Voor een applicatiee probeer ik het voor elkaar te krijgen dat ik objecten (afgeleid van een TShape) naar het clipboard kan kopieren en weer op de juiste plek kan plakken. Het enige dat ik echter op internet zie dat op het clipboard gezet wordt is tekst en een enkel plaatje. Dit kan dan ook met een enkel commando voor elkaar gekregen worden.
Een mogelijke oplossing zou zijn om de inhoud van het object naar een string om te zetten en die op het clipboard te plaatsen. Deze oplossing vindt ik zelf minder fraai, omdat de inhoud van de clipboard dan in iedere willekeurige applicatie gepast kan worden.
Wie weet er dus hoe ik een object in zijn geheel in 1 keer op het clipboard kan zetten?
Een mogelijke oplossing zou zijn om de inhoud van het object naar een string om te zetten en die op het clipboard te plaatsen. Deze oplossing vindt ik zelf minder fraai, omdat de inhoud van de clipboard dan in iedere willekeurige applicatie gepast kan worden.
Wie weet er dus hoe ik een object in zijn geheel in 1 keer op het clipboard kan zetten?
- This line is intentionally left blank -