[KPN] Eerst akkoord met opzegging, nu een afkoopsom?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ik kreeg op 15 mei 2003 te horen dat er per 1 juni 2003 een prijswijziging doorgevoerd zou worden voor de KPN Flexibel Premium en Economy Abonnementen. Het tarief voor de KPN Flexibel Economy werd van €8,95 per maand naar €9,95 per maand verhoogd, inclusief BTW. Tevens werden voor dit abonnement de gesprekstarieven naar vast verhoogd van €0,10 naar €0,15 per minuut en werd het starttarief verhoogd van €0,05 naar €0,07.

Met deze tariefswijziging ging ik niet akkoord. Ik sloot destijds een KPN Flexibel Allround Abonnement af, met in het achterhoofd de mogelijkheid om terug te kunnen naar KPN Flexibel Economy van €8,95 per maand. Deze mogelijkheid werd mij door de prijswijziging ontnomen, en ik wilde dan ook op basis van artikel 27.4 van de toenmalige Algemene Voorwaarden het abonnement kosteloos opzeggen. Ik heb toen met KPN gebeld (0800-0507) om informatie over deze opzegging op te vragen. In dit gesprek werd ik met mijn verhaal in het gelijk gesteld, en werd mij de garantie gegeven dat ik het abonnement kosteloos kon opzeggen. Wel moest ik dan een brief schrijven, met daarbij een kopie van mij paspoort. Deze brief heb ik dan ook netjes geschreven en verstuurd op 30-5-2003, en een week later was mijn abonnement afgesloten. Ik heb een dag later nog gebeld voor een faxbevestiging, die ik vervolgens niet heb gekregen.

Nog een keer gebeld en de man aan de lijn (Marc Lammersen) wist me te verzekeren dat het allemaal wel goed zat. Een paar dagen later werd mijn nummer afgesloten, alles leek dus goed te gaan. Tot er een rekening van 318,00 EURO op de mat viel. KPN wilde een afkoopsom zien vanwege het opzeggen van mijn contract, dit terwijl de reden en voorwaarde van mijn opzegging contractbreuk aan hun zijde was (de tariefsverhoging). Nu bel ik weer met KPN en weet opeens niemand meer van het feit dat ze me toegezegd hebben kosteloos op te kunnen zeggen. In de computer staat opeens maar 1 telefoongesprek genoteerd waarbij staat "opzegging" als enige reden. Ik moet dus echt betalen.
Ik leg mijn verhaal nog een keer uit, wordt in de wachtstand gezet voor een kwartier. Ik moet mischien niet betalen. Nog 10 minuten wachtstand en de KPN medewerker komt met een heel fijn voorstel: als ik het abonnement niet opzeg mag ik lid blijven en hoef ik geen afkoopsom te betalen!!! Bovendien maken ze zelf al een fout: de normale opzegtermijn is 3 maanden en ik krijg binnen een week een brief met de afkoopsom, rara hoe kan dat....

Mijn vraag is: kan KPN dit zomaar maken? Terugkomen op reeds gemaakte (mondelinge) afspraken? Me chanteren met een dwangsom van 380 euro om klant te blijven?
Hebben andere tweakers hun abonnement opgezegd vanwege de prijswijziging en wel gewoon een aflsuiting zonder afkoopsom gekregen?

Ik wordt hier woedend van, ze proberen me ordinair te chanteren met een afkoopsom betalen of lid te blijven. Het zijn maffia praktijken!
Graaaag jullie visie en ervaringen!

[ Voor 3% gewijzigd door Pietert op 03-07-2003 12:49 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Als je in die brief waarmee je destijds netjes hebt gemeld waarom je opzegt, dus o.v.v. artikelnr uit alg. voorwaarden e.d.; en je hebt een kopie van die brief bewaard, lijkt me het redelijk duidelijk dat jij gewoon in je recht staat.

(Maak anders snel nog even een 'kopie' van die brief van destijds. :) )

[ Voor 14% gewijzigd door wicher|IA op 03-07-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Ik lees net dit :"Deze mogelijkheid werd mij door de prijswijziging ontnomen, en ik wilde dan ook op basis van artikel 27.4 van de toenmalige Algemene Voorwaarden het abonnement kosteloos opzeggen."

Dan heb jij het recht om dit abbo op te zeggen zonder evetuele "afkoopkosten".

ALs je een medewerker hierop wijst wat is hun commentaar dan???

En wat zijn zeggen, dat als je je abbo door laat lopen dat je dan niet hoeft te betalen is natuurlijk de grootst mogelijke onzin, alsof je dan nog gematst word.
Opzouten, dat is toch logisch dat je dan niet hoeft te betalen |:(

Nu gaan zij een beetje de barmhartige samaritaan uithangen..

Absoluut hier niet accoord gaan, je staat volledig in je recht. Zolang je dat artikel 27.4 maar van toepassing is op jou abbo. Misschien staat dit op de achterkant van je afsluitingsbon. ;)

Ik ben benieuwd

http://specs.tweak.to/7903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Dat artikel is van toepassing op Flexibel Economy, ik had Flexibel Allround. Maar de OPTA heeft al gezegd dat het alle Flexibel abonnementen eigenlijk 1 abonnementsvorm zijn. Waren de KPN lui het ook roerend mee eens maar nu opeens komen er afkoopsommen :r
Als ik ze vraag wat ze er zelf van vinden krijg ik bijna geen reactie en als ik vraag waarom me het eerst is toegezegd krijg ik een antwoord "ja dat weet ik niet meneer".
Ik wordt er ECHT gek van.

Ik heb net de bank gebeld en automatische incasso door KPN laat ik blokkeren (rode kaart). Ik heb ze nog een fax gestuurd waarin ik zeg NIET accoord te gaan en gewoon de eerder afgesproken afspraken wil volgen in een nette accurate brief. Nu maar hopen dat er daar 1 iemand NIET zit te slapen...

380 Euro... hell no!

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Strak vasthouden aan je standpunt en maar maling hebben aan Stichting Preventel toestanden :) Staat er in de algemene voorwaarden of het contract zelf (het oude contract dus) wel expliciet iets over prijsstijgingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Als je ze gewoon meld dat je de brief hebt gestuurd volgens de voorwaarden, je dus volledig in je recht staat, je niet betaalt, en dat daarmee voor jou de zaak afgedaan is, lijkt me dat je er voorlopig klaar mee bent.

Als ze dan een keer alsnog gaan zeuren: gewoon hetzelfde melden, en er verder niet op ingaan.

Als ze dan nog eens ECHT moeilijk gaan doen kun je altijd je papieren tevoorschijn halen om je recht te bewijzen, en zijn ze nog nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Wekkel schreef op 03 juli 2003 @ 13:05:
Strak vasthouden aan je standpunt en maar maling hebben aan Stichting Preventel toestanden :) Staat er in de algemene voorwaarden of het contract zelf (het oude contract dus) wel expliciet iets over prijsstijgingen?
Ja.
Ikzelf heb ook per 1 juni j.l. mijn abonnement stopgezet. (Wel een ander abo: KPN 120.) Ging tot nu toe perfect, nog geen afkoopsommen gezien.

Ook kwamen er toen in het topic daarover genoeg mensen voorbij met een Flexibel Allround abo, die ook gewoon netjes konden opzeggen.

Daarnaast kwam ik laatst ook nog eens een topic tegen van iemand die eerst netjes had stopgezet, en daarna toch met een afkoopsom werd geconfronteerd. Hij had ze vervolgens opgebeld, en alles werd rechtgezet.

Kortom: stug volhouden, en je er verder niet teveel druk over maken.
(Mocht er ooit een deurwaarder komen: gewoon wegsturen. :) )

Als zij zich er op termijn wel druk om gaan maken, kun jij dat altijd alsnog ook doen, maar tot die tijd zou ik gewoon stug volhouden, zeggen dat de zaak voor jou klaar is, en het gesprek afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Les voor de volgende keer: als je een bevestiging is toegezegd, bel dan elke dag en net zo lang tot je 'm hebt. Fax ze desnoods pleerollen, maar ze moeten doen wat ze beloven. Schrijf op wie je aan de telefoon hebt (+datum+tijd) en stuur van elk gesprek een schriftelijke transcriptie (aangetekend).

Wat betreft het issue:
Gewoon niet betalen en een nette brief schrijven waarin je uiteenzet waarom je niet betaald, met een verwijzing naar alle van toepassing zijnde artikelen. Sluit de brief af met iets in de trant 'bij geen antwoord binnen 14 dagen, ga ik er vanuit dat de KPN accoord gaat'. Hoewel dat soort zinnetjes dubieus zijn werken ze vaak wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
bedankt, dat geeft de burger moed zullen we maar zeggen. Als ik de commentaren zo lees is dat precies wat ik zojuist gedaan heb :)
hardop gelachen over het faxen van pleerollen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een rechtsbijstand verzekering ?? Of de consumentenbond ff bellen om te vragen hoe dit juridisch in elkaar zit. Als in jou contract niets staat over prijswijzigingen, dan sta je sowieso sterk. Als je een contract afsluit voor een bepaald bedrag en zij willen dit eenzijdig wijzigen, dan kan jij dit eenzijdig weigeren. DWZ dat jij het oude bedrag blijft betalen... opzeggen is een optie als ze daarmee niet accoord aan. Als je een fax stuurt krijg je toch zelf een bevestiging ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

heb je gecheckt of je niet zo'n klote contract hebt waarbij geld dat als je het abbonnement opzegt, dat het opzeggen kosteloos is, maar je dan de bij geleverde telefoon volledig moet betalen tegen de advies introductie prijs met handlingskosten?

(er zijn contracten waarbij de telefoon pas 'eigendom' wordt als de contract duur verstreken is, en het bedrag wat je bij aanschaf betaalt hebt als aanbetaling gezien wordt)

[ Voor 3% gewijzigd door Duur! op 03-07-2003 13:18 . Reden: typo's ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
@Duur:

Nee hoor.
VageGast heeft gewoon volledig gelijk.
Hij staat compleet in zijn recht en hoeft geen afkoopsom te betalen.
KPN heeft gewoon een fout gemaakt, maar is traag met die toegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door wicher|IA op 03-07-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicher schreef op 03 July 2003 @ 13:24:
@Duur:

Nee hoor.
VageGast heeft gewoon volledig gelijk.
Hij staat compleet in zijn recht en hoeft geen afkoopsom te betalen.
KPN heeft gewoon een fout gemaakt, maar is traag met die toegeven.
Moreel staat hij inderdaad in zijn recht, maar het is nog steeds afhankelijk van het contract wat hij ondertekend heeft... Het kan goed zijn dat het contract kosteloos opzeggen iets anders is als de kosten voor de telefoon achteraf alsnog vergoeden... ik ken de voorwaarden niet precies

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 13:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
het telefoon contract is onafhankelijk van KPN, daar heb ik ze ook nooit over gehoord (het gaat om een Toshiba TS21i) die door gratis-gsm is aangeboden, zij maken mij de aanbieding het belcontract is het enige waar ik met KPN heb te maken.
Ik heb geen rechtsbijstandsverzekering maar kan wel goedkoop een advocaat tot mijn beschikking hebben. Dit omdat mijn pa extreem fel wordt als ie over KPN miskleunen hoort, hij heeft er zijn buik al jaren vol van. Dat is nu mijn mazzel wellicht.
Ik wil niet met een advocaat gaan smijten nu want dan zit denk ik alles helemaal meteen muurvast. Ik ken KPN als een bedrijf dat bij het woord advocaat je lachend doorstuurt naar de juridische afdeling, we hebben toch de langste adem denken ze...
Bovendien, al zou de telefoon pas mijn eigendom worden na de contractduur: KPN pleegt contractbreuk dus dat is niet mijn schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit verhaal precies hetzelfde meegemaakt vanaf het begin tot eind.
Ook ik ging niet akkoord met de nieuwe tarieven voor economy en premium. Zelf had ik Allround. Netjes gebeld voor informatie naar KPN. Ze geven miij gelijk (Lees nogmaals: ze geven me gelijk... ), en ze vertelden me dat ik het verhaal in een brief moest zetten met daarbij een kopie van mijn paspoort. Brief gestuurd en binnen een week was het abonnement opgezegd. In deze brief heb ik expliciet vermeld dat ik 'eventuele openstaande belkosten -niet zijnde maandelijkse kosten- NOG voor mijn rekening zou nemen'. Dit impliceert dat ik dus NIET bereid ben de afkoopsom te betalen. Dat 1 woordje zo belangrijk kan zijn.... Een week later is mijn abo dus netjes opgezegd en kan ik alleen nog SOS bellen. Netjes geregeld, dacht ik. Tot ook in mijn bus een factuur terecht kwam met daarop een afkoopsom voor het voortijdig beeindigen van het abonnement en het voortijdig beeindigen van het i-mode datacontract. Het totaalbedrag komt op iets van 330 euro. Ik natuurlijk bellen naar 0800-blabla en ze vertelden me dat ook bij KPN een discussie de ronde ging of je met flexibel allround nu wel of niet voortijdig op kon zeggen zonder afkoopsom. Maar meneer kon het verhaal zoals ik het hem vertelde wel begrijpen. Hij zou het verhaal wel even zo goed als ie kon in een verslagje zetten en het geval deponeren bij de juiste afdeling.
Ik nam hier UITERAARD geen genoegen mee, aangezien hij niet echt bijster intelligent over kwam. Heb zelf tieb een brief geschreven waarin ik het verhaal duidelijk op mijn manier uitleg, en daarbij refereer naar de eerste brief, de REDEN van opzegging in deze brief (waar dus NIET naar gekeken is) en een faxbevestiging van deze brief die ik heb verkregen (moet ook wel, anders hadden ze mijn abo nooit opgezegd). Daarna nog eens gebeld voor de zekerheid. Kan er maar beter goed op zitten. Ik had er inmiddels schoon genoeg van en heb Mark Lammersen onder druk gezet omdat ik het belachelijk vond dat kPN wel mijn abonnement opzegt, maar niet kijkt naar de REDEN hiervoor. Als ze dat wel hadden gedaan, hadden ze mij moeten melden dat ik op deze manier het abonnement niet zonder afkoopsom kon beeindigen (hoewel ze in een eerder telefoongesprek mij die garantie dus WEL gaven!!)! Ik zou dus flink genaaid worden door KPN en dat heb ik de beste heer ook verteld. Hij heeft mij vervolgens de GARANTIE gegeven dat het helemaal goed zou komen en dat er een fout is gemaakt door KPN. Op zijn aanraden betaal ik de factuur niet, en ik wacht af....... of het nu ECHT eens afgelopen is.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Indien eenzijdig een contract gewijzigd wordt heb je ten ALLE tijden het recht deze wijziging niet te accepteren, dit staat simpelweg zwart op wit in de wet. Indien je de wijziging niet accepteerd kan het contract ontbonden worden. De KPN maakt hier eenzijdig een wijziging in het aanbieden van hun dienst (het FlexiBel abonnement) en jij hebt het recht deze wijziging niet te accepteren en het contract te laten ontbinden zonder extra kosten. Indien er extra kosten zijn zouden deze voor de rekening van KPN komen, zij zijn de partij die de wijzigingen doorvoert.

Ffies kort dreigen met een kort geding en ik denk dat 't wel klaar is. De nederlandse wet is gelukkig zeer duidelijk in dit geval :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 10:47
Ik heb dus exact hetzelfde hier. M'n factuur van KPN komt nog bij m'n ouderlijk huis dus ik zag 'm pas dit weekend.

Net de bank gebeld, geld was vandaag afgeschreven en is dus nu teruggestort. Giro van KPN Mobile ook geblokkeerd, bij mij kunnen ze niet meer afschrijven. Een rode kaart moet naar het bedrijf dat de afschrijvingen doet, en daar heb je eigenlijk helemaal geen controle op... dus die stuur ik binnenkort nog wel eens.

KPN kan m'n rug op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er in de contracten niet het recht voorbehouden om de tarieven te verhogen eens in de zoveel tijd, o.i.d.?

Als ik KPN was zou ik dat wel opnemen, want tarieven blijven natuurlijk nooit eeuwig hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Zijn jouw problemen met KPN inmiddels opgelost, en zo ja: hoe? Ik zit nu precies met hetzelfde gezeik. Heb al redelijk wat geprobeerd, maar ze willen niks meer toegeven. Alleen het i-mode deel van het bedrag hebben ze laten vervallen (125 van de 300 euro).

Nog tips? Met name ben ik benieuwd waarop jij je uitspraak baseert dat de OPTA flexibel beschouwt als 1 abonnementsvorm - dat lijkt me wel een sterk argument.

Ben echter bang dat er voor mij weinig anders meer op zit dan de geschillencommissie benaderen. Met al die moeite die er dan in gaat zitten, kan ik beter gewoon wat meer gaan werken. Mahja, het gaat om het principe, hè?!

Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 12:35

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, je kunt ook overwegen om nog 2 extra maanden te betalen, gezien ze per augustus _alle_ AV's gaan wijzigen, op grond waarvan iedereen op mag zeggen... Houd je nota's in de gaten, daar staat het op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
VageGast, is 't inmiddels verholpen bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GREENSKiN schreef op 31 July 2003 @ 13:52:
VageGast, is 't inmiddels verholpen bij jou?
--- [Vage`Ayia`Napa] Arethusa.tweakers.net :Tweakers.net / Fok.nl IRC server
--- [Vage`Ayia`Napa] is away (op vakantie )

daar horen we dus nog ff niks van ;)

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
dinges schreef op 31 July 2003 @ 15:02:
daar horen we dus nog ff niks van ;)
Ok, duidelijk, dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ben weer terug van vakantie :)
ik was het gezanik met KPN beu, heb netjes de boete laten storneren en imode af laten sluiten. Het abonnement loopt nu weer, het kost me niets vanwege de cashback en ik heb er geen gezeur meer mee. Met KPN valt echt niet te praten en ik zal er nooit meer een abonnement afsluiten. Door deze koppige houding en het onbeschofte gedrag bij de laatste telefoongesprekken zijn ze heel wat klanten mis gelopen. Particulier zijn ze mij kwijt, zakelijk heb ik er voor gezorgd dat er na de contractperiode 40 KPN abonnementen niet meer verlengd worden en overgezet naar T-Mobile. Ik kots op KPN....

[ Voor 3% gewijzigd door Pietert op 09-08-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een regel voor de berekening van de afkoopsom van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 19:56

sjaak

un giorno credi

Aantal maanden keer het abonnementsgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar een lagere abo gaat betaal je dan de resterende lager abo prijs? Is het zonder kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Gewoon stoppen met betalen.
Wordt je nummer geblokeerd en opgeheven,en gaat het dossier naar de deurwaarder.
Die ff betalen en .....hoppa je ber er vanaf

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar enig idee hoeveel het gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Akino schreef op 13 juni 2004 @ 08:39:
Gewoon stoppen met betalen.
Wordt je nummer geblokeerd en opgeheven,en gaat het dossier naar de deurwaarder.
Die ff betalen en .....hoppa je ber er vanaf
Heb je hier ervaring mee?? Want dat zou wel een hele goeie zijn eigenlijk!

(Ik denk trouwens niet dat je daarna weer hoeft aan te kloppen voor een nieuw abo, maargoed...)

[ Voor 14% gewijzigd door dog4life op 13-06-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:33
ik heb met dit soort dingen wel veel ervaring.

Mijn oprechte mening is dat kpn de provider is die het minst moeilijk doet over dit soort dingen.

Kijk wat het struikelblok is als ik dit zo lees: jij heb ene allround en wilt opzeggen omdat economy duurder wordt. Allround is net 2 euro in de maand goedkoper geworden dus honoreert KPN dat verzoek niet. Kan ik ook heel goed begrijpen, het heeft geen directe invloed op jouw abonnement. Dat je in gedachte in de toekomst naar een economy wou is pech hebben. Daar kan KPN geen rekening mee houden. Plus dat dat dan ook geen reden is om op te zeggen omdat je geen gebruik maakt van het abonnement dat ten nadele gewijzigd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

dog4life schreef op 13 juni 2004 @ 12:25:
[...]

Heb je hier ervaring mee?? Want dat zou wel een hele goeie zijn eigenlijk!

(Ik denk trouwens niet dat je daarna weer hoeft aan te kloppen voor een nieuw abo, maargoed...)
heb het al vaak bewust en onbewust gehad,en vanaf dat jeschuld betaald is kunnie nieuwe abbo zo bij de KPN laten aansluiten

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang duurt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 15:38

makje

Professioneel prutser

Hila, deze kick heeft helemaal niets te maken met het probleem van de topic starter een jaar geleden....

Verder kan de KPN klantenservice je hier uitstekend over inlichten, hun nummer staat wel op www.kpn.nl

Verder wordt de afkoopsom inderdaad berekend door de resterende termijn te vermenigvuldigen met de maandelijkse abonnementskosten. Als jij eerst je abonnement migreert naar een goedkoper abonnement dan zal je afkoopsom dus ook met dat maandbedrag berekend worden.

Of je je abonnement kun downgraden hangt geloof ik af van hoelang je hem al hebt en er zullen ongetwijffeld handelingskosten aan verbonden zijn. Hoe het precies werkt staat ook wel vermeld op de KPN site en anders kan diezelfde KPN helpdesker je dat ook wel uitleggen.

Het belangrijkste advies wat ik je kan geven is je eerst duidelijk te laten informeren, de tijdstippen en namen te noteren en daarna schriftelijk de wijzigingen door te geven.

Hoelang het duurt lijkt mij niet zo bijster interessant, je wilt je nummer blijkbaar toch niet meenemen. Wel heb je 3 maanden opzegtermijn.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor uw antwoord!
Pagina: 1