ADSL IP-adres vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Alles ging nog zo voorspoedig.
Alles supersnel in huis, door de statussen heen gevlogen werkelijk.
Moest wel een keer mis gaan natuurlijk.
Alles hier is in orde, status zegt dat niets me meer in de weg staat om te gaan ADSL-en.
Geen site te bereiken.
Van alles geprobeerd, geen succes en zeker weten alles goed gedaan.
Efin, uiteindelijk helpdesk gebeld.
Wat denk je?
Krijg ik te horen dat het aan mij toegewezen IP-adres niet op de lijst staat in de centrale of iets dergelijks?
Begreep er in elk geval niet veel meer van dan dat ik maandag maar eens terug moet bellen.
Kan iemand me uitleg geven wat hier precies aan de hand is?
Meer mensen die dit hebben gehad?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer eens alleen je username en wachtwoord in te vullen.
Je hebt wel een vast IP, maar het wordt in principe via DHCP uitgegeven.
Ik heb bij mijn ouders thuis de boel geconfigureerd, en ze hebben een vast IP, maar ik heb het nergens in hoeven voeren. Username en wachtwoord is voldoende, aan de hand daarvan krijg je je IP al.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op het moment dat jij adsl aanvraagt gaan er bepaalde stappen in werking, welke ook door verschillende partij'en en afdelingen daarvan worden uitgevoerd (jou provider en kpn bv.).

Natuurlijk hoort bij een Adsl account ook een ip-adres, deze is nog niet aan jou account gekoppelt. Het is bekend dat dit de laatste tijd oa. bij Tiscali en Planet wat langer wil duren.

Je zal dus nog even moeten wachten tot je je ip-adres krijgt en als je deze heb, dan kan je ook internetten.

Verwijderd

en vergeet niet de optie automatisch ip en dns aan te vinken!!

• tweaden
  • Niet online
Heb het precies gedaan zoals jullie hier zeggen, alleen username en password gebruikt.
Optie automatisch ip en dns staan aan.
Sterker nog, de zg. ADSL probleemoplosser geeft aan dat alles snor zit hier, lan, verbinding alles.
Alleen, kan ik dus geen enkele site pingen.
Nu wordt dus beweerd dat ik wel een IP heb gekregen (staat ook op internet bij mijn gegevens heb ik gezien inmiddels) maar dat dit IP nog niet op de lijst staat in de centrale.
Is daar een soort van lijst die wekelijks wordt bijgewerkt ofzo met IP's die mogen ADSL-en?
Snapte er niet veel van...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik weet wel, dat als je bij XS4ALL als nieuwe klant binnenkomt, het daadwerkelijk IP-adres nog niet is vrijgegeven voor gebruik als het doe-het-zelf pakket is ontvangen.

En als ik [Airwolf] kan geloven :) is dat bij Planet & Tiscali het dus ook zo.

Waarom dat is, geen idee.

Maaruh... Heb je al line-synch?
Nu wordt dus beweerd dat ik wel een IP heb gekregen (staat ook op internet bij mijn gegevens heb ik gezien inmiddels) maar dat dit IP nog niet op de lijst staat in de centrale.
Als er storing is op ADSL (mxstream) kan je dus gewoon ingebeld zijn (met VPN) en daadwerkelijk ook het IP-adres verkregen hebben, maar dat er nada verkeer is. Dat lijkt er op dat het IP nog niet ge-route is (of weet ik het hoe je het mag omschrijven >:)0.

[ Voor 42% gewijzigd door RaZ op 03-07-2003 16:24 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

doe es in een dosbox ipconfig (XP) winipcfg (9X)

• tweaden
  • Niet online
Raz> Ik noem liever geen namen, maar het is 1 van de drie ;)
Het gekke is dus dat ik vanmorgen nog geen IP had, maar begin van de middag al wel.
Dit werd ook bevestigd.
Het modem pakt het IP ook op, want ik zie het ergens in een lijst staan (zou wel heel toevallig zijn als dit hetzelfde adres was).
Modem zelf kan ik gewoon ook bereiken, ping ernaartoe ook goed.
Line-sync ook ok, 3 groene lampen.

Xavyer> ipconfig ben ik vergeten te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door tweaden op 09-08-2004 09:54 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:10

BFS

Rude awakening

gaden schreef op 03 July 2003 @ 16:19:
Heb het precies gedaan zoals jullie hier zeggen, alleen username en password gebruikt.
Optie automatisch ip en dns staan aan.
Sterker nog, de zg. ADSL probleemoplosser geeft aan dat alles snor zit hier, lan, verbinding alles.
Alleen, kan ik dus geen enkele site pingen.
Is daar een soort van lijst die wekelijks wordt bijgewerkt ofzo met IP's die mogen ADSL-en?
Snapte er niet veel van...
Mocht het een Tiscali adres zijn kun je mij even mailen, dan vraag ik het wel even na voor je (huisgenoot is Teamleider Adsl bij Tiscali) .

Even over die Ip adressen, die koopt een provider in en koppelt deze vervolgens aan jouw wijkcentrale. Zo kan het dus zijn dat er wel al adsl in jouw regio (lees: wijcentrale) beschikbaar is maar je provider jou nog niet kan aansluiten.

Dit heeft dus te maken met het aantal 'vrije plekken' die een provider heeft in de wijkcentrale. Dit is trouwens vaak een inschattingsfoutje van de provider of een traag reagerende afdeling van Kpn

[ Voor 22% gewijzigd door BFS op 03-07-2003 17:11 . Reden: Extra info ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• tweaden
  • Niet online
Kan ik me haast niet voorstellen.
De centrale werd 5-6 in de planning gezet, en 6-6 had ik me al aangemeld.
Moet dus bij de eersten zijn geweest.
Tiscali is het niet helaas.

• BFS

BFS

Rude awakening

Het heeft dan ook niet te maken met het totaal aantal vrije plekken voor adsl aansluitingen, iedere provider moet zijn eigen plekken aanschaffen.
Hierdoor kan het dus voorkomen dat de ene provider je wel aan kan sluiten en een ander niet.

Ik vermoed dan ook dat jouw provider hier geen rekening mee gehouden heeft.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• tweaden
  • Niet online
En dat houdt dan voor mij in nu?
Er werd namelijk gezegd dat ik maandag maar moest terug bellen.
Ze gingen een formulier aanmaken en dat moest dan binnen 48 uur verwerkt zijn bij KPN?

[ Voor 71% gewijzigd door tweaden op 03-07-2003 17:21 ]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

kun je ook een uitdraai geven met
ipconfig /all

• BFS

BFS

Rude awakening

gaden schreef op 03 July 2003 @ 17:20:
En dat houdt dan voor mij in nu?
Er werd namelijk gezegd dat ik maandag maar moest terug bellen.
Ze gingen een formulier aanmaken en dat moest dan binnen 48 uur verwerkt zijn bij KPN?
Als het zo is wat ik denk dat het is, zul je moeten wachten tot je provider weer plekken heeft aangeschaft in jouw wijkcentrale. Hoelang dat duurt, tsja, beetje afhankelijk van je provider en Kpn.

Verwijderd

Judaz... je hebt niets aan ipconfig /all
dit heeft alleen te maken met het ip-adres en configuratie van je EIGEN PC. en dat is je interne ip-adres. Het gaat hier, als het al belangrijk zou zijn, om je EXTERNE ip-adres. En dat is slechts te achterhalen op je modem (of het mooie info-blaadje dat waarschijnlijk is opgestuurd).

Voor de rest gaat het niet direct om dhcp, want je hebt een VAST ip-adres. Wanneer dit ip-adres in de hoofdcentrale nog niet is geconfigureerd, gaat je internet niet werken. Dat moet dus nog gebeuren.. geduld is ook in dit geval een schone zaak :O)

Succes!!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 17:27 ]

• tweaden
  • Niet online
Nou, dan voel ik me nu dus lekker genept door Planet (mag er dan nu ook wel bij).
Hoe kan zoiets nou?
Ik bedoel: ik meld me aan, neem dan aan dat Planet kijkt of er plek is (of dat door KPN laat doen), KPN meldt ja hoor er is plek en de test is ok, hup aansluiten dan maar.
Ik sta ook op status 4/5 met de melding dat zowel KPN als Planet hun zaakjes op orde hebben, en ik kan gaan proberen in te loggen.
Dit lukte eerst niet vanwege het feit dat ik nog een IP had, maar een paar uurtjes later zag ik via het servicemenu dat ik nu wel een IP had.
Ook toen lukte het inloggen nog altijd niet.

[ Voor 71% gewijzigd door tweaden op 09-08-2004 09:54 ]

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

m.b.v. de VPN verbinding hoor je het externe ipnummer te krijgen. Onzin dat dat op het modem staat. Als je modem configureert als router krijg je inderdaad geen extern ipnummer. De VPN verbinding is hier niet actief.

Als ik Gaden was zou ik de VPN instellingen controleren want die werken niet.

Verwijderd

Nou ik had dus ook een probleem als dit.. Maar bij mij bleek er een storing te zijn in de centrale. (Vlak nadat ie net was omgebouwd). Na een dag of 2 - 3 kon ik eindelijk adsl-en, want de storing was gefixt. Misschien is dit bij jou ook wel het geval.

• tweaden
  • Niet online
Dat hele VPN gebeuren is in dit geval geloof ik niet van toepassing.
Ik heb een multi-pc isdn modem.
Of vergis ik me nu?
Ik heb alles namelijk precies volgens het boekje gedaan.
Trouwens op diverse sites staat precies dezelfde procedure als in de handleiding.

Wat ik wel nog even wil opmerken is het volgende.
Ik heb zojuist even een ping gedaan naar het IP adres dat ik volgens het servicemenu heb toegewezen gekregen, en die ping gaat helemaal goed.
Het lijkt er dus op dat mijn modem het IP adres in elk geval heeft overgenomen?
En betekent dit dan defintief dat er in de centrale iets niet goed zit, zodat ik me verder niet suf hoef te blijven zoeken?

Verwijderd

Kunnen mensen eens kappen met het vragen naar ipconfig uitdraaien? Het modem krijgt het ISP-IP, en deelt IP's uit via DHCP in de range 10.0.0.150 - 10.0.0.254.

Vragen naar een ipconfig is dus totaal onzinnig, zoals je hierboven gedemonstreerd ziet.

Daarnaast heeft de helpdesk het antwoord al gegeven: de fout zit aan hun kant, het IP wordt nog niet gerouteerd of is nog niet beschikbaar.

//voor topicstarter:

probeer eens in de dosvenster de volgende twee opdrachten, en laat de uitvoer zien:

code:
1
2
ping 212.120.66.195
tracert -d 212.120.66.195

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 19:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 19:30:
Kunnen mensen eens kappen met het vragen naar ipconfig uitdraaien? Het modem krijgt het ISP-IP, en deelt IP's uit via DHCP in de range 10.0.0.150 - 10.0.0.254.
niet helemaal waar vriend.. als je met vpn verbinding maakt via je modem, krijgt de pc waaraan die modem hangt zélf dat ip adres.. en niet de modem.

maar idd, in dit geval is het nuttiger om om een screenshot van de webinterface v/d modem te vragen (met een aantal details weggesoept natuurlijk)

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Kan de generaal kappen met bij de hand zijn. Hij zegt net pas dat hij een router heeft en geen modem die VPN gebruikt, de meeste adsl verbindingen zijn nog steeds pptp hoor.

• tweaden
  • Niet online
Voor wat betreft het VPN verhaal, mijn fout, had eerder mijn modem moeten vermelden 8)7

P.S. Hoop dat ik niet nog ettelijke malen screenshots moet produceren.
Gebruik namelijk dezelfde kabel voor zowel ISDN als ADSL.
Is telkens omstekkeren geblazen :X

[ Voor 86% gewijzigd door tweaden op 09-08-2004 09:54 ]

Verwijderd

Je ziet dat die tracert het antwoord al geeft. Die 195.190.234.198 is een machine welke bij je ISP staat. Pas daarna komt het verkeer niet verder, oftewel op die machine zit iets fout (de routes).

Daar doe je als client dus niets aan, hooguit de helpdesk gek bellen.

// off-topic:
Judaz schreef op 03 July 2003 @ 19:43:
Kan de generaal kappen met bij de hand zijn. Hij zegt net pas dat hij een router heeft en geen modem die VPN gebruikt, de meeste adsl verbindingen zijn nog steeds pptp hoor.
Die met zo'n VPN modem ook hoor. Echter als je in de 1e screenshot van ipconfig al een 10.0.0.150 IP ziet staan, moet je weten hoe laat het is :)

Daarnaast levert men tegenwoordig alleen nog maar modems uit die op deze manier werken. De oude alcatels worden al een tijd niet meer geleverd. Voor zover ik weet is het USB modem de enige welke nog VPN op de PC zelf nodig heeft, maar dat kan ik verkeerd hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 19:57 ]

• tweaden
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 19:55:
Je ziet dat die tracert het antwoord al geeft. Die 195.190.234.198 is een machine welke bij je ISP staat. Pas daarna komt het verkeer niet verder, oftewel op die machine zit iets fout (de routes).
Kortom, het verhaal van de helpdesk kan waar zijn.
IP dat niet op de lijst is aangemeld bij de wijkcentrale.
Zo werd het me letterlijk te kennen gegeven.
Er moest dan een webformulier worden opgestuurd,
om de zaak een zetje te geven.
Maar aan wie of wat dat zetje gegeven moest worden :?
Klonk me allemaal wat vaag in de oren.
Vandaar ook mijn post hier.
Ik weet nu in elk geval dat het probleem zich niet in huis bevindt,
maar wel daarbuiten.
Nu maar hopen dat het snel kan worden opgelost.

Verwijderd

Simpele uitleg... een tracert kijkt langs welke systemen een bepaalde verbinding loopt. Zoals je ziet is de 1e 'hop' je eigen modem (10.0.0.138). Daarna komt nog een 'hop', die staat dus bij je ISP. Je kunt het vergelijken met estafette; jouw PC geeft het stokje aan de modem, de modem geeft het aan je ISP, en je ISP weet vervolgens niet waar hij het aan moet geven. Dat moet 'm nog verteld worden, en dat heet een route.

Overigens lijkt dit me geen IP-adres probleem te zijn, je machine heeft immers wel een IP adres (anders zou het niet zo ver komen). Lijkt me meer een routing probleem. Ik zou de helldesk nogmaals bellen en nogmaals, net zo lang tot het opgelost is :)

• tweaden
  • Niet online
Ik ga zo morgen nog maar eens bellen met mijn bevindingen.
Er moet toch iemand zijn die weet wat er mis is?
Het gekke is alleen wel dat ik dus ook een tracert heb uitgevoerd op die tweede hop.
En dan gaf ie dus een timeout.
Bij die andere tracert gaf ie dat IP dus als tweede hop.
Is een beetje vreemd dan nietwaar?

Verwijderd

wel de -d optie gebruikt? Kun je die 2e hop ook pingen?

• tweaden
  • Niet online
Hier komen ze:

[ Voor 82% gewijzigd door tweaden op 09-08-2004 09:55 ]

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ik kan dat 195.x nummer ook pingen.

// off-topic:
[...]
Die met zo'n VPN modem ook hoor. Echter als je in de 1e screenshot van ipconfig al een 10.0.0.150 IP ziet staan, moet je weten hoe laat het is :)
en wat denk je dat je ziet bij ipconfig als je netjes de mxstream pptp instructies volgt en de VPN verbinding niet actief is? een ip nummer in de 10.0.0.x reeks met als gateway 10.0.0.138 ;) Ik denk alleen dat onze probleemeigenaar er niet meer zo veel aan heeft. :)

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ping relay staat waarschijnlijk uit op 195.190.243.198, ik krijg er ook time outs op.

[ Voor 27% gewijzigd door Judaz op 03-07-2003 20:39 ]

• tweaden
  • Niet online
Ok, maar wat kan ik nu al met al het beste doen?
Gewoon maar wachten tot maandag en het zondagavond bv. nog eens proberen.
Of bellen, omdat wat ze zeggen dat het probleem is, niet het probleem is.
Snappen jullie het nog?

• tweaden
  • Niet online
Inmiddels ben ik verder gaan zoeken op de diverse fora.
Op ADSLforum.nl ben ik verschillende berichten tegengekomen met exact hetzelfde probleem.
Wel ping op eigen ip, bij ping naar 'buiten' alleen tweede hop met 195.190.xxx.xxx range.
Sommige van die ip's zijn vrijwel exact hetzelfde als die van mij.
In bijna alle berichten gaat het over foutief toegewezen ip's of ip's die niet bekend zijn bij kpn.
Kortom, het 'te weinig ingekocht' van hierboven zou ook wel eens aan de orde kunnen zijn.
Er word daar gesproken over zg. fia-batches die dagelijks behandeld worden.
Kennelijk is dit een veel vaker voorkomend probleem.
Aangezien de helpdesk ook vrijwel meteen hiermee op de proppen kwam,
ga ik gewoon even tot maandag wachten.
Ik houd jullie op de hoogte.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Judaz schreef op 03 juli 2003 @ 19:43:
elk adsl ethernet modem wat tegenwoordig geleverd wordt is een router.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Dit probleem houdt in dat het ip-adres niet voorkomt in het fia-plan van de kpn op deze wijkcentrale.

Het via-plan(de pool van ip-adressen van waaruit een ip-adres aan een wijkcentralen wordt gekoppeld) is op dat moment niet consistent.

Het probleem wordt opgelost, door dat ip-adres te koppelen aan de wijkcentrale en voila!, problem solved.

• BFS

BFS

Rude awakening

punica schreef op 04 July 2003 @ 08:53:
Dit probleem houdt in dat het ip-adres niet voorkomt in het fia-plan van de kpn op deze wijkcentrale.

Het via-plan(de pool van ip-adressen van waaruit een ip-adres aan een wijkcentralen wordt gekoppeld) is op dat moment niet consistent.

Het probleem wordt opgelost, door dat ip-adres te koppelen aan de wijkcentrale en voila!, problem solved.
Fia of Via? ;)

En inderdaad dit ondersteunt dus het door mij genoemde verhaal.

• Chriztiaan
  • Laatst online: 19:07
in t begin had k ook zoiets, ook met tiscali, en n ethernet isdn modem, maar da was na 5 minuutjes opgelost, na zo'n programma op de cd te laten draaien, die automatisch alle instellingen goed zet....heb je dat al gedaan?

• tweaden
  • Niet online
Kijk, daar heb ik nog eens wat aan.
Dit klinkt me ook het meest overeenkomstig hetgeen ik aan de telefoon te horen kreeg.
Efin, nu maar hopen dat het snel kan worden opgelost.
Voor de zekerheid heb ik er ook op ADSLforum nog maar een post aan gewijd.
Baat het niet, dan schaadt het niet...

Chriztiaan> Bedoel je ADSLie.exe, SetupST.exe en de probleemoplosser? Heb ik allemaal al gedaan, gewoon precies volgens het boekje :)

[ Voor 46% gewijzigd door tweaden op 04-07-2003 09:10 ]

• Chriztiaan
  • Laatst online: 19:07
oui....ADSLie.exe bedoelde k, maar da werkt dus nie...dan maar hopen dat k snel wordt opgelost :) succes

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 19:30:
Daarnaast heeft de helpdesk het antwoord al gegeven: de fout zit aan hun kant, het IP wordt nog niet gerouteerd of is nog niet beschikbaar.
Zijn we er niet al uit? Ts zal helaas moeten wachten tot zijn ISP Ip-adressen heeft in de wijkcentrale waarop hij aangesloten zit. Anders dan de helpdesk gek bellen (dat helpt in dit geval helaas niet omdat dit gaat over een stukje communicatie met Kpn) zit er nix ander op dan wachten.

* BFS vraagt zich af hoe vaak hij dit verhaal al wel niet verteld heeft in het verleden.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Werkt het al?

Zoals ik het uit de start post op maak is het probleem eerder een database sync probleem tussen je ISP en MXStream (als je adsl via de kpn heb).

Zo'n probleem had ik namelijk in het begin ook. Er gebeurrde niks, terwijl alles er op wees dat het goed moest zijn. De oplossing was wachten op het updaten tussen de 2 databases van mijn Tiscali aanbiedertje en MXStream.
Wat er in de db staat is een link tussen je gebruikersnaam, ip-adres, ISP en abonnementstype. Misschien is je ip nummer bij je isp geadministreerd, maar bij de line provider (kpn) nog niet.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• tweaden
  • Niet online
BFS> Niettemin wil ik wel opmerken dat ik dit raar vind.
Ik word dus aangesloten op ADSL terwijl het niet eens zeker is of ze wel plekken hebben in de centrale?
Noem me maar gek, maar een normaal redenerend mens zou toch zeggen: eerst checken of er plek is, die plek reserveren of zoiets en dan ga je aansluiten.
Het lijkt nu wel de omgekeerde wereld.

Visionmaster> De man van de helpdesk vond ook wel dat ik snel was met aansluiten. Hij vroeg wanneer ik het dhz-pakket had ontvangen. Antwoord: uurtje geleden ;)
Echter, wat ik wel merkwaardig vond, was dat ik dus eerst geen IP had volgens het servicemenu. Ik belde vervolgens met de helpdesk, en een uurtje later had ik opeens wel een IP, terwijl de helpdesk zei dat dit wel enkele dagen kon duren.

[ Voor 38% gewijzigd door tweaden op 04-07-2003 09:32 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

gaden schreef op 04 July 2003 @ 09:28:
BFS> Niettemin wil ik wel opmerken dat ik dit raar vind.
Ik word dus aangesloten op ADSL terwijl het niet eens zeker is of ze wel plekken hebben in de centrale?
Noem me maar gek, maar een normaal redenerend mens zou toch zeggen: eerst checken of er plek is, die plek reserveren of zoiets en dan ga je aansluiten.
Het lijkt nu wel de omgekeerde wereld.

Visionmaster> De man van de helpdesk vond ook wel dat ik snel was met aansluiten. Hij vroeg wanneer ik het dhz-pakket had ontvangen. Antwoord: uurtje geleden ;)
Echter, wat ik wel merkwaardig vond, was dat ik dus eerst geen IP had volgens het servicemenu. Ik belde vervolgens met de helpdesk, en een uurtje later had ik opeens wel een IP, terwijl de helpdesk zei dat dit wel enkele dagen kon duren.
Natuurlijk, normaal gesproken (ik spreek nu over mijn ervaringen) behoort dit ook in elkaar over te lopen, waarom dat in jouw geval niet zo is kan ik niet zeggen. Ik heb net als jij geen zicht op wat er bij de provider gebeurd.

Maar nogmaals, normaal gesproken zou een provider zijn vrije range van ip adressen in de gaten moeten houden en dit op tijd moeten melden bij Kpn daar geef ik je gelijk in. Helaas is dat op dit moment niet het geval en zit er ben ik bang niets anders op dan te wachten.

En een goede helpdesk medewerker zit niet stil als jij hebt opgehangen. Die gaat misschien nog wat navragen of extra pushen zodat jij iig je Ip adres hebt. Maar goed, dat is zo'n beetje mijn visie van een helpdesk medewerker.

• tweaden
  • Niet online
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt :)
Ach, nog wat wachten is ook geen ramp.
Als het maar geen weken gaat duren,
want telkens de boel omschakelen om alleen maar weer teleurgesteld te worden is ook niet echt motiverend ;)
In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken en zodra het werkt, post ik nog wel een bericht met de afloop.

[ Voor 20% gewijzigd door tweaden op 04-07-2003 09:42 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

het probleem is je modem heeft een ip adres gekregen. Echter de adsl wolk van jeisp weet nog niet dat jouw ip adres achter welk poortje/atm pad hangt. Als ze dat fixen zal het wel gaan werken allemaal

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
gaden schreef op 04 July 2003 @ 09:41:
Ik hoop van harte dat je gelijk hebt :)
Ach, nog wat wachten is ook geen ramp.
Als het maar geen weken gaat duren,
want telkens de boel omschakelen om alleen maar weer teleurgesteld te worden is ook niet echt motiverend ;)
In elk geval allemaal bedankt voor het meedenken en zodra het werkt, post ik nog wel een bericht met de afloop.
[Airwolf] schreef op 03 July 2003 @ 16:11:
Op het moment dat jij adsl aanvraagt gaan er bepaalde stappen in werking, welke ook door verschillende partij'en en afdelingen daarvan worden uitgevoerd (jou provider en kpn bv.).

Natuurlijk hoort bij een Adsl account ook een ip-adres, deze is nog niet aan jou account gekoppelt. Het is bekend dat dit de laatste tijd oa. bij Tiscali en Planet wat langer wil duren.

Je zal dus nog even moeten wachten tot je je ip-adres krijgt en als je deze heb, dan kan je ook internetten.
Je bent dus, nu 2 dagen later en 44 met veel onzin posts verder tot dezelfde conclusie gekomen die ik al direct aangaf. Misschien is het handig om gewoon eens beter te lezen wat er gezegd wordt.

Nu hebben er veel mensen tijd aan uitgestoken om jou te helpen, terwijl je probleem al "opgelost" was.

• tweaden
  • Niet online
Tja, moet ik hier nog op reageren?
Ik dacht dat een forum er was om elkaar te helpen ipv op hun plaats te zetten.
Als jij zegt dat het nog even duurt voordat ik mijn IP adres krijg,
ga ik er vanuit dat je hiermee bedoelt dat ik er nog geen heb toegewezen gekregen.
Dat was dus niet het geval.
Ik heb namelijk wel een IP aan mijn account gekoppeld gekregen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als jij zegt dat het nog even duurt voordat ik mijn IP adres krijg,
ga ik er vanuit dat je hiermee bedoelt dat ik er nog geen heb toegewezen gekregen.
Dat was dus niet het geval.
Ik heb namelijk wel een IP aan mijn account gekoppeld gekregen.
Dat klopt, als je geen IP hebt, dan kan je modem namelijk niet inloggen :). (en dat doet-ie wel, die trace komt bij de wijkcentrale - dat 195.190.*.* adres).

Het kan iets heel simpels zijn dat dat IP nog niet goed gekoppeld is, of dat het er eentje is die niet bij die centrale hoort. Ik denk dat planet dit wel snel kan oplossen :). Je hebt het bij Planet Internet gemeld neem ik aan?

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 04-07-2003 10:10 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

Ja, TS vermeldt dat hij maandag nog even terug moet bellen dat er dan een form voor hem wordt ingevuld.

• tweaden
  • Niet online
Ja, ik heb het gemeld.
Ze zouden een form aan gaan maken.
Uiterlijk maandag zou het dus opgelost moeten zijn.
Zoniet, moest ik weer bellen om te checken hoe het met dat form stond denk ik.
Dat laatste werd niet expliciet verteld.

En om aan alles meteen maar een eind te maken.
Mijn probleem is opgelost, ik ben nu online.
Mijn toekende IP-nummer moest nog aan het NRP gekoppeld worden.
Dat automatische proces heeft vanmorgen pas gelopen.

[ Voor 57% gewijzigd door tweaden op 04-07-2003 10:27 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik ben helderziend O-)
Het kan iets heel simpels zijn dat dat IP nog niet goed gekoppeld
:P (NRP is zegmaar de centrale grofweg)

Verwijderd

NRP??? das een plate in een MGX ze zullen wel RADUIS bedoelen

• BFS

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 14:37:
NRP??? das een plate in een MGX ze zullen wel RADUIS bedoelen
Jij bedoelt Radius neem ik aan? En NRP werd bij ons ook altijd gebruikt als term voor wijkcentrale.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jongens wat een discussie om niets. Met NRP wordt meestal het id van de centrale/dslam/weetikveel bedoeld waaraan een ip-range kan zitten, alleen moet dit wel gekoppeld zijn en moet de ip in die range zitten. Meestal is het ip niet gekoppeld, of is het een verkeerd ip.

• BFS

BFS

Rude awakening

JvS schreef op 04 July 2003 @ 15:04:
Jongens wat een discussie om niets. Met NRP wordt meestal het id van de centrale/dslam/weetikveel bedoeld waaraan een ip-range kan zitten, alleen moet dit wel gekoppeld zijn en moet de ip in die range zitten. Meestal is het ip niet gekoppeld, of is het een verkeerd ip.
* BFS agrees

Daarbij, TS heeft nu een werkende verbinding

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

[quote]gaden schreef op 04 July 2003 @ 09:06:
Kijk, daar heb ik nog eens wat aan.
Dit klinkt me ook het meest overeenkomstig hetgeen ik aan de telefoon te horen kreeg.
Efin, nu maar hopen dat het snel kan worden opgelost.
Voor de zekerheid heb ik er ook op ADSLforum nog maar een post aan gewijd.
Baat het niet, dan schaadt het niet...

[quote]

gelukkig maar, ik werk op zo'n Hell(p)desk >:)

Verwijderd

ik snap deze hele topic eigenlijk niet, het is overduidelijk dat je iptje niet in de centrale zit (om het simpel te houden.. tis laat).
punica schreef op 04 July 2003 @ 15:51:
...
gelukkig maar, ik werk op zo'n Hell(p)desk >:)
offtopic: omfg.. heb je hem ook weer :P

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 05:26 ]

Pagina: 1