Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
Tuurlijk, zolang je maar op 100 mhz fsb bijft, dan is ie gegarandeerd stabiel, ga je hoger(moet makkelijk kunnen 140+ moet haabaar zijn) dan kan ie instalbiel worden, maar dat kan ook aan het geheugen etc liggen of het systeem stabiel is of niet.
Het is volgens mij ook bog het enigste goede slot 1 bord wat je kan kopen
Het is volgens mij ook bog het enigste goede slot 1 bord wat je kan kopen
Verwijderd
prima bordje hoor, heeft wel wat problemen met vrije IRQ's dus als je heel je kast wilt volhangen kom je wat in de knel. Bios van Abit is echt werelds...
Bij mij zat er zelfs een overclocking guide bij voor een 133MHz bus. Volgens mij garanderen hun het moederbord voor 95% dat ie op 133MHz loopt.
Verder perfect bordje mede dankzij de 4ide kanalen en softmenu III
Verder perfect bordje mede dankzij de 4ide kanalen en softmenu III
Ceaser,
voor 95% garanderen bestaat natuurlijk niet he? Je garandeert iets of niet. Wel hebben ze met de BE6-II v2.0 en de BX133 twee BX bordjes voor P3 EB cpu's. Die worden dus echt op 133MHz fsb gegarandeerd. Ik geloof dat er ook al een groter koelblokje zit op de chipset, tenminste groter dan die op de BX6 van mijn huisgenoot (IRKaboom
)
Of bedoelde je eigenlijk de BE6-II v2.0 ipv de gewone BE6-II
voor 95% garanderen bestaat natuurlijk niet he? Je garandeert iets of niet. Wel hebben ze met de BE6-II v2.0 en de BX133 twee BX bordjes voor P3 EB cpu's. Die worden dus echt op 133MHz fsb gegarandeerd. Ik geloof dat er ook al een groter koelblokje zit op de chipset, tenminste groter dan die op de BX6 van mijn huisgenoot (IRKaboom
Of bedoelde je eigenlijk de BE6-II v2.0 ipv de gewone BE6-II
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik bedoel de 2.o ja
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
JA die heb ik De abit be 6 v2,0 (v1,1 van 2,0) OP de doos staat BX133 dus het lijkt mij duidelijk dat hij op 133 Mhz kan lopen. Trouwens ik heb mijn systeem op 133 lopen dus ik heb het levende bewijs. Verder ben ik errug tevreden over de oc mogelijkheden. Een minpuntje is dat de AGP fsb-klok alleen maar op 1/1 en 2/3 kan waardoor de AGP klok als je mobo op 133 loopt 89 Mhz is (dus overgeclocked). Heb je een GeForce of beter dan is het geen probleem want de videokaart kan dit aan heb je een minder goeie dan kan dit problemen geven!!! Dit is een beperking van de oude BX chipset. Over de ata 66 mogelijkheden ben ik niet tevreden -> Ik heb een maxtor 40,9 7200 die ata 66 ondersteunt maar deze wil niet op 66 lopen wat denk ik niet aan mijn Hd ligt. De Htp versie is 366.
Ik zou toch voor een nieuw model van Abit nemen als je er een van Abit wilt gaan kopen want deze zijn natuurlijk alweer een stapje verder qua technologie (nieuwere chipset en andere features).
Ik zou toch voor een nieuw model van Abit nemen als je er een van Abit wilt gaan kopen want deze zijn natuurlijk alweer een stapje verder qua technologie (nieuwere chipset en andere features).
ok. in feite garanderen ze niks maar abit is altijd al de bijbel voor de tweaker geweest zo ook deze keer. In mijn handleiding staat een aparte sectie met allemaal geteste videokaarten en verschillende soorten geheugen op een 133MHz FSB.
Alles is dan wel op AGP 1x en cas 3 ras 3 c-r 3 gezet enzo maar als je het zo bekijkt mag je er in 99 v/d 100 gevallen uitgaan dat als jij de hardware hebt die daar staat het in die combinatie ook zal werken.
btw, of het een be6-II of be6-II 2.0 is weet ik niet, volgens mij was de be6-II 2.0 nog niet uit toen ik hem kocht, daar zit btw toch ook een ata100 controller op(die ik niet heb).
Naja, ik heb er al eens een P3 500E op gehad en die deed het perfect met een 133MHz FSB zelfs met een 140MHz FSB maar vanaf die snelheid begon of mijn geheugen of mijn tnt2 problemen te geven
Alles is dan wel op AGP 1x en cas 3 ras 3 c-r 3 gezet enzo maar als je het zo bekijkt mag je er in 99 v/d 100 gevallen uitgaan dat als jij de hardware hebt die daar staat het in die combinatie ook zal werken.
btw, of het een be6-II of be6-II 2.0 is weet ik niet, volgens mij was de be6-II 2.0 nog niet uit toen ik hem kocht, daar zit btw toch ook een ata100 controller op(die ik niet heb).
Naja, ik heb er al eens een P3 500E op gehad en die deed het perfect met een 133MHz FSB zelfs met een 140MHz FSB maar vanaf die snelheid begon of mijn geheugen of mijn tnt2 problemen te geven
Als je echt vet wilt overklokken op een BX Slot 1 bord, dan is een nieuwe Abit altijd goed. Je weet dan redelijk zeker dat je mobo niet de bottleneck is. Momenteel heb ik een Abit BE6-II met een P3-650 op 154 Mhz FSB lopen, dus een proc klok van 1001. En ik heb het gevoel dat de boel geremd wordt door het geheugen.
mARCO
Fervent Abit-fan
mARCO
Fervent Abit-fan
sigloos
Verwijderd
ok marco als jij zo,n abit fan bent kan jij mij dan vertellen hoe k op mijn be6-ii het voltage hoger kan krijgen dan 1.75 volt?
ik draai een celeron-2 600@837
ik draai een celeron-2 600@837
Pagina: 1