adsl Probleem

Pagina: 1
Acties:

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Hi fellow Tweakers,

sinds eergisteren is (eindelijk na 4 aanvragen) mn Zon basic adsl opgeleverd. Kheb thuis een NAT(werk) draaien met een tweakte speedtouch modem (nu router)

Echter lukt het niet om mail te versturen, is op 3 andere pc's de surfverbinding hééééééél traag, downloaden gaat wel , evenals p2p. Nu heb ik zelf , omdat ik een wormvirus had, gisteren mn XP op nieuw dr op gegooid, en het surfen gaat bij mij nu retesnel, evenals downloaden. (Alleen mail versturen lukt nog niet.)

Nu dacht ik dat het kwam door de config vd router (was heel lang uit geweest), die ik dus opnieuw ingesteld heb. (3 uur zwaar weer gehad, bleef mar autom. resetten , ip was veranderd etc.) Eindelijk .. 3 uur later weer UP,

maar ik blijf met t trage surf probleem op die andere pc's zitten , evenals t mailprobleem.. iemand suggesties ?

Alvast many ThankU's :)

Sven

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

Reptile209

- gers -

Doe eens wat meer info:
* welke fout bij mail verzenden?
* kan je wel pingen op 213.239.154.35, maar niet op www.tweakers.net
* is inet nog steeds traag als je je p2p (incl. spyware?) uitzet/verwijdert?
* netwerkinstellingen?
* firewall aan/uit? (uit bij voorkeur, iig zolang het niet goed werkt)

[ Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 03-07-2003 12:45 ]

Zo scherp als een voetbal!

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

klinkt alsof je die andere pc's eerst ook kan gaan reinstallen, omdat je ook infected zijn met eer worm. Mischien dat je een pport voor je mail verkeerd gemapped heb, wat dan raar zou zijn, want uitgaand zou dan nog wel moeten werken .... kortom ... wat is precies je "mail probleem" :?

... MMORPG Addict.

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Hoe draai je mail?
Pop of heb je een mailserver draaien?

Geen eens wat meer info.

Type modem etc. etc

http://specs.tweak.to/7903

• SvenG
Draai geen servers, gewoon pop mail (zonnet.nl) , van mapping heb ik geen kaas gegeten , dat is routering in een router ofzow ? (Kheb de router ingesteld naar de How To van de adsl speedtouch teak van www.weethet.nl) Die worm kreeg ik gisterenmiddag pas, probleem was al een paar uur (bij t online gaan) eerder aanwezig (vanaf de adslstart zeg maar)

Inet is ook traag als p2p , Zonelarm uit staan, mnhuisgenoot moet soms wel 20x !!! refreshen voordat ie ergens op komt als bv downloads.com (?!)

Netwerk instellingen zijn , 10.0.0.15X , 255.255.255.0 , 10.0.0.138 , dns van ZON , of geen dns maakt geen verschil.

Ik heb me wezenloos gezocht naar info voor de juiste config van de router , zodat ik t kan controleren (wat er nu uiteindelijk moet staan, ik heb alleen het stappenplan van de tweak, waarna het ook wel werkt , alleen niet naar behoren, helaas)

Modem is SpeedTouch Home van Alcatel, nu getweaked naar een router.

Ciao Sven

Krijg in Outlook de foutmelding , iets van probleem bij inloggen mailserver. Ik heb als uitgaand SMTP & MAIL. geprobeerd ....

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
pop en smtp GEPROBEERD?
Heb je geen info gekregen van Zonnet oid, met daarin je instellingen voor je POP?

Wat ook nog een mogelijkheid kan zijn is de kabels... slechte kabels = slecht verbinding

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• SvenG
kabels , jah dat kan, zijn utp van circa 8 meter, nog geen info gehad v zon > moet modem + brief nog krijgen, kheb gebeld of t signaal actief was , vandaar

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Kweenie zeker voor Zonnet, maar probeer eens om in je mailaccount op het tabje "Servers" het vinkje weg te halen bij "My server requires authentication" (onderste vinkje op dat tab, weet 'm zo niet in het nederlands).

• SvenG
Thuis gekomen, wil de bovenstaande bevindingen in de praktijk brengen.. geeft de 'modem' geen signaal meer :(

niet bereikbaar via 10.0.0.138 , niet te pingen , ping-to-default werkt niet (arp -s 10.0.0.138 gevolgd door 01-90-do etc >> zegt kan niet toevoegen & arp -a geeft geen vermeldingen)

toen modem zonder hub op pc aangesloten ... nada, ook niet op 10.0.0.139 ring-of-life ook
niet ..

line sync blijft knipperen ..

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Netwerkkaart is neem ik aan ge-enable-d, modem uit/aan helpt niet? Pingen moet sowieso lukken, anders kan je het verbinden ook wel shaken. Installatieprogramma van je modem gedraaid (ben je je tweak wel kwijt, maar kan helpen).
En als dat niet helpt, maar je kan het modem wel weer pingen en instellen, en linesync blijft knipperen:
* sluit eens aan zonder splitter
* bel je provider :)

• SvenG
Netwerkkaart is enabled , nat)werk) draait lekker, modem aan/uit talloze malen gedaan & forget to metion, hij reageert niet op de (hard) reset button (gaatje aan de achterkant), installatieprog. wou ik gaan draaien ,maar hij zag de modem niet( leek me toch niet nodig dus voortijdig beeindigd)

Ik ga dit toch maar ns proberen, hoop dat ik t kan fixen, zodat ie tijdens de install WEL de modem vind , tweak kwijt boeit me niet, kan altijd later nog , die kan ik inmiddels dromen :z
Pagina: 1