Toon posts:

W2k adv domein probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee servers met allebei daarop geinstaleerd Windows 2000 advanced server. De ene is een domain controller (deze werkt gewoon) en de andere moet een backup domain controller worden (addittional domain controller). Dit heb ik gedaan en gereboot, dan krijg ik de volgende melding bij het venster "Preparing network connections":
Security accounts manager initialization failed because of the following error: The specified domain either does noet exist of could not be contacted. Error status" 0xc00000df. Please click OK to shutdown this system en reboot into Directory Services Resore Mode, check the event log for more detailed information.

Weet iemand wat te doen?

Verwijderd

click OK to shutdown this system en reboot into Directory Services Resore Mode, check the event log for more detailed information.

Heb je dit al geprobeerd?

Verwijderd

Wat wil je eigenlijk opzetten? Want standaard als er 2 domain controllers zijn, wordt Active Directory al gekloond...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil net zoals NT4 een primary domain controller en dan een of meerdere backup domain controllers. In de eventlog kon ik geen informatie vinden.

Verwijderd

Had je de tweede server trouwens al wel in het domein gezet? Het begrip BDC kent Windows 2000 overigens niet meer. Alle domaincontrollers zijn peers.

Als ik een tweede DC wil toevoegen:

- Ik installeer 2000 adv. server.
- Ik zet de server in het domein, gewoon als member-server dus.
- Daarna run ik dcpromo, en klaar.

(Het is trouwens wel handig om ook een tweede DNS-server te hebben voor je Active Directory. Ik weet zo even niet uit mijn hoofd, of dcpromo dit ook al voor je regelt. Even nakijken dus.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook volgens de volgende stappen gedaan en de backup domain controller (zoals die in NT heet dan) is goed geinstalleerd, alleen na de benodigde reboot kom ik niet verder dan de boven genoemde foutmelding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:23:
Ik heb het ook volgens de volgende stappen gedaan en de backup domain controller (zoals die in NT heet dan) is goed geinstalleerd, alleen na de benodigde reboot kom ik niet verder dan de boven genoemde foutmelding.
Kun je booten in safe-mode, om de netwerkinstellingen te bekijken?
Gebruik je een DHCP-server? Welke PC draait die server eventueel?
Staat de tweede server wel vermeld in Active Directory Users and Computers?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in de safe mode m'n netwerkinstellingen bekijken en ik gebruik geen dhcp (is een server). De tweede server staat vermeld in de Active Directory van de eerste pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:30:
Ik kan in de safe mode m'n netwerkinstellingen bekijken en ik gebruik geen dhcp (is een server). De tweede server staat vermeld in de Active Directory van de eerste pc.
Ook voor een server kun je DHCP gebruiken. Al hoor je mij niet zeggen, dat het nou echt zoveel handiger is.
Staan de DNS-instellingen van de tweede server goed?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, deze staan goed. Ik heb de tweede server het ip-adres van de eerste gegeven. Dit was ook nodig om uberhaupt de tweede domain controller te kunnen installeren.
Pagina: 1