Hallo,
Ik heb een raar probleem en dat is dat mijn systeem de laatste tijd heel vaak vastloopt (beeld freezed) en je kunt nix meer doen behalve een harde reset.
Dit gebeurt op de raarste momenten, vaak als ik iets met mediaplayer (6.4) draai, maar soms ook tijdens het internetten (IE5) of soms inneens tijdens een spelletje.
Dit is mijn configuratie:
- Asus CUV4X
- PIII 800EB
- 384 MB sdram
- Geforce 4 MX460
- Soundblaster AWE64 gold (ISA)
- Sitecom 10/100Mbps netwerkkaartje
- Hauppage winTV Go tv-kaart
- aopen 56x cdrom / lite-on 32x12x40 brander
- 2x maxtor 20Gb 5400rpm
- 300Watt voeding
- voor de rest geen spannende (rand)hardware
- Windows '98 SE, DirectX 8.1
Deze windows-installatie is pas een paar weken oud en helemaal vers, geen rotzooi geïnstalleerd en vrijwel vanaf het begin van deze windows-installatie is dit al. Daarvoor draaide ik met exact dezelfde configuratie (alleen een andere geluidskaart), alleen daar mag het niet aan liggen lijkt me zo.
Wat me laatst wel opviel, is dat het geheugen bestaat uit 3 dimmetjes, waarvan er een PC133 is en de andere twee zijn PC100.
Is dit niet slecht i.v.m. mijn cpu (PIII 800) die op 6 x 133 draait.
Zo nee, zijn er misschien bios-instellingen die aan te raden zijn met betrekking tot dit geheugen. (PC hoeft niet supersnel te draaien, als die maar stabiel is).
Ik merkte bv. dat m'n pc veel minder vaak vast liep toen ik AGP bus op 2x zette i.p.v. 4x in de bios.
Eerst liep hij 10x per dag vast en nou nog maar 5x.....
Das dus nie goed!
Wie kan mij helpen?
Ik heb een raar probleem en dat is dat mijn systeem de laatste tijd heel vaak vastloopt (beeld freezed) en je kunt nix meer doen behalve een harde reset.
Dit gebeurt op de raarste momenten, vaak als ik iets met mediaplayer (6.4) draai, maar soms ook tijdens het internetten (IE5) of soms inneens tijdens een spelletje.
Dit is mijn configuratie:
- Asus CUV4X
- PIII 800EB
- 384 MB sdram
- Geforce 4 MX460
- Soundblaster AWE64 gold (ISA)
- Sitecom 10/100Mbps netwerkkaartje
- Hauppage winTV Go tv-kaart
- aopen 56x cdrom / lite-on 32x12x40 brander
- 2x maxtor 20Gb 5400rpm
- 300Watt voeding
- voor de rest geen spannende (rand)hardware
- Windows '98 SE, DirectX 8.1
Deze windows-installatie is pas een paar weken oud en helemaal vers, geen rotzooi geïnstalleerd en vrijwel vanaf het begin van deze windows-installatie is dit al. Daarvoor draaide ik met exact dezelfde configuratie (alleen een andere geluidskaart), alleen daar mag het niet aan liggen lijkt me zo.
Wat me laatst wel opviel, is dat het geheugen bestaat uit 3 dimmetjes, waarvan er een PC133 is en de andere twee zijn PC100.
Is dit niet slecht i.v.m. mijn cpu (PIII 800) die op 6 x 133 draait.
Zo nee, zijn er misschien bios-instellingen die aan te raden zijn met betrekking tot dit geheugen. (PC hoeft niet supersnel te draaien, als die maar stabiel is).
Ik merkte bv. dat m'n pc veel minder vaak vast liep toen ik AGP bus op 2x zette i.p.v. 4x in de bios.
Eerst liep hij 10x per dag vast en nou nog maar 5x.....
Das dus nie goed!
Wie kan mij helpen?
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...