Toon posts:

ADSL zonder postcode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, en het zit als volgt:

Kennissen wonen in een boot aan een kade in de binnenstad van Leiden. Ze hebben hier ISDN, kabel-tv en uiteraard alles wat bij een normaal huis hoort. 1 probleem...ze hebben eigenlijk geen huisnummer. Maar...OOK geen postcode! (Wel een postbus). ADSL aanvragen kan niet zonder postcode, en we hebben al heel wat geprobeerd.
Aangezien ISDN en kabel geen probleem was, snappen wij niet waarom de providers zo moeilijk doen. (XS4ALL (mxstream), Planet (mxstream), Cistron (bbNed) al geprobeerd maar zonder succes).

Is er hier iemand die ergens woont, ook zonder postcode, en wel ADSL heeft?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53

samo

yo/wassup

ik denk dat je aan de hand van de postcode ook de dichtbijzijnde centrale kan achterhalen... probee eens de postcode van de overburen. Of bel eens met KPN op welke centrale zij zitten met gewone telefoon...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
vraag je ff aan de buren ergens in die buurt wat hun postcode is... dan ben je klaar toch?

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
Eehm, ff KPN bellen? Zij hebben toch ook die ISDN lijn aangelegd zonder postcode?

Ik denk dat het te maken heeft met de postcodecheck, zonder die in te vullen kom je op I-net niet verder.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik neem aan dat je al contact hebt opgenomen met de KPN, om te controleren hoe die kennissen aangesloten zijn, hoe ze daar in de boeken staan.
Als je die gegevens eenmaal hebt, zul je telefonisch een ADSL aansluiting moeten aanvragen bij een provider. Online zal niet lukken omdat je dan een postcode MOET invoeren. Als je het verhaal uitlegt aan die telefoniste, en je weet hoe je bij de KPN staat ingeschreven, kun je het misschien voor elkaar krijgen.
Maar als ADSL dan niet lukt, waarom niet gewoon een UPC Chello+ aansluiting?
Die schijnt ook aardig stabiel te zijn.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens op je KPN rekening (Staat daar geen postcode bij ?)
Kijk eens of je tel.nr. in het telefoonboek staat (Staat daar geen postcode bij ?)

Kijk anders eens op : http://www.postcode.nl/index.php?PageID=73

Hier kan je geografisch bepalen wat je postcode is.

[ Voor 30% gewijzigd door Luppie op 03-07-2003 14:05 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53

samo

yo/wassup

alle adressen op rekeningen zullen wel op de postcode van de postbus staan...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt. De rekeningen staan op de postcode van de postbus. Het probleem zit 'm erin dat er geen huisnummer is....alle adresseringen staan verder op : "tegenover nummer 14". (Serieus!)
De postcode+huisnr check levert dus een negatief resultaat op. Zelf de provider bellen heeft geen zin, die voert namelijk ook gewoon zo'n formulier in! Ik wil dus eigenlijk meteen een 2e lijn krijgen, iemand die er echt verstand van heeft...
Nog meer tips? De KPN en MxStream enzo weten dus ook geen oplossing...echt idioot.

Verwijderd

loop anders gewoon eens binnen bij de primafoon. ga in de rij staan bij de klantenservice en doe je verhaal.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 13:23
Heel nederland is opgedeeld in postcode gebieden. Dus iedereen heeft toch een postcode :?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• rimave
  • Laatst online: 19:47
Hoe moet het dan als er eens een pakketje kwijtraakt die aan hun geadresseerd is. Deze valt ook nooit terug te vinden. Het lijkt mij wel dat ze een postcode hebben. Ze vallen allicht binnen een postcodegebied.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Terror schreef op 03 juli 2003 @ 18:17:
Heel nederland is opgedeeld in postcode gebieden. Dus iedereen heeft toch een postcode :?
Nee hoor, bij woonarken of andere bijzondere woningen komt het vaak voor dat er geen postcode/huisnummer is. Het gebied er omheen kan wel een postcodegebied zijn maar de plaats waar de bijzondere woning ligt niet. Het is soms erg vervelend omdat je niet alle diensten (ADSL) daardoor kunt aanvragen.

Waarom het ooit zo is bedacht weet ik niet.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 19:51
liquid-orange schreef op 03 July 2003 @ 18:24:
Hoe moet het dan als er eens een pakketje kwijtraakt die aan hun geadresseerd is. Deze valt ook nooit terug te vinden. Het lijkt mij wel dat ze een postcode hebben. Ze vallen allicht binnen een postcodegebied.
Ze hebben een postbus, dat zegt'ie net een paar keer. Een postbus heeft de postcode van het gebouw/kantoor waar die postbus te vinden is...

Anderzijds is nederland idd verdeeld in postcode-zone's en hebben buren meestal dezelfde postcode als jijzelf. Probleem is dus, dat als je geen officieel adres hebt, heb je ook geen postcode, al IS die er wel gewoon.

De beste oplossing zal denk ik zijn om je verhaal te doen in een primafoon winkel, persoonlijk een verhaaltje doen maakt altijd meer indruk dan via de telefoon. Iemand met 'nee' weg sturen is moeilijker dan iemand ophangen ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 14:13
laat me raden dit is in amsterdam?? is al eens op Ook dat nog geweest dacht ik...
er is iets niet helemaal goed daar waardoor die mensen helemaal geen huisnr. en dergelijke hebben... hierdoor worden niet alleen zij maar ook de postbode nogal gek... :o

Ik denk dat je eerst even het gemeentebestuur een bezoekje moet 'gunnen' :D

Verwijderd

Topicstarter
De primafoon winkel is het enige dat rest vrees ik inderdaad...ik ga het proberen, ik hou jullie op de hoogte. Bedankt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doe niet moeilijk, plak een denkbeeldige postbus neer, zet er "14a" op en vraag de postcode en letters van de overburen en "TADAA.WAV" je hebt een huisnummer en een postocde. Niet officieel, maar dat controleert de kpn niet.

Vul die nu in bij je adsl aanvraag, vul als postadres het postbus nummer in en je bent klaar :).

De primafoon gaat je namelijk ECHT niet kunnen helpen met dit probleem :o

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 07-07-2003 17:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Volgens mij heeft elke *straat* een postcode. De kade waaraan de boot ligt heeft dus dezelfde postcode als degene die op nummer 14 woont. Zodoende kun je in ieder geval checken of je ADSL kan krijgen, maar dat mag in de binnenstad van Leiden geen probleem zijn.

Ik zou op die boot gewoon (tijdelijk) het plakaat "14B" zetten, en dat samen met de postcode van nummer 14 opgeven bij je ADSL aanvraag. In overleg met de bewoner op 14 kun je mischien een klein plakaatje met "14B aan de kade" ophangen voor als de monteur langskomt.

Technisch mag het geen enkel probleem zijn, en mischien kun je zo de administratie van de KPN omzeilen. :)

Edit: ehmmz JvS had deze oplossing al gegeven zie ik :D

[ Voor 10% gewijzigd door maartena op 07-07-2003 23:22 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou dan wel heel expliciet een factuuradres opgeven

Iperf

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

waarom begin je niet te zeuren bij de gemeente???
Zij zijn toch verantwoordelijk voor je adres?

Laat de gemeente je woning als officieel bestempelen en daaraan vast een postcode koppelen.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* Rataplan wil een poging wagen. Ik heb namelijk nog zo'n mooi ouderwets postcodeboek.

Post of mail me het adres maar even, ajb.

edit:
...en dat is omdat postcode.nl niet alle woonbootpostcodes vermeldt, fish ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Rataplan op 09-07-2003 18:15 . Reden: mailadres verwijderd, kijk maar op m'n homepage ;) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders ga je gewoon naar www.postcode.nl

Iperf

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
http://www.tpgpostbusines...ischespecificatieskix.pdf Hier in staat vermeld hoe woonboten wel een een postcode hebben en hoe deze is samen gesteld

Grutte Pier fansels

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Hallo

ik heb een aantal klanten aangesloten in de winkel voor adsl
die wonen ook in een boot , die hadden een wbp (woon boot paal )
vanuit die paal liep onderandere de telefoonlijn van de kade naar de boot
hun postcode was het hetzelfde als het tegenover gelegend kantoor

alleen dan bij het huisnummer Wbp 26 erbij dat was acoord bij Kpn,Eneco enz enz

de post ging alleen naar een postbus

Kpn ging hier accoord mee
Pagina: 1