Risk 2210 A.D, is et wat????

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:25
Mijn moeder, de schat, heeft zojuist Risk 2210 A.D gekocht. Ik vroeg om Risk DeLuxe maar volgens de leuke jongen achter de toonbank was dit leuker voor de echte die-hard Risker.

Ik kan em nog ruilen, het plastic zit er nog omheen, dus ik weiger de doos open te maken voordat ik weet of het ook echt leuk is. (kost namelijk toch weer te veel geld voor een kartonnen plaat met plastic poppetjes erop)

Mijn vraag, is Risk 2210 A.D leuk/leuker dan gewoon Risk????

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70097

Phart schreef op 03 July 2003 @ 15:38:
Mijn moeder, de schat, heeft zojuist Risk 2210 A.D gekocht. Ik vroeg om Risk DeLuxe maar volgens de leuke jongen achter de toonbank was dit leuker voor de echte die-hard Risker.

Ik kan em nog ruilen, het plastic zit er nog omheen, dus ik weiger de doos open te maken voordat ik weet of het ook echt leuk is. (kost namelijk toch weer te veel geld voor een kartonnen plaat met plastic poppetjes erop)

Mijn vraag, is Risk 2210 A.D leuk/leuker dan gewoon Risk????
Google ?
ik weet niet ken alleen risk op de pc O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

RISK 2210 AD releasedatum: juli 2001

Een SF-versie van het klassieke bordspel vol dobbelstenen en veldtochten. Hier vechten de legers om de macht op aarde, incl. onderwatersteden, en de maan. De basis is gelijk aan het oorspronkelijke spel (aanvaller gooit drie stenen, verdediger twee enzovoort). Nieuw zijn de onderwater- en maangebieden die extra legers kunnen opleveren. Tijdens het spel verzamel je energie, waarmee je allerlei zaken kunt kopen, waaronder de belangrijke "command" kaarten. Deze kaarten bieden je allerlei extra voordelen. Je hebt "commanders" nodig om de kaarten te mogen spelen, vaak moet je ook nog energie betalen. Het spel duurt vijf rondes (ong. twee uur).

ergens vandaan gegapt

klinkt dus gewoon als risk, maar dan in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Voor een spel van 2 jaar oud ziet er wel redelijk uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.avalonhill.com/images/rk_gameboard.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avalonhill.com/images/risk_bty.jpg

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Heb de verandering/verbeteringen wel kunnen vinden, maar ik ben eigenlijk op zoek naar wat directe speelervaring

Op deze link staan de basis veranderingen een beetje aangegeven
http://boardgames.about.com/library/weekly/aa071701a.htm

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Hier spreekt zo'n diehard Risker die de traditionele variant zat is (omdat -ie te voorspelbaar werd, wie Australië of Zuid-Amerika in handen kreeg zat voor de rest v/h spel gebakken). Nu zijn er meer toegangswegen naar beide continenten die de balans herstellen, je kunt niet langer een muur van veertig units in bv. Indonesië neerkwakken en daarna Azië innemen zonder dat iemand je lastigvalt. :) Een gemiddelde pot is iig. veel minder snel beslist (als je de turn limit negeert).

En moonbases en hovertanks zijn gewoon veel cooler dan die prehistorische ruiters en musketiers. :D

[ Voor 14% gewijzigd door DroogKloot op 03-07-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hmmm, een vriend van mij zit toevallig met hetzelfde probleem! ;)

Ben dus ook wel heel benieuwd of er mensen zijn met speelervaring! :)

Ik las dat er een 5-turn cap op zit, dus als iedereen 5 beurten heeft gespeeld dan is spel afgelopen, maar vraag mij af of je in 5 beurten wel wat kunt doen. Er werd geclaimd dat het spel dan nog 3-4 uur kan duren! Is dus wel andere koek dan "gewoon" risk, waar een spel met veel meer beurten (volgens mij doe je daar meestal wel 20+) beurten iets van 1,5 uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
DroogKloot schreef op 03 July 2003 @ 16:48:
Hier spreekt zo'n diehard Risker die de traditionele variant zat is (omdat -ie te voorspelbaar werd, wie Australië of Zuid-Amerika in handen kreeg zat voor de rest v/h spel gebakken). Nu zijn er meer toegangswegen naar beide continenten die de balans herstellen, je kunt niet langer een muur van veertig units in bv. Indonesië neerkwakken en daarna Azië innemen zonder dat iemand je lastigvalt. :) Een gemiddelde pot is iig. veel minder snel beslist (als je de turn limit negeert).

En moonbases en hovertanks zijn gewoon veel cooler dan die prehistorische ruiters en musketiers. :D
Hovertanks !? nix van gezien. Maar je hebt het spel dus?? Al dat gedoe met commando kaarten bevalt? en ik las dat je geen territoria's uitgedeeld krijgt, maar dat je ze om de beurt mag neerzetten, en dat je daarna zelfs als je wilt al je poppetjes (MOD'S) in 1 land mag neerkwakken

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Zelf heb ik geen directe ervaring met Risk spelen, maar een deel van mijn vriendenkring doet wel een wekelijkse Risk avond met de 2210 AD versie en ze amuseren zich rot... vinden het allen veel beter dan de originele Risk omdat vele oude taktieken gewoon niet meer mogelijk zijn...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kapoen schreef op 04 July 2003 @ 10:56:
Zelf heb ik geen directe ervaring met Risk spelen, maar een deel van mijn vriendenkring doet wel een wekelijkse Risk avond met de 2210 AD versie en ze amuseren zich rot... vinden het allen veel beter dan de originele Risk omdat vele oude taktieken gewoon niet meer mogelijk zijn...
Weet je of het goed te leren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Oscar Mopperkont schreef op 04 July 2003 @ 12:09:
[...]

Weet je of het goed te leren is?
Ik heb de nederlandse handleiding erbij, zelfs ik snap het O-)

Kon het niet laten, heb toch de doos maar opengemaakt, ik moet het echt effe zo snel mogelijk spelen, ben erg benieuwd. Alleen jammer dat er geclaimd word dat je er ook de originele risk op kan spelen, en dan de missie kaarten er lekker dwars niet bijdoen.... maar dat kan uiteraard opgelost worden.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Phart schreef op 04 July 2003 @ 13:21:
[...]

Ik heb de nederlandse handleiding erbij, zelfs ik snap het O-)
Dan weet ik nu bij deze voor 100% zeker dat het eigenlijk voor niemand te moeilijk is ;)

offtopic:
Misschien kan er zondagmiddag wat opgestart worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-07-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
offtopic:
Zondagmiddag klinkt prima

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Voor iedereen die mischien geinterreseerd is in het spel. We hebben het nu een keer gespeeld, je moet best veel nieuwe dingen leren, maar is echt gaaf om te doen :)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb het inmiddels ook gespeeld en ik denk dat het wel een rieleks spel is. De eerste keer gaat alles natuurlijk traag, en het is nog even de vraag of je wel echt goed strategieen kunt uitdenken en toepassen.

Er zitten namelijk behoorlijk veel kaarten in het spel waardoor er heel veel onzekerheid inzit, en je moeilijk dingen echt kunt verdedigen tot op het einde. Je krijgt elke beurt namelijk behoorlijk veel legers en energie, waardoor je op dat moment een stuk sterker bent dan je tegenstander.

En er zijn veel mogelijkheden met de kaarten waardoor je ineens erg sterk kunt staan. Daardoor kun je je er dus ook moeilijk tegen verdedigen. Het conservatieve van normaal RISK is er dus vanaf, maar het is misschien een beetje doorgeslagen,w aadoor je bijna nergens mee zeker van kunt zijn, en je dus gewoon strategieloos speelt, en gewoon veel geluk moet hebben.

Maar dat was pas het eerste potje, misschien dat je na een paar keer spelen het verdere verloop beter kunt inschatten en strategie belangrijker wordt dan geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Ik heb de originele risk hier nog gesealed liggen. speelde het vroeger altijd met een paar maten (samen met schaken, stratego en het spel Hero Quest :D) alleen draaide het bijna altijd uit op ruzie. NEE VAL HEM AAN, JE GAAT ERAAN OP DEZE MANIER. HIJ SPEELT ONS TEGEN ELKAAR UIT etc. >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Oscar Mopperkont schreef op 07 July 2003 @ 16:02:
Ik heb het inmiddels ook gespeeld en ik denk dat het wel een rieleks spel is. De eerste keer gaat alles natuurlijk traag, en het is nog even de vraag of je wel echt goed strategieen kunt uitdenken en toepassen.

Er zitten namelijk behoorlijk veel kaarten in het spel waardoor er heel veel onzekerheid inzit, en je moeilijk dingen echt kunt verdedigen tot op het einde. Je krijgt elke beurt namelijk behoorlijk veel legers en energie, waardoor je op dat moment een stuk sterker bent dan je tegenstander.

En er zijn veel mogelijkheden met de kaarten waardoor je ineens erg sterk kunt staan. Daardoor kun je je er dus ook moeilijk tegen verdedigen. Het conservatieve van normaal RISK is er dus vanaf, maar het is misschien een beetje doorgeslagen,w aadoor je bijna nergens mee zeker van kunt zijn, en je dus gewoon strategieloos speelt, en gewoon veel geluk moet hebben.

Maar dat was pas het eerste potje, misschien dat je na een paar keer spelen het verdere verloop beter kunt inschatten en strategie belangrijker wordt dan geluk.
Nou, in mijn potje was er een zekere kerel die de hele tijd net een beetje achterstond, maar binnen 1 beurt toch nog wel effe een paar continenten kon pakken en daarbij iemand bijna helemaal uitroeien :) Dit deed hij zeer bewust en tactisch, geluk had er weinig mee te maken.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
KaMiKaZe schreef op 07 July 2003 @ 19:38:
Ik heb de originele risk hier nog gesealed liggen. speelde het vroeger altijd met een paar maten (samen met schaken, stratego en het spel Hero Quest :D) alleen draaide het bijna altijd uit op ruzie. NEE VAL HEM AAN, JE GAAT ERAAN OP DEZE MANIER. HIJ SPEELT ONS TEGEN ELKAAR UIT etc. >:)
In de handleiding van de "nieuwe" Risk word dit aangemoedigd, precies de bedoeling dus. Oorlog is nooit leuk ;)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 20:09

Brons

Fail!

Ik wist niet eens dat er een nieuwe risk was.
Ik heb Risk deluxe echt mega vaak gespeeld, want m'n oma is er verslaafd aan _/-\o_ .
Ik moet dat ook maar eens kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Phart schreef op 08 July 2003 @ 14:58:
[...]

Nou, in mijn potje was er een zekere kerel die de hele tijd net een beetje achterstond, maar binnen 1 beurt toch nog wel effe een paar continenten kon pakken en daarbij iemand bijna helemaal uitroeien :) Dit deed hij zeer bewust en tactisch, geluk had er weinig mee te maken.
Dat was ik, maar dat was niet een supertactiek ofzo. Daarbij ik won het uiteindelijke spel ook niet. Verder geeft het maar weer aan hoe erg het heen en weer kan gaan, want in dezelfde beurt nog was ik opeens bijna alles kwijt :(

Volgende keer wil ik met 4 man spelen, en ga ik proberen echt tactiek te gebruiken.

Zijn er trouwens al "ervaren" spelers die misschien wat tactieken kunnen delen met ons?

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 08-07-2003 16:02 ]

Pagina: 1