[CDROM] Sneller / langzamer afspelen?

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
Is het mogelijk om met een programma / microcontroller een CD-ROM te gebruiken als pitchable CD-speler? Lijkt me leuk! :)

De data van de CD zelf kan toch ook via de IDE aansluiting worden afgespeeld d8 ik dus moet dan een pitch regeling ook mogelijk zijn. Het is dan gewoon een kwestie van sneller/langzamer inlezen en aan een meelopende DA-converter geven toch? Of vergeet ik iets?

Heeft er iemand links naar zelfbouwmeuk of PC-programma's voor me?

Verwijderd

http://www.t13.org/ (AT Attachment Storage Interface Specification)

Volgens mij is het makkelijker om de CD-Audio als Wave-stream in te lezen en die aan je EAX, WinAmp, CoolEdit, DirectX plugins te voeren...

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Met BPM-studio kan dat.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

SoundPlay onder BeOS kan dat.... trouwens ook MP3 achterstevoren spelen 8)

Join TeamBVD!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Kan je niet gewoon via Winamp in combinatie met een pitch-plugin spelen? (Mits je middels DAE afspeelt natuurlijk)

Siditamentis astuentis pactum.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
Is er dan ook een mogelijkheid om een (liefst zelfgemaakt en goedkoop) mengpaneeltje erop aan te sluiten? Dat zou het helemaal afmaken.

Oja, dat BPM studio is zo te zien alleen voor MP3, ik wil zoiets voor CD's hebben, dus RAW CD pitchen. Ik heb geen MP3 CD's, alles staat op harddisk.

Ik denk zelf dat het met een microcontroller het makkelijkst is omdat je dan de data op de snelheid die je wenst door kan geven aan de ADC. Je hoeft dan geen data te converteren omdat je de ADC frequentie zelf kan bepalen ipv. dat je aan die van een geluidskaart vast zit.

Is er geen microcontrollerproject erover? Google geeft met mijn query's alleen onzin terug... Ik wil het wiel niet drie keer uitvinden, dat zou stom zijn he? :)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Benadski schreef op 04 July 2003 @ 13:29:
Oja, dat BPM studio is zo te zien alleen voor MP3, ik wil zoiets voor CD's hebben, dus RAW CD pitchen. Ik heb geen MP3 CD's, alles staat op harddisk.
Fout, je kan wel je cdrom rechtstreeks pitchen.
Je moet alleen even zoeken waar dat zit. :)

Verwijderd

Benadski schreef op 04 July 2003 @ 13:29:
Is er dan ook een mogelijkheid om een (liefst zelfgemaakt en goedkoop) mengpaneeltje erop aan te sluiten? Dat zou het helemaal afmaken.

Ik denk zelf dat het met een microcontroller het makkelijkst is omdat je dan de data op de snelheid die je wenst door kan geven aan de ADC. Je hoeft dan geen data te converteren omdat je de ADC frequentie zelf kan bepalen ipv. dat je aan die van een geluidskaart vast zit.

Is er geen microcontrollerproject erover? Google geeft met mijn query's alleen onzin terug... Ik wil het wiel niet drie keer uitvinden, dat zou stom zijn he? :)
BPM studio en PC DJ en nog een aantal varianten kunnen met RAW CD's overweg

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:26

jasjenl

Liab A Tymo

Kijk eens naar Ots CD Scratch, erg leuk programma en nog gratis ook!
Pagina: 1