Toon posts:

[PHP] phpwebsite cannot connect to database *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleem met phpwebsite op Mandrake 9.1

na het untarren kan je via een webinterface een config aanmaken maar hier bij kan hij geen verbinding maken met de sql server (zowel niet op locahost , of hostname of ipnummer of al deze met poortnummer erachter)

Ik denk dat ik wat mis omdat het thuis op een mandrake machine 9.1 het wel lukt.

Heb alle php-*.rpm moduels en ook perl-* modules en alle apache2*rpms maar geen idee waarom het nog niet werkt.

Op de site van phpwebsite staan nog een paar mensen die het zelfde probleem hebben maar hierbij jammer genoeg geen antwoord.

Heb ook een handmatige config.php gemaakt maar krijg de zelfde melding.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 09:00

curry684

left part of the evil twins

Gaaf! Als het nu nog iets van doen zou hebben met Programmeren of Webscripting zou het helemaal cool zijn :Z

Kicked richting NOS. :)

Professionele website nodig?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je er ook nog stukjes logfiles bj toevallig, om het e.e.a. wat duidelijk te maken enzo ;)

Weet je bijvoorbeeld zeker dat je de database wel kan benaderen vanaf het IP waarop je php website draait ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Yep gewoon localhost en met default installatie is dat mogelijk Kweet het zeker is niet de eerste keer dat ik mandrake installeer Log files moet je ff te goed houden Bak staat ff uit ga er van het weekend mee verder

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
en ik neem aan dat mysql vanaf de shell wel werkt?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
heb je wel de juiste inlog gegevens gebruikt?

/oftopic
leestekens zouden het leesgemak een heel stuk bevorderen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nooit goed geweest in nederlandse taal, en ja juiste inlog gegevens en de Mysql werkt ok vanaf de shell.
En als ik ook andere gegevens invul bij login geeft hij toch de zelfde melding tis alsof hij gewoon niet eens probeert, daarom denk ik dat ik wat mis om php met sql te laten connecten maar heb verder alle pakketen.
Pagina: 1