Toon posts:

[win2k3] IIS6 FTP runnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een aantal servers staan.
Een van die server willen wij via de ftp kunnen benaderen, nou zit bij IIS6, een ftp optie.

Ik heb deze geprobeerd te installeren.. tja het werkt.. maar hoe voeg je een user toe? Hij blijft maar op username en password vragen.

Nou heb ik al gezocht maar echt veel, en duidelijk informatie kan ik niet vinden, had net een tutorial gevolgd waarmee je in je MMC moet klooien, maar dit hielp niet echt. Verschijnlijk doe ik het fout, want de Domain controller staat ergens anders, en wie weet moet alles hierop gebeuren.

Maargoed ziet er dus zo uit.

Domain controller bevat user etc, Server bevat spul wat op de ftp moet komen.

Domain controller > Win2000AdvancedServer
Server> Win2003WebEdition

Dus any help would be welcome :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je voegt geen Users toe in IIS 6... alles verloopt via de acounts in de AD.
je stelt daarna de rechten in mbv. ntfs rechten in de mapjes die je met ftp toegankelijk hebt gemaakt.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dit had ik dus ook geprobeerd, en dan vervolgens bij die user account, een Username en password ingevoerd.

Maar als ik deze dan aan het mapje toevoeg, bij security werkt dit niet. Of is dit fout?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

je moet de groep toevoegen die je toegang wilt geven.

je maakt bijv. een security group aan met alle users die op de ftp moeten kunnen.
deze voeg je toe bij de ftp operators.

vervolgens kun je inloggen met deze usernames en passworden

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Kan je niet gewoon een windows user aanmaken, en die voor FTP gebruiken?? Bij IIS 5.0 is het wel zo iig...

Verwijderd

Topicstarter
Dirk-Jan schreef op 03 July 2003 @ 13:45:
je moet de groep toevoegen die je toegang wilt geven.

je maakt bijv. een security group aan met alle users die op de ftp moeten kunnen.
deze voeg je toe bij de ftp operators.

vervolgens kun je inloggen met deze usernames en passworden
Hmm ja dit dus gedaan op de Domain Controller.. Groep aangemaakt, in deze groep een user toegevoegd.

En toen op de server gegaan, IIS6>ftp>security accounts
en hier de USER toegevoegd (kan geen groep toevoegen)
Toen weer geprobeerd.. lukte niet..
Naar de map zelf gegaan, eigenschappen, toen bij security de groep toegevoegd.. werkte ook niet!

Nog eens bij IIS gekeken, toen zag ik dat bij de USER die je toevoegd, bij de username hij ook de domain naam ervoor gooit.. dit dus DOMAINNAAM\user_naam
dus geprobeerd zo in te loggen.. lukte OOK NIEt..
Stukje van domain weggehaald.. weer geprobeerd.. lukte niet..
Pff

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 15:58:
[...]

Hmm ja dit dus gedaan op de Domain Controller.. Groep aangemaakt, in deze groep een user toegevoegd.

En toen op de server gegaan, IIS6>ftp>security accounts
en hier de USER toegevoegd (kan geen groep toevoegen)
Toen weer geprobeerd.. lukte niet..
Naar de map zelf gegaan, eigenschappen, toen bij security de groep toegevoegd.. werkte ook niet!

Nog eens bij IIS gekeken, toen zag ik dat bij de USER die je toevoegd, bij de username hij ook de domain naam ervoor gooit.. dit dus DOMAINNAAM\user_naam
dus geprobeerd zo in te loggen.. lukte OOK NIEt..
Stukje van domain weggehaald.. weer geprobeerd.. lukte niet..
Pff
Krijg je gewoonde melding dat je geen toegang hebt of helemaal geen melding?
Ik meen me te herinneren dat je voor ftp'en met AD accounts 'logon local' rechten nodig hebt. Staat dat aangevinkt bij de user/group?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 03 juli 2003 @ 16:02:
[...]

Krijg je gewoonde melding dat je geen toegang hebt of helemaal geen melding?
Ik meen me te herinneren dat je voor ftp'en met AD accounts 'logon local' rechten nodig hebt. Staat dat aangevinkt bij de user/group?
Ja ik krijg de melding dat het user/wachwoord niet klopt, connectie maak ik dus wel, maar op welke pc bedoel je dan dat ik dus logon local rechten moet zetten, op die domain controller of op die server? En waar precies?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 16:06:
[...]

Ja ik krijg de melding dat het user/wachwoord niet klopt, connectie maak ik dus wel, maar op welke pc bedoel je dan dat ik dus logon local rechten moet zetten, op die domain controller of op die server? En waar precies?
Lijkt mij op de DC, iig de machine die de AD users beheerd.
Daar kan je in de group policy ergens 'allow local logon' aanvinken.
Waar precies weet ik ook niet uit m'n hoofd, dus dat moet je zelf maar even uitvinden.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 03 July 2003 @ 16:08:
[...]

Lijkt mij op de DC, iig de machine die de AD users beheerd.
Daar kan je in de group policy ergens 'allow local logon' aanvinken.
Waar precies weet ik ook niet uit m'n hoofd, dus dat moet je zelf maar even uitvinden.
Ja dit is volgens mij als je start>mcc intoets. De laad je de plug in Group Policy, en dan zoek bij User config policy of Computer configuration?

En dan zijn er ook weer veel SUB mappen, zoals local policies en account policies.. en deze zijn ook weer onderverdeel in.. etc etc etc
Want tot hier was ik net ook.

---------------------------edit-------------
Ok het probleem met de user en pass is weg.
Het probleem wat ik nu krijg is dat de Home Directory Inaccessible is. Maar das vreemd, want ik heb volgens mij nu access tot de map :S

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 17:31 . Reden: Broodje Poep ]

Pagina: 1