IRQ problem?

Pagina: 1
Acties:

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:31
Ik ben een mp3bak aan het maken, en ik gebruik hiervoor een mobo die in een compaq zat. HEt betreft een PWA-titan. Deze heeft onboard geluid, vga, etcetc. Alleen heeft ie geen onboard NIC. Hij heeft wel 1 pci slot en 3 isa sloten. Dus nou wil ik een realtek nic in die pci zetten.
Alleen zodra ik m erin zet, gaat er vanalles fout. Ik denk een IRQ of I/0 probleem, iig hij doet t niet.
mn OS is gewoon dos, en bij het opstarten logt ie automatisch op het netwerk. Dat doet ie dus niet. Als ik DHCP inschakel gebeurt er niets.
Soms start de pc niet eens op, en geeft hij als foutmelding iets met I/0 adres conflict. Als hij het een keer wel doet, en ik stop de diskette van die realtek nic erin, en laad t proggie config, dan geeft ie als error dat er een conflict zit in IRQ-I/O
Ik heb er een 3com kaart ingezet, en die kreeg bij het opstarten de foutmelding> NIC not detected.

Ik heb de hele setup in een ander mobo gedaan, en daar gaat alles meteen goed.

Wat zit er fout? hoe kan je aflezen in DOS welke IRQ adressen waarvoor gebuikt worden? Ik ben een n00b met IRQs etcetc...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rein_stein schreef op 03 July 2003 @ 14:16:
Wat zit er fout? hoe kan je aflezen in DOS welke IRQ adressen waarvoor gebuikt worden? Ik ben een n00b met IRQs etcetc...
Het enige waar ik je mee kan helpen: IRQ adressen kun je tijdens het opstarten volgens mij al bekijken. Na de geheugen test (waar je ook je processor snelheid ziet) krijg je een lange tabel te zien. Snel op pauze drukken en je kan uitgebreid je irq's bekijken.

Met ctrl-pauze maak je de pauze weer ongedaan.

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:31
dat laat hij hier niet zien. Maar ik heb windows 95 geinstalleerd, en daar kan doet de netwerkkaart het wel, maar in dos dus niet. De errors zijn overigens weg.
Ik heb onder dos de netwerkkaart instellingen bekeken, en daar staat het volgende:
netw.adr: @000000000
note adr: @000000000
busnr: 0
dev.nr: 0
tx: 5

Ik denk dat hier de fout zit, maar weet dit niet zeker. Waar kan ik dezelfde instellingen maar dan van win95 vinden?