Verwijderd

Topicstarter
Omdat de vakantie steeds dichterbij komt (ik ga naar Noorwegen :) ) Ben ik van plan om deze week een digitaal fototoestel te kopen. Ik ben eigen al zeker van dat het een Canon wordt, vooral omdat veel tweakers een Canon hebben en daar tevreden over zijn. De A60/A70 serie is erg populair.

Wat ik graag met een digitaal fototoestel wil doen is het volgende:

- aller belangrijkste: scherpte
- natuurfoto's
- binnen foto's
- Micro foto's
- Macro foto's :)
- en panorama foto's (lijkt mij vooral relax in Noorwegen ivm de ruige landschappen enz)

Ik heb goed de FAQ doorgelezen enz en ben wel nu op de hoogte van alles. Naar mijn mening is het CF geheugen idd wel handig.

Mijn oog is op dit moment gericht op de Canon Powershot S50. Deze kost met 128 CF geheugen 700 euro. De Powershot G3 is even duur maar heeft 4 megapixel en de S50 5 megapixel. Dus ik denk dat de G3 al afvalt.

Zijn hier mensen die dit toestel hebben? Zijn jullie er tevreden mee? Zijn de punten die ik hierboven heb genoemd goed uit te voeren met de S50?

Nog 1 vraag ove de S50, worden de foto's in het TIFF formaat opgeslagen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 14:20

RD

focus

Zie goede review sites;

www.dpreview.com
www.steves-digicams.com

Ik zou zeker gaan voor een G3! het verschil tussen 4-5mp merk je toch niet. G3 is toch meer een profi camera dan de s50 denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
BTW, ik ben nog een beetje een leek op dit gebied maar kun je haast bij elk toestel panoramafoto's maken?

Whow! die G3 ziet er wel :P uit zeg! vooral dat LCD schermpje wat zo uitklapt. Op een plaatje is ook te zien dat er andere lenzen op kunnen, krijg je die erbij, of moet je die apart erbij kopen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:46 ]

• RD

RD

focus

Volgens mij wel! Geen probleem lijkt me! Trouwens ik ben niet zo van die priegel (moet wel normaal vast kunnen houden) camera's, dus alleen daarom zou ik een G3 kopen.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ben / was ook een leek, heb gekozen voor de A70. Dit vanwege de 3MP (boven standaard van 2MP) en het is echt een goede camera met goede foto's
Hoeveel wil je uitgeven?
Ik had een maximum van rond de €350,- (ongeveer Fl 770 !!)
Vond dat zelf meer dan zat. Qua scherpte is het echt _/-\o_ (als je je cam stilhoudt :P )
Lees anders het A60/A70 ervaringen topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Frostbite op 03-07-2003 14:45 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op 03 July 2003 @ 14:45:
Ben / was ook een leek, heb gekozen voor de A70. Dit vanwege de 3MP (boven standaard van 2MP) en het is echt een goede camera met goede foto's
Hoeveel wil je uitgeven?
Ik had een maximum van rond de €350,- (ongeveer Fl 770 !!)
Vond dat zelf meer dan zat. Qua scherpte is het echt _/-\o_ (als je je cam stilhoudt :P )
Lees anders het A60/A70 ervaringen topic.
Ik heb dat topic ook doorgenomen maar ik moet toch eerlijk zeggen dat sommige foto's wel redelijk scherp zijn maar niet heel scherp zijn. Ik bedoel, je kan wel vaak zien dat de foto door een digitaal toestel is genomen.

Weet je wat ik niet snap, dat je met de S50 en de G3 kort kan filmen :? Eigenlijk hoef ik dat helemaal niet.

Over de prijs ben ik duidelijk, je koopt niet elke week een digitaal toestel dus ik ga voor kwaliteit. Overigens vind ik 700 euro wel F*king veel geld :X

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:53 ]

• Lort Gob
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb zelf net m'n S50 binnen, met 1Gb MicroDrive heeft dat me 730 euro gekost. Resultaten ben ik zeer over te spreken.

En de foto's worden bij de S50 als JPG of RAW opgeslagen (zelf instellen). De gemiddelde 5 MP foto is ongeveer 1.2 Mb in JPG formaat.

Verwijderd

men pa heeft zo'n nikkon coolpix 5700.(5megapixel) dit is wel een relatief goede camera met een goede lens enzo, uitgebreide mogelijkheden... de prijs is wel wat minder in de
pricewatch staat ie voor 1066 eurotjes

damn zie ik net dat het alleen over de Canon powershot gaat. sorryyyy :X

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:54 . Reden: mijn domheid ]

Verwijderd

Topicstarter
Lort Gob schreef op 03 July 2003 @ 14:51:
Ik heb zelf net m'n S50 binnen, met 1Gb MicroDrive heeft dat me 730 euro gekost. Resultaten ben ik zeer over te spreken.

En de foto's worden bij de S50 als JPG of RAW opgeslagen (zelf instellen). De gemiddelde 5 MP foto is ongeveer 1.2 Mb in JPG formaat.
Damn, 1 GB das wel veel. Hoeveel foto's kunnen daar wel niet op? :P Maar je zegt totaal is 730 euro? Waar heb hem gekocht dan? BTW de S50 gebruikt toch CF geheugen? en jij hebt het over MicroDrive :? Ik raak in de war, HELP! :)

Kun je die punten die ik heb genoemd goed uitvoeren met de S50? Zou je btw een linkje kunnen geven van een gemaakte foto?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:57 ]

• bolke de beer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 10:12
op dpreview staat een uitgebreide test van beide camera's, en je kan een side-by-side comparison doen (klik op buying guide).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had niet verwacht dat het zo moeilijk zou zijn om een keuze te maken. Aan de ene kant is de S50 aantrekkelijk door zijn afmetingen. De G3 is weer handig omdat je meerdere lenzen kan gebruiken. BTW, mij lijkt het ook wel interessant om bijvoorbeeld insecten te fotograferen. Je zou dan zeggen de G3, omdat die een grotere lens heeft. Of is dit onzin?

• RD

RD

focus

Insecten fotograferen doe je meestal met de macro functie en volgens mij hebben de twee camera's dezelfde macro afstand van 5cm.

Verwijderd

ik heb de S45. hier worden plaatjes opgeslagen als jpeg (is misschien te veranderen, maar dat weet ik niet. Heb nog niet de gebruiksaanwijzing gelezen).

Verder heeft ie een panorama-achtige functie: je zet de camera op statief, maakt een foto. Dan vervolgens toont de camera de helft van de foto, en kan je een 2e foto er naast maken. En zo gewoon een rondje draaien, aan elkaar plakken met een speciale tool en je hebt een 360 graden foto.

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 16:33:
ik heb de S45. hier worden plaatjes opgeslagen als jpeg (is misschien te veranderen, maar dat weet ik niet. Heb nog niet de gebruiksaanwijzing gelezen).

Verder heeft ie een panorama-achtige functie: je zet de camera op statief, maakt een foto. Dan vervolgens toont de camera de helft van de foto, en kan je een 2e foto er naast maken. En zo gewoon een rondje draaien, aan elkaar plakken met een speciale tool en je hebt een 360 graden foto.
Je kunt de foto's ook opslaan als RAW

www.gijsbesselink.com

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23
volgens mij is de macroafstand bij de s serie minimaal 10 cm.
Als je echt voor de mierenmacro fotos wilt gaan, kun je denk ik beter de g3 nemen.
Bekijk anders eens op www.dpreview.com de test fotos. Staan ook altijd wat macro's tussen :) overigens is er net een canon g5 uit, misschien het bekijken waard?

ik heb trouwens ook nog ff wat toestellen (A70, s30, s50, g3, g5) vergeleken, en ik denk dat je het beste voor een A70 of G3 kan gaan :) Die hebben ook de beste macro functie (Samen met de g5)

[ Voor 39% gewijzigd door marteltor op 03-07-2003 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin wel meer voor de G3 te voelen omdat je zelf ook daar vanalles kan instellen. Wordt het fotograferen minder snel saai

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 09:48
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:55:
[...]

Damn, 1 GB das wel veel. Hoeveel foto's kunnen daar wel niet op? :P Maar je zegt totaal is 730 euro? Waar heb hem gekocht dan? BTW de S50 gebruikt toch CF geheugen? en jij hebt het over MicroDrive :? Ik raak in de war, HELP! :)

Kun je die punten die ik heb genoemd goed uitvoeren met de S50? Zou je btw een linkje kunnen geven van een gemaakte foto?
Ongeveer 790 foto's. :P

Volgens mij kan je die combo van die cam en microdrive bij elke fotozaak halen.
nee dus |:( , nouja je kan hem iig los halen voor 185 pleuro zie hier.

En die microdrive is een kleine hd in een compact flash onhulseltje en de s50 ondersteund dus beide.

Als je ff had gegoogled had je vanzelf wel een s50 foto kunnen vinden maarja:
hier is wel een mooi plaatje

[ Voor 13% gewijzigd door Possstema op 03-07-2003 20:01 ]

• marteltor
je kan bij vrijwel alle camera's alles instellen :) (dus sluitertijden, diafragma's, iso waardes, waar ie op scherp moet stellen)

• Possstema
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 19:01:
Ik begin wel meer voor de G3 te voelen omdat je zelf ook daar vanalles kan instellen. Wordt het fotograferen minder snel saai
Ik heb s45 en die is behalve de 4 mpixel precies hetzelfde als je s50 en je kan bij mij alles instellen sluiterstijd diafragma enz. Het voordeel van G3 tov S50/s45 is betere lens, normale mogelijkheid om andere lenzen erop te zetten zonder hulpstukken en een betere macro.

Edit:
Ohwja volgens mij doet de g3 het ook een stuk langer dan de s45/s50 met de accu. (dat is gelijk een groot nadeel aan de s45 en s50 :( )

[ Voor 15% gewijzigd door Possstema op 03-07-2003 20:48 ]

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Ik heb een s50, alhoewel mijn pa dus :).
Ben er erg tevreden mee , prachtige foto's en in de camera zelf is veel in te stellen!
Let wel op wat je betaalt! Toe mijn vader em wou kopen was ie in heel den haag niet goedkoper dan 719,-(ook niet bij mediamarkt :P). Bij alternate betaalde ik toe 619,-!

Suc6 iig!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dit is een erg lastige keuze, omdat de dingen die je noemt juist elk weer beter zijn op een andere camera :) Ik heb alleen uitgebreide ervaring met Canon en Nikon:

* Vooraf; staar je niet blind op het aantal MP's. Of je nu 4 of 5 MP hebt, is zo'n beetje minst relevante aspect van je hele camera.
* Scherpte: Kies de Canon G3 (of G5). Een goede lens is alles als je scherpte wilt.
* Binnenfoto's: onder beroerde lichtomstandigheden heeft bv. de Canon G3 minder problemen met focussen door zijn fosus assist lamp. Welke andere Powershots dit hebben weet ik niet; het gebrek hieraan is voor mij in ieder geval een van de afknappers van de Nikons. Nadeeltje van Canon is dat de auto-WB bij gloeilamplicht een beetje van slag raakt (maar dat is makkelijk te verhelpen).
* Macro's van insecten e.d.: uit de doos werkt bv. een Nikon CP 995 beter dan de Powershots. Met deze camera heb ik afgelopen jaar geweldige platen gemaakt. Deze camera moet je voor een zeer interessante prijs op de kop kunnen tikken nu.
* Panorama's: De Canon Powershot-serie heeft een stitch-functie die behoorlijk goed werkt.
* Algemeen gebruik: de G3 is veel sneller in gebruik dan de CP 995 (en ook dan de CP 5000, hoewel ik daar veel minder ervaring mee heb).

Ik heb een paar weekjes geleden na veel uitproberen een G3 gekocht; deze zit nu op een zeer fijn prijspunt. Tot nu toe bevalt ie ronduit perfect. Ligt lekker in de hand, alle belangrijke functies makkelijk binnen bereik van je rechterhand, geweldig menusysteem, zeer veel foto's met 1 accu, weinig nadelen kunnen ontdekken. Ik kan echt niet wachten dit ding op vakantie te gaan testen.

Dit is niet de vergelijking tussen verschillende Canons die je wilde, maar misschien heb je er iets aan.

Oh, wel aardig marketingpraatje over de Powershot-serie (gericht op verkopers volgens mij): http://powershot.com/powe...chure/PS_TechGuide-BC.pdf

En als laatste: Noorwegen is geweldig. Heel veel plezier.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 03-07-2003 22:55 ]

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt voor alle serieuse reacties. Dit is niet als een slotzin bedoelt :) Als mensen nog tips en reacties hebben hoor ik dat graag. BTW, als je de G3 koopt, krijg je dan ook een acculader erbij? Ik neem aan dat je die extra lenzen er niet bij krijgt.

• Possstema
[quote]Zpottr schreef op 03 July 2003 @ 22:51:
Dit is een erg lastige keuze, omdat de dingen die je noemt juist elk weer beter zijn op een andere camera :) Ik heb alleen uitgebreide ervaring met Canon en Nikon:

* Vooraf; staar je niet blind op het aantal MP's. Of je nu 4 of 5 MP hebt, is zo'n beetje minst relevante aspect van je hele camera.
* Scherpte: Kies de Canon G3 (of G5). Een goede lens is alles als je scherpte wilt.

- G3 scheint toch beter te zijn in scherpte dan de G5.
sorry, ik was in de war met ruis, nl de g5 heeft meer last van ruis dan de G3 zie hier.

* Binnenfoto's: onder beroerde lichtomstandigheden heeft bv. de Canon G3 minder problemen met focussen door zijn fosus assist lamp. Welke andere Powershots dit hebben weet ik niet;

- iig s45 en s50

het gebrek hieraan is voor mij in ieder geval een van de afknappers van de Nikons. Nadeeltje van Canon is dat de auto-WB bij gloeilamplicht een beetje van slag raakt (maar dat is makkelijk te verhelpen).

....

[ Voor 8% gewijzigd door Possstema op 04-07-2003 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben denk ik wel erg goed op de hoogte nu (door jullie, thx :) ) Ik ben er haast wel zeker van dat ik de G3 neem. Dus ik ging alvast even kijken op prijswatch voor de goedkoopste. Krijg ik een lijst te zien die begint met 619 euro en eindigt op 787 ofzo. Ik bedoel, waarom zit er in godsnaam zoveel verschil in die prijzen :? Ik vind het schadalig dat een sommige winkels zoveel meer vragen voor een product.

• marteltor
ik heb mijn s30 gekocht voor 500 euro terwijl ie toendertijd bij de dixons nog 700 euro was. De goedkoopste winkels importeren de camera's waarschijnlijk uit duitsland. Daarom zit er ook vaak geen (nederlandse) handleiding bij.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:35:
Nog bedankt voor alle serieuse reacties. Dit is niet als een slotzin bedoelt :) Als mensen nog tips en reacties hebben hoor ik dat graag. BTW, als je de G3 koopt, krijg je dan ook een acculader erbij? Ik neem aan dat je die extra lenzen er niet bij krijgt.
Er zit een adapter bij om de accu in de camera te kunnen opladen. Lenzen zitten er inderdaad niet bij, als je lenzen en filters wilt monteren zul je die los moeten kopen + een adapter (ook niet meegeleverd).

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
marteltor schreef op 04 July 2003 @ 22:59:
ik heb mijn s30 gekocht voor 500 euro terwijl ie toendertijd bij de dixons nog 700 euro was. De goedkoopste winkels importeren de camera's waarschijnlijk uit duitsland. Daarom zit er ook vaak geen (nederlandse) handleiding bij.
Maarja dat boeit mij eerlijk gezegd niet. Ik bedoel, van internet kun je toch alle informatie halen en ik vind het fijner om van het een beeldscherm te lezen :)

BTW, ik ga vandaag de CANON POWERSHOT G3 HALEN!! :9

Ik ga hem gewoon kopen bij mij in de buurt. Waarschijnlijk is die daar erg duur. Maar! als je bij die winkel kan aantonen dat hij bij een andere winkel goedkoper is kan ik hem voor diezelfde prijs meenemen :P

• Possstema
Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 11:37:
[...]

Maarja dat boeit mij eerlijk gezegd niet. Ik bedoel, van internet kun je toch alle informatie halen en ik vind het fijner om van het een beeldscherm te lezen :)

BTW, ik ga vandaag de CANON POWERSHOT G3 HALEN!! :9

Ik ga hem gewoon kopen bij mij in de buurt. Waarschijnlijk is die daar erg duur. Maar! als je bij die winkel kan aantonen dat hij bij een andere winkel goedkoper is kan ik hem voor diezelfde prijs meenemen :P
maar daar horen geen i-net winkels bij :Y)

Verwijderd

De S50 is in de Duitse Mediamarkt voor € 499,- te krijgen.
Heb em gisteren even in de handen gehad en er wat mee gespeeld.
Het is een heel mooi apparaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 13:20 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Maar wel Foto Konijnberg in Den Ham (http://www.koopdigitaal.nl). De prijzen op hun website zijn hetzelfde als de prijzen in de winkel :)

Ik heb ook een G3, en ben er echt super blij mee. Ontzettend scherpe fotos, veel details!
Heb onlangs een extra lens en wat filters besteld. Hoop ze binnekort te hebben. Kan ik wee leuk experimenteren :)

De G3 ligt bij mij lekker in de hand. Hij is niet zo klein als vele andere apparaatjes. Je hebt zo meer grip en kan makkelijker fotos maken bij grotere sluitertijden.
De Focus-assist light is inderdaad een uitkomst. Vooral in wat donkere omstandigheden zie je dat de camera daar veel voordeel bij heeft.
Verder ben ik nog geen digicam tegen gekomen met een duidelijkere menustructuur dan de G3. Je bedient inderdaad alles zo met je rechterhand. Ideaal.
En de panorama hulpfunctie is ook handig. Zeker als je emt een statief kan werken, werkt dat ideaal. Maar ook zonder statief maak je hele aardige panoramas.
Het uitklapbare schermpje is een uitkomst. Laag bij de grond fotograferen is zo een makkie, hetzelfde geldt voor hoog boven je hoofd fotograferen..

Verwijderd

Topicstarter
Possstema schreef op 05 July 2003 @ 13:05:
[...]

maar daar horen geen i-net winkels bij :Y)
Daar heb je helemaal gelijk in :) MAAR! die winkel is niet echt een internetwinkel! Het is een foto speciaal zaak ergens in Maassluis die een simpele website hebben. Daar heb je hem al voor voor 622 euro! :)

link:

http://www.fotohuset.nl/
GFM schreef op 05 July 2003 @ 13:23:
Maar wel Foto Konijnberg in Den Ham (http://www.koopdigitaal.nl). De prijzen op hun website zijn hetzelfde als de prijzen in de winkel :)

Ik heb ook een G3, en ben er echt super blij mee. Ontzettend scherpe fotos, veel details!
Heb onlangs een extra lens en wat filters besteld. Hoop ze binnekort te hebben. Kan ik wee leuk experimenteren :)

De G3 ligt bij mij lekker in de hand. Hij is niet zo klein als vele andere apparaatjes. Je hebt zo meer grip en kan makkelijker fotos maken bij grotere sluitertijden.
De Focus-assist light is inderdaad een uitkomst. Vooral in wat donkere omstandigheden zie je dat de camera daar veel voordeel bij heeft.
Verder ben ik nog geen digicam tegen gekomen met een duidelijkere menustructuur dan de G3. Je bedient inderdaad alles zo met je rechterhand. Ideaal.
En de panorama hulpfunctie is ook handig. Zeker als je emt een statief kan werken, werkt dat ideaal. Maar ook zonder statief maak je hele aardige panoramas.
Het uitklapbare schermpje is een uitkomst. Laag bij de grond fotograferen is zo een makkie, hetzelfde geldt voor hoog boven je hoofd fotograferen..
Relax om die positieve reacties te lezen :) Vooral dat je er goede panorafoto's mee kunt maken! BTW, ik heb ergens gelezen (ik weet het alleen niet meer zo zeker) dat de G3 ook een infrarood functie heeft ofzo :? is dit waar?

Maar ik begrijp dus ook dat je de G3 voor 675 hebt gekocht? Vink wel duur als je hem voor 622 ook al kunt hebben.

GFM, hoeveel geheugen heb je? Of heb je nog geen extra geheugen erbij gekocht? Dus 32 MB CF geheugen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 13:46 ]

• JJapie
  • Nu online
Ik heb er een kaartje van 256MB bij gekocht (Dane-Elec). Met dit kaartje kan ik op de hoogste kwaliteit 123 fotos maken. Verder nog een tasje. En binnenkort komt mijn lens + filters :9

Ik heb mijn camera al een paar maanden gelden gekocht bij Foto Konijnenberg. Zij leveren wel een Nederlandse handleiding, en dat vond ik wel zo praktisch.

Over dat infrarood: er zit een afstandsbediening bij waarmee je bepaalde functies van je camera kan gebruiken. Je kan bijv. van een afstand (max. 5 meter dacht ik) een foto maken. Je kan de afstandsbediening ook gebruiken om je camera te bedienen wanneer deze aan de tv hangt.
Maar vooral die eerste functie vind ik erg handig (bijv. bij groepsfotos)..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm misschien is idd 256 wel genoeg. Ik zat eerst te denken aan 1 GB of 512 (is wel duur). Maar goed, morgen ga ik verder met het zoeken naar de G3. Ik hoop dat ik morgen er 1 kan kopen (ik ga niet bestellen want ik wil hem deze week hebben).

Overigens, ik heb gisteren heel Arnhem (daar woon ik) afgezocht om een G3 te kopen. Er was 1 winkel die hem had maar ze konden hem leveren zonder accu :? en daar was die super duur, wel 780 euro ofzo. Toen ik gisteren terug was heb ik veel mailtjes gestuurd en veel gebeld naar winkels om aandacht te trekken :) Ik heb een G3 laten vasthouden ergens in Maassluis. Daar kost die 622 euro. Maarja, als je in Arnhem woont is dat best wel ver van de deur. Ik heb overigens in Apeldoorn en in Elden ook wat gevonden.

Ik hoop dat ik morgen (maandag) kan slagen :)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2003 17:22 ]

• JJapie
  • Nu online
Grappig, ik woon in Huissen :P
Bij Smits (Steenstraat) hebben ze hem zeker wel. En zij zijn relatief goedkoop. Bovendien kan je er bij die lui altijd wat van af pingelen :)
De funprice heeft hem, en MyCom ook nog. Hier is de cam echter te duur..

Zelf ben ik van plan er nog een X-Drive II bij te kopen (soort van image-tank)..

.edit: voor €689.50 ligt hij ook hier in Arnhem: http://www.bend-systems.nl/

[ Voor 13% gewijzigd door JJapie op 06-07-2003 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
GFM schreef op 06 juli 2003 @ 19:27:
Grappig, ik woon in Huissen :P
Bij Smits (Steenstraat) hebben ze hem zeker wel. En zij zijn relatief goedkoop. Bovendien kan je er bij die lui altijd wat van af pingelen :)
De funprice heeft hem, en MyCom ook nog. Hier is de cam echter te duur..

Zelf ben ik van plan er nog een X-Drive II bij te kopen (soort van image-tank)..

.edit: voor €689.50 ligt hij ook hier in Arnhem: http://www.bend-systems.nl/
LOL! over Smits kan ik nog wel wat vertellen! Daar was ik dus als eerste naartoe gegaan. Ze verkopen de G3 wel maar ze hebben hem niet op voorraad. Dus ik vroeg daarna: voor hoe veel? Zegt die verkoper dat ie 780 euro kost :X Dus ik laat een uitdraai zien van de website van die zaak in Maassluis waar de G3 622 kost. De verkoper trok toen een iets ander gezicht :) Maar toen begon die met een verhaal dat als de toestellen "niet nederlands zijn" veel goedkoper zijn. Maar goed, ze konden de G3 wel bestellen maar dan wisten ze niet wanneer die binnen zou komen. Damnit! ik wil hem deze week hebben ivm de vakantie!

• JJapie
  • Nu online
Ja, dat is bij de Smits altijd.. Toen ik daar keek, vertelde ik hetzelfde. En toen ging hij ff in die computer van hem kijken (ik probeerde mee te kijken en dat vond hij niet leuk :P) en zei hij inderdaad precies hetzelfde.
Sukkels :P

• marteltor
Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 20:07:
[...]

LOL! over Smits kan ik nog wel wat vertellen! Daar was ik dus als eerste naartoe gegaan. Ze verkopen de G3 wel maar ze hebben hem niet op voorraad. Dus ik vroeg daarna: voor hoe veel? Zegt die verkoper dat ie 780 euro kost :X Dus ik laat een uitdraai zien van de website van die zaak in Maassluis waar de G3 622 kost. De verkoper trok toen een iets ander gezicht :) Maar toen begon die met een verhaal dat als de toestellen "niet nederlands zijn" veel goedkoper zijn. Maar goed, ze konden de G3 wel bestellen maar dan wisten ze niet wanneer die binnen zou komen. Damnit! ik wil hem deze week hebben ivm de vakantie!
het klopt wel wat hij zegt. De goedkoopste shops halen de camera`s vaak uit duitsland. Daarom ook geen nederlandse orginele handleiding (maarbijv nederlandse handleiding op cdrom) (niet dat dit het prijsverschil van 160 euro rechtvaardigd)

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 07-07-2003 11:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
SMI! Wat ben ik blij :) Na lang bellen en zoeken eindelijk resultaat. Ik ben eindelijk een trotse bezitter van de CANON POWERSHOT G3! :) En ik heb na 10 minuten al haarscherpe foto's gemaakt. Tot nu toe ZEER tevreden. Ik heb hem overigens bij funprice gekocht voor 700 euro, ja ik weet het, wel duur, maar ach, wel een Nederlandse. Dit was de enige winkel bij mij in de buurt die ze op voorraad hadden. Ze hadden er nog 1 :) Dus ik heb geluk gehad!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 16:50 ]

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 15:05
Ik heb een canon s10 de opa van al de camera's die hier worden opgenoemd :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. De G3 doet het perfect maar hebben jullie ook een accu-oplader erbij gekregen? Als ik de handleiding mag geloven zit die accu-oplader er wel bij. Wie weet hier meer van?

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als het goed is zit er een adapter bij, die je op de camera kunt aansluiten. Je laadt de accu dan in de camera op. Een losse acculader moet je apart kopen.

Zoef

• JJapie
  • Nu online
Inderdaad, ik heb ook precies wat Zpottr zegt.
Zo staat het trouwens ook in de handleiding..

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik heb hem dus niet erbij gekregen :( Maargoed de winkel belt straks terug... Zul je net zien, kan ik de G3 alsnog niet gebruiken in de vakantie...

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Als ze de originele lader niet op voorraad hebben, kun je altijd nog eisen dat vragen of je tijdelijk een andere lader mee krijgt. Canon maakt zelf externe laders, en er zijn ook andere merken die dat doen; ikzelf heb een Hahnel die prima werkt. De 511/512 accu's wrden ook gebruikt voor allerlei Canon videocams en spiegelreflex-camera's, dus het lijkt me erg sterk als ze geen mogelijkheden in huis hebben waarmee je die accu kunt opladen.
Als je het netjes brengt, en vertelt dat je de camera erg graag wil gebruiken op vakantie, vind ik eigenlijk dat ze dat niet kunnen weigeren tot je de originele lader in bezit hebt.

Wanneer ga je weg?

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 08-07-2003 10:36 ]

Zoef

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Arg, quote ipv edit

[ Voor 97% gewijzigd door Zpottr op 08-07-2003 10:36 ]

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op 08 juli 2003 @ 10:33:
Als ze de originele lader niet op voorraad hebben, kun je altijd nog eisen dat vragen of je tijdelijk een andere lader mee krijgt. Canon maakt zelf externe laders, en er zijn ook andere merken die dat doen; ikzelf heb een Hahnel die prima werkt. De 511/512 accu's wrden ook gebruikt voor allerlei Canon videocams en spiegelreflex-camera's, dus het lijkt me erg sterk als ze geen mogelijkheden in huis hebben waarmee je die accu kunt opladen.
Als je het netjes brengt, en vertelt dat je de camera erg graag wil gebruiken op vakantie, vind ik eigenlijk dat ze dat niet kunnen weigeren tot je de originele lader in bezit hebt.

Wanneer ga je weg?
Ik ga zaterdagnacht weg. Dus zeer weinig tijd dus :( Maarja ik zit zelfs te denken om het toestel terug te brengen en ergens anders hem te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even verslag doen over deze chaotische week :) . Jullie weten dat ik de G3 voor het weekend wilde hebben omdat ik op vakantie ga. Ik heb in het weekend en de deze week lopen zoeken en bellen om de G3 te kunnen kopen. Na lang zoeken heb ik een winkel gevonden die de G3 ZELF op voorraad hebben.

Het gaat om FunPrice. Ze vertellen aan me dat ze nog 1 G3 voor 700 euro hebben liggen. Dus ik zeg: leg maar vast ik kom hem gelijk ophalen :) Ik koop op dinsdag de G3 voor 699 euro met nederlandse handleiding en een gele sticker op de doos. Ik ben helemaal blij omdat ik na 10 minuten al gelijk wat foto's heb gemaakt en dat ze zeer mooi en scherp zijn.

Dus ik ben erg te spreken over de G3, vooral omdat de menustructuur zeer simpel te bedienen is. Maar goed, ik heb wat foto's gemaakt en opeens is da accu leeg. Dus ik zoeken naar de voedingsadpter (CA-560). Wat denk je? Hij zit er GVD niet bij! :(

Dus bel gelijk naar Funprice en vertel mijn verhaal. Zegt die verkoper zoiets van: Ja1, uh..daar kunnen we ook nix aan doen, u kunt het toestel terugbrengen en we bestellen dan een nieuwe voor je. Dus ik zeg dat ik dat niet zie zitten omdat ik op vakantie ga ik ik hem in de vakantie wil gebruiken. Dat begreep hij. Toen hebben we afgesproken dat hij die voedingsadapter voor mij zou bestellen en dat ik hem 'misschien vrijdag heb. Dus ik flink bepalen, vooral omdat het dus niet zeker zou zijn of ik hem zou krijgen voor vrijdag.

Dus ik ging gelijk zoeken naar winkels waar ze die voedingsadpter konden leveren en ik heb nix gevonden totdat ik door dit topic op www.koopdigitaal.nl terecht kom. Ik bellen met die winkel en ze kunen de G3 en die voedingsadapter leveren. Dus ik bestel alleen die voedingsadapter en die verkoper zei dat ik hem voor 100% morgen zou hebben (dat was dus woensdag). Dus, die bestelling is gedaan en ik ging weer naar funprice bellen om te vertellen dat ik die voedingsadapter ergens anders heb gekocht.

Funprice was daar niet blij mee omdat zij geen zin hadden om dat bedrag terug te betalen omdat zij die voedingsadapter veel goedkoper kunnen inkopen. Die zelfde dag ben ik naar Funprice, persoonlijk langs gegaan om nog iets te kunnen regelen. Na lang ploeteren en zweten hebben we afgeproken om het bedrag van de bestelde voedingsadapter te vergoeden. Dus mijn G3 gaat van 699 naar 619 euro en ik krijg 80 euro cash om de adapter mee te betalen. Vandaag krijg ik pas het pakje toegestuurd (die verkoper zei dus woensdag maargoed).
Dus ik maak heel blij het pakje open en wat denk je? zit er aan de adapter een amerikaans netsnoer :( Dus ik gelijk bellen met die winkel, maar goed je kan er gewoon een nederlands snoer opzetten. Dus ik hier in de buurt een snoertje gekocht en het werkt nu allemaal :) Eindelijk! 8)

Damn ben wel nog meer geld kwijt door extra 256 geheugen en een tas :(

Oftewel wat een deadline allemaal niet teweeg kan brengen :)

Maar NU ben ik heel bij met mijn G3! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 16:06 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 18:48

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:27:
Omdat de vakantie steeds dichterbij komt (ik ga naar Noorwegen :) ) Ben ik van plan om deze week een digitaal fototoestel te kopen. Ik ben eigen al zeker van dat het een Canon wordt, vooral omdat veel tweakers een Canon hebben en daar tevreden over zijn. De A60/A70 serie is erg populair.

Wat ik graag met een digitaal fototoestel wil doen is het volgende:

- aller belangrijkste: scherpte
- natuurfoto's
- binnen foto's
- Micro foto's
- Macro foto's :)
- en panorama foto's (lijkt mij vooral relax in Noorwegen ivm de ruige landschappen enz)
Je hebt dus een toestel met een vaste lens (helemaal niks mis mee overigens!) waarmee je iets wilt doen waar professionele fotografen echt veeel lenzen voor gebruiken. Da's raar; kan je je niet beter eerst concentreren op een aantal van deze dingen?
Natuurfoto's heb je veel zoom voor nodig over het algemeen, tenzij je echt landschappen wilt doen, daar heb je dan weer iets anders voor nodig. (Ik weet ook niet precies wat hoor!)
Voor binnen wil je wide-angle, zo breed mogelijk beeld met zo min mogelijk vertekening. De 35mm van de S50 (zie hieronder) is daar niet 'uitermate geschikt' voor, maar het kan wel.
Voor macro en micro zijn er hele speciale dingen nodig, waaronder erg veel licht en een statief(je). Verder is een hele snelle lens hier over het algemeen niet echt nodig.
Panorame kan in principe met elk toestel wel, zolang je hem op een statief zet en de juiste programmatuur gebruikt. (Canons photostitch bijvoorbeeld)
Ik heb goed de FAQ doorgelezen enz en ben wel nu op de hoogte van alles. Naar mijn mening is het CF geheugen idd wel handig.
CF kost gewoonweg geen bal meer tegenwoordig, ik zou gelijk voor 256MB gaan!
Mijn oog is op dit moment gericht op de Canon Powershot S50. Deze kost met 128 CF geheugen 700 euro. De Powershot G3 is even duur maar heeft 4 megapixel en de S50 5 megapixel. Dus ik denk dat de G3 al afvalt.
Hoho, zo simpel is het niet! De G3 heeft een 'flip out and twist' schermpje, die echt meer voordeel biedt dan je zou denken. De lens van de G3 is een stuk beter dan van de S50, de batterijen zijn sterker (gaat langer mee), hij is steviger gebouwd. Je kan er een externe flitser op zetten. En zo zijn er nog een aantal voordelen (1x optische zoom meer bijvoorbeeld - als ik me niet vergis - )
Zijn hier mensen die dit toestel hebben? Zijn jullie er tevreden mee? Zijn de punten die ik hierboven heb genoemd goed uit te voeren met de S50?
Ja het is goed te doen, als je compromissen sluit. In geen van de onderdelen zal het toestel 'de beste' zijn die je vinden kunt, maar hij kan wel erg veel. Ik heb zelf een S45 en het is een leuk ding, maar op een gegeven moment merk je wel dat je er meer uit wilt halen dan er in zit.
Omdat de S50 dezelfde lens heeft, zou ik hem persoonlijk niet aan willen raden, vind de lens van de S45 eigenlijk al net niet goed genoeg namelijk. De G3 (en 5 helemaal!) hebben een stuk betere lens.
Nog 1 vraag ove de S50, worden de foto's in het TIFF formaat opgeslagen?
Nee, je kunt kiezen voor RAW
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Hierbij de mijne, zonder ook maar een reactie te hebben gelezen. (Ga ik nu doen)
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:41:
BTW, ik ben nog een beetje een leek op dit gebied maar kun je haast bij elk toestel panoramafoto's maken?

Whow! die G3 ziet er wel :P uit zeg! vooral dat LCD schermpje wat zo uitklapt. Op een plaatje is ook te zien dat er andere lenzen op kunnen, krijg je die erbij, of moet je die apart erbij kopen?
De G3 is wel wat groter overigens, heeft ook zijn voordelen.
De lenzen (opzet/schroef) moet je er bij kopen, die zitten er niet zomaar bij. Hierdoor heb je wel weer een wat grotere keuze voor merk en wat er wel en niet in je budget past :)
RD schreef op 03 juli 2003 @ 16:27:
Insecten fotograferen doe je meestal met de macro functie en volgens mij hebben de twee camera's dezelfde macro afstand van 5cm.
5cm? Ik dacht meer aan 25 ofzo :P

------
Zo en nu zie ik dat ik erg laat ben :P

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 11-07-2003 10:49 ]

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
hehe!! :) Maar toch bedankt Floris :)

Verwijderd

Kijk eens bij mailamac, daar hebben ze de S40 voor 375 ex btw, wel snel bij zijn denk.

Verwijderd

Topicstarter
euhm :?...ik heb de G3 al hoor.... :)

Verwijderd

O chips, misschien dat iemand anders er wat aan heeft, sorry.

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Welke g3 bezitter heeft er een tele/wide/closeup lens bijgekocht? Maakt het veel verschil?

• JJapie
  • Nu online
Ik heb er een telelens bij gekocht. Ik kan nu tot 140 * 1.75 = 245mm.
Heb het trouwens nog niet kunnen testen want mijn adapterring moet nog komen...

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer terug van de vakantie en ik heb wat foto's gemaakt (in totaal 149 :) ) Van de 149 heb ik 6 foto's online gezet op het volgende adres:

http://members1.chello.nl/~adelden.g/noorwegen.html

Ben benieuwd wat jullie van deze foto's vinden.

Het orginale formaat van de foto's zijn 2272 bij 1704 en de instelling stond op fijn. Helaas was ik vergeten om die instelling te veranderen naar superfijn.

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Leuk dat deze vraag nog een staartje krijgt met het eindresultaat
Dat zou vaker gedaan moeten worden

Mooie foto's btw.
Standje auto of ben je echt al aan het experimenteren geweest met instellingen?

* CrushOne is S45 bezitter

Verwijderd

Topicstarter
De meeste foto's zijn in idd in de auto stand gemaakt. Om heel eerlijk te zijn heb ik niet echt geexperimenteerd tijdens de vakantie. Dat heb ik vooral gedaan om zo weinig mogelijk risico te lopen dat foto's mislukken. Ik heb het toestel natuurlijk nog niet zo lang.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn hier btw ook mensen die een Macrolens hebben gekocht? En welk tasje hebben jullie erbij? Ik zelf heb voor een compact tasje gekozen van het merk LowPro.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
ik vind het hele mooie foto's...echt toppie.
ik verwacht mijn g3 over 1 week binnen te hebben...en hopelijk wel met lader!

mijn systeem.

Verwijderd

GFM schreef op 12 July 2003 @ 12:12:
Ik heb er een telelens bij gekocht. Ik kan nu tot 140 * 1.75 = 245mm.
Heb het trouwens nog niet kunnen testen want mijn adapterring moet nog komen...
Kan je als je je telelens er op zet nog de zoeker gebruiken ??

Ik hoorde dat je dan namelijk alleen nog foto's kon nemen mbv. LCD aangezien je zoeker (een deel) geblokkeerd wordt.. :(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 13:16 ]

Pagina: 1