Ik heb hier een aantal computers waarvan de configuraties uiteen lopen.
het hoofd onderdeel die er wel standaard inzit is;
Chaintech 9PJL moederbord (voor P4 HT 800Mhz FSB)
Voor de rest zit er altijd wel andere hardware in qua video/geheugen/cdr/dvd/hdd.
Mijn probleem is als volgt
- bij bijna elke configuratie is het geluid veels te zacht. Niet een klein beetje, maar echt dat als je het volume overal voluit opendraait dan is het nog maar net te horen als je je oor tegen een boxje aan houd.
- Het geluid is onboard.
- Uit alle outputs heb je hetzelfde, achterop het moederbord, voorop de CDrom speler, voorop de CBox.
- Normale CD's die je in de CDr-speler doet geven hetzelfde effect als een MP3 op de HDD.
Wat heb ik al geprobeerd
- Andere software (andere OSén), Andere moederborden (wel dezelfde serie, 9PJL dus), alles los koppelen behalve de voeding/hdd/videokaart. Tevens alle software uitgeschakeld wat normaalgesproken opstart op de windows configuratie.
- Bios doorgelopen, niets tegengekomen wat volgens mij een foute instelling zou kunnen zijn.
- Andere CDrom speler geprobeerd.
- CBox losgekoppeld (Dit is een boxje voor aan de voorkant van de computer om firewire/usb2.0/geluid aan te sluiten)
- Bios update/downgrades gedaan.
- Bios default geload en alle bios instellingen doorgekeken.
Heeft iemand dit ook een keer meegemaakt op dit moederbord?
Zoja wat was toen de oplossing? Zonee heeft een van jullienog tips?
het hoofd onderdeel die er wel standaard inzit is;
Chaintech 9PJL moederbord (voor P4 HT 800Mhz FSB)
Voor de rest zit er altijd wel andere hardware in qua video/geheugen/cdr/dvd/hdd.
Mijn probleem is als volgt
- bij bijna elke configuratie is het geluid veels te zacht. Niet een klein beetje, maar echt dat als je het volume overal voluit opendraait dan is het nog maar net te horen als je je oor tegen een boxje aan houd.
- Het geluid is onboard.
- Uit alle outputs heb je hetzelfde, achterop het moederbord, voorop de CDrom speler, voorop de CBox.
- Normale CD's die je in de CDr-speler doet geven hetzelfde effect als een MP3 op de HDD.
Wat heb ik al geprobeerd
- Andere software (andere OSén), Andere moederborden (wel dezelfde serie, 9PJL dus), alles los koppelen behalve de voeding/hdd/videokaart. Tevens alle software uitgeschakeld wat normaalgesproken opstart op de windows configuratie.
- Bios doorgelopen, niets tegengekomen wat volgens mij een foute instelling zou kunnen zijn.
- Andere CDrom speler geprobeerd.
- CBox losgekoppeld (Dit is een boxje voor aan de voorkant van de computer om firewire/usb2.0/geluid aan te sluiten)
- Bios update/downgrades gedaan.
- Bios default geload en alle bios instellingen doorgekeken.
Heeft iemand dit ook een keer meegemaakt op dit moederbord?
Zoja wat was toen de oplossing? Zonee heeft een van jullienog tips?
57696520646974206c65657374206973206e657264