Hi,
Ik heb lang en veel gezocht maar zelfs in de Mark Minasi's "bible" kan ik een passende scenario niet vinden! In het kort:
- een publiek IP bij @home (213.51.x.x)
- een Edimax 4 poort router, interne IP 192.168.0.1
- een win2k server web.negrea.biz :192.168.0.100
- een legaal domein naam gekocht : www.negrea.biz
- bij www.gandi.net heb ik de 1ste dns server gewijzigd naar web.negrea.biz - 213.51.x.x.
De doel is een werkende DNS op de win2k machine te krijgen!!!! Ik kwam zo ver dat de interne clients gebruik konden maken van de DNS maar van buiten af nada!
Ik wil op de win2k (dus op de DNS) ook een web server laten draaien + smtp.
En ja, de DNS server op de win2k is ingesteld op hemzelf (192.168.0.100).
De server "zit" nu in de DMZ op de router!
Ik verwacht meer mensen te zijn in hetzelfde situatie en daarom zou ik een stappen plan echt op prijs stellen; dus geen generic oplossingen
Alvast bedankt!
Ik heb lang en veel gezocht maar zelfs in de Mark Minasi's "bible" kan ik een passende scenario niet vinden! In het kort:
- een publiek IP bij @home (213.51.x.x)
- een Edimax 4 poort router, interne IP 192.168.0.1
- een win2k server web.negrea.biz :192.168.0.100
- een legaal domein naam gekocht : www.negrea.biz
- bij www.gandi.net heb ik de 1ste dns server gewijzigd naar web.negrea.biz - 213.51.x.x.
De doel is een werkende DNS op de win2k machine te krijgen!!!! Ik kwam zo ver dat de interne clients gebruik konden maken van de DNS maar van buiten af nada!
Ik wil op de win2k (dus op de DNS) ook een web server laten draaien + smtp.
En ja, de DNS server op de win2k is ingesteld op hemzelf (192.168.0.100).
De server "zit" nu in de DMZ op de router!
Ik verwacht meer mensen te zijn in hetzelfde situatie en daarom zou ik een stappen plan echt op prijs stellen; dus geen generic oplossingen
Alvast bedankt!