Toon posts:

Netwerk Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe en wat is er precies nodig om als kabel te werken als verbinding tussen een Netwerkkaartje en een router? Want er ligt hier in huis een hele lange ISDN kabel, en er zitten zoveel kronkels en bochten in, dat vervangen zeer moeilijk is. Toen ik in een ander topic las dat er maar 4 vd 8 draadjes in een UTP kabel daadwerkelijk gebruik worden, vroeg ik me af of je door alleen de kopjes te veranderen, een werkende netwerk kabel kon maken?? Er vanuitgaand dat het een goeie 4 aderige telefoonkabel is.

En zo ja, als het dus kan, in welke volgorde zouden de draadjes moeten zitten?!?!
Greetz!
SjaMp!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je hier al eens de search voor gebruikt, of eens op Google gekeken??

Verwijderd

schema staat in de faq. je hebt alleen wel een cat5 kabel nodig, met een beetje mazzel heeft de kpn die ook gebruikt voor je isdn.

en met nog meer mazzel is het cat5 8-aderig en kun je er zelfs 2 netwerkverbindingen over laten lopen.

zie ook dit topic: ADSL 2x USB-Modem tegelijk

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:09 ]

Verwijderd

of de 8 draadjes gebruiken voor 100mbit

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 14:11:
of de 8 draadjes gebruiken voor 100mbit
:? 4 draadjes is genoeg hoor...

check maar eens de utp ingang van zo'n el cheapo sweex realtek nicje: je ziet alleen pinnetjes op aders 1,2,3,6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 14:08:
en met nog meer mazzel is het cat5 8-aderig en kun je er zelfs 2 netwerkverbindingen over laten lopen.
Hoe kun je zien of het een cat5 kabel is? Is het zo simpel dat ik kan stellen als er die kleuren-draadjes in zitten, dat het cat5 is??? of zeg ik iets doms nu.,.?

Verwijderd

als de aders getwist zitten, min of meer ja. maar het staat er meestal ook wel op :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:23 ]

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:21:
[...]

Hoe kun je zien of het een cat5 kabel is? Is het zo simpel dat ik kan stellen als er die kleuren-draadjes in zitten, dat het cat5 is??? of zeg ik iets doms nu.,.?
het staat eigenlijk altijd op de kabel welke kwaliteit het is, maar ga er maar vanuit dat het CAT-5 is want andere worden nauwelijks meer verkocht

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Als het een platte kabel is, waarbij de aders naast elkaar liggen, dan kan je het wel vergeten. Ja, tot 1-2 meter werkt het misschien, maar daarboven vergeet het maar.

Is het een ronde kabel, en liggen de aderparen getwist, dan is het waarschijnlijk cat5. (het staat er inderdaad ook op..)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk eens bij de veelgestelde vragen in de FAQ Network Troubleshooting :)

Voortaan eerst zelf een beetje moeite doen om het antwoord op je vraag te vinden hè ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. staat dus in de FAQ.
Als het een echte goede ISDN kabel is, is het gewoon CAT5 , en die kun je dan dus gebruiken.

Schemas voor knijpen staan dus in de FAQ (maar alsie CAT5 is, hoef je niet eens te knijpen).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.