.12

Kan iemand mij helpen :?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

kanaal joinen doe je met de opdracht regel:
/join #channel_naam
en die channelnamen weet je of kun je met
/list
opvragen.

En anders geef de foutmelding die je met het /join #channelnaam commando krijgt. want zo kunnen we je niet verder helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Duur! op 23-10-2003 15:32 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 09:04
probeer eens te connecten via port 7000. Ik had ergens gelezen dat je dan minder last zou moeten hebben van het *[10053] Software caused connection abort* probleem.

Wat ik ook zou proberen is port 7000 naar de IRC pc te mappen. En in Mirc instellen dat je via poort 7000 connect.
En zorg dat de identd optie in Mirc zelf ook hebt aangevinkt.

ps: Als ik jouw was zou ik ook liever gebruik maken van mIRC 6.12 vooral als je van plan bent te downen, de dcc exploit die vorige week is gevonden word daarmee namelijk tegengegaan. Overigens zit er in mIRC 6.12 ook een dcc exploit |:(

[ Voor 26% gewijzigd door sunturion op 23-10-2003 15:53 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen foutmelding, dat is nu juist het probleem :(
Ik weet dus ook niet waar het aan ligt anders had ik het allang opgelost :7

Ik vroeg mij af hoe ik via poort 7000 kan connecten en hoe ik dat in mIRC moet instellen.

Tevens gebruik ik versie 6.12 en heb ik identd aangevinkt B)

Graag hulp :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een mailtje gestuurs naar de international helpdesk van Linksys. maar daar kwam geen mailtje op terug.

Nu heb ik deze mail naar de Nederlandse helpdesk gestuurd Linksys. Dit is toch een vrij nette en duidelijk brief lijkt mij toch?
Hallo meneer/mevrouw,

Ik ben zeer tevreden over het Linksys product dat ik van U heb
gekocht. Mijn enigste probleem is dat ik niet meer kan
connceten/joinen in een kanaal op IRC via het programma mIRC v6.12

Ik heb een:
*BEFW11S4 - Wireless Access Point Router with 4-Port Switch - Version 3
en twee:
*WPC11 - Instant Wireless Network PC Card (2x)

Ik heb dus 2 computers met elkaar verbonden met een AccesPoint. Ik heb
2 plaatjes gemaakt wat dient als plattegrond en ter verduidelijking.
(zie bijlage)

Wat ik ook raar vind is dat ik wel naar een server kan verbinden, maar
niet in een kanaal kan komen. Via een java-applet gaat dit wel maar
niet via mIRC.
Het vreemde is ook dat ik elke keer af wordt gemeld bij MSN Messenger
als ik naar een kanaal wil connecten.

Ik vroeg mij af wat het probleem is, dus waar het aan licht. Poorten
forwarden enz. weet ik wel hoe da moet. Vind het echter frappant dat
het eerst wel werkt maar na een tijdje stopte hij met functioneren.
Zeer vreemd.

Overigens heb ik een draadje gestart op GoT, dit is het forum van
www.tweakers.net wat U denk ik wel bekend voor moet komen. Kunt U daar
even kijken voor meer informatie. Mijn naam is Xenation. Daar staan
ook de foutmeldingen beschreven als U die dient nodig te hebben.
link = Connectie probleem met mIRC v6.03

Zou U mij astublieft willen helpen, want de internationale helpdesk
geeft geen antwoord op mijn mails, wat ik zeer schandalig vind. Ik
hoop snel iets van U te vernemen en bij voorbaat dankt.

--
Vriendelijke groet,
Niels Keeman mailto:**********@hotmail.com

• sunturion
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 16:31:

Ik vroeg mij af hoe ik via poort 7000 kan connecten en hoe ik dat in mIRC moet instellen.
Als je naar View --> options | Connect --> options gaat vul dan bij default port 7000 in.

De brief is ook duidelijk.

Heb je eigenlijk al geprobeerd je firmware van je router up te daten wie weet verhelpt dat je probleem.

Check ook even of je port 113 wel op UDP hebt gezten en niet TCP

[ Voor 31% gewijzigd door sunturion op 25-10-2003 20:18 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

Topicstarter
Ñou het schijnt allemaal niet te helpen,
Ðan moet ik maar een firmware update doen :/

Nu had ik daar ok wat vraagjes over, want moet dit wireless of kan dit beter met een draad-verbinding gebeuren. Wil niet dat het strax kapot is namelijk.

Overigens heb ik poort 7000 ingesteld, maar daar connect hij niet meer. Als ik ben verbonden typ ik
code:
1
/list
om te kijken welke kanalen ik kan joinen.

Vervolgens krijg ik dit --> zie screenie.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=438276&size=128.jpg
Hij is clickable :7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 16:59 ]

• sunturion
ik heb mischien nog een laatste tip.
log in met die java applet op het tweakers kanaal.
start dan TCPview en kijk via welke poorten hij connect.

Verwijderd

Topicstarter
Zou er iemand mij even willen aanmelden @ cenoatsra@hotmail.com
en mij even mee willen helpen met het IRC probleem.

Merk als dat ik er veels te weinig verstand van heb. Met poorten, firewalls, enz.
Zou het zeer waarderen :*)

Verwijderd

Topicstarter
Het is al niet meer nodig. Heb de nieuwste firmware geinstalled.
Ik was zo bang dat het zo mislukken. Dit deed het echter niet en alles werkt weer.

Gelukkig maar, want wilde net vragen aan iemand op IRC of MaxPain II beviel >:)

Wat ik wel frappant, vind en daar nog jullie hulp voor zou willen hebben is:
:? Ik zie niets, geen reactie als ik [code]/list[/code] typ
Waaran zou dit kunnen liggen. In het kanaal en de bots doet hij het niet.
Natuurlijk al de search op GoT gebruikt ;) , maar tevergeefs. Ook heb ik nu al 7 verschillde servers en kanalen gebruikt, maar helaas.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen?

Geen problemen meer, B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 01:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch heb ik nog steeds problemen om op bepaalde servers te komen.

Mijn Hardcore kanaal kan ik wel in komen, maar bijvoorbeeld andere kanalen niet, omdat ik niet op die server kan connecten. Nu kan ik dus niet op bepaalde servers komen ipv. kanalen.

Zeer vreemd allemaal :/

Ik ga binnenkort een nieuwe pc regelen, want dit schiet niet op. Kan nog net MSN-en Winamp draaien en surfen. Nog wat meer en hij wordt Uber-sloom :(

Krijg ook steeds vaker problemen.

Nu denk ik dat het probleem weer heeft te maken met de instellingen van de Router. Zou iemand eens een keer samen met mij heel de router dicht willen gooien en kijken welke instellingen ik moet gaan maken. Dus welke poorten open en welke dicht laten. Of bijvoorbeeld op welk kanaal ik uit moet zenden enz.

Ik schaam me wel dat ik dit niet weet, maar ik ben nu maar een beetje aan het aankloten. Zou niet iemand dit een keer met mij precies en in één keer helemaal goed willen regelen/instellen :? Ik zou dit namelijk zeer waarder.

Ook heb ik een cd-rom met daarop NAV Corp 'gekocht'. Ik vroeg mij nu af of ik de server versie op de Router kon zetten en of dit ook nut heeft. ZoneAlarm kan denk ik niet, omdat je daar applicaties via interface moet instellen, of zou dit webbaced gebeuren. Zou natuurlijk wel lekker zijn een dubbele (of 3 dubbele, want zit er op het ADSL modem ook niet zoiets dergelijks?) Dan zit alles namelijk lekker potdicht :D

Ik hoop dat iemand tijd voor mij vrij wil maken en me aanmeld op msn @ cenoatsra@hotmail.com :>

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoeken heb ik het gevonden:

mIRC Options
+Local Info
+Lookup method

dan ff van server naar normal zetten O-)

Verwijderd

Jaar later 8)7 Maar iig leuk dat je er nog een oplossing voor hebt gevonden :*)
Pagina: 1