Mogelijk irq probleem

Pagina: 1
Acties:

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 09:41
Ben al 3 maanden aan het klooien met mijn pc.. zo is hij stabiel. een herstart dan is hij instabiel. eerst een slechte voeding nieuwe voeding er in probleem minder maar niet opgelost. Winxp opnieuw geinstallert nog steets dat mijn pc spontaan herstart. :'( Mijn gevoel zegt dat ik een probleem heb met mijn hardware en daar de deling van mijn irq adresse. ene hier houd mijn kennis op.

Hiet een plaatje van de toegewezen irq's.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/andre.boluyt/tweakers/irq.jpg

Ik hoop dat iemand mij kan zegen ja die twee hardwarekaarten kunnen niet samen werken.

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

gogo schreef op 03 July 2003 @ 11:44:
Ben al 3 maanden aan het klooien met mijn pc.. zo is hij stabiel. een herstart dan is hij instabiel. eerst een slechte voeding nieuwe voeding er in probleem minder maar niet opgelost. Winxp opnieuw geinstallert nog steeds dat mijn pc spontaan herstart. :'( Mijn gevoel zegt dat ik een probleem heb met mijn hardware en daar de deling van mijn irq adresse. ene hier houd mijn kennis op.

Hiet een plaatje van de toegewezen irq's.
[afbeelding]

Ik hoop dat iemand mij kan zegen ja die twee hardwarekaarten kunnen niet samen werken.

Learn something new every day.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

tja, of je pc stabiel wordt van die 2 hardwarekaarten met hetzelfde irq is natuurlijk makkelijk te testen.
trek een van die hardwarekaarten er eens uit. en kijk of de boel nog zo instabiel is.
zo test je alle kaarten.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 03-07-2003 13:30 ]

• Xenomes
Het probleem is dat hij makelijk een week stabiel kan draaien. ene een herstart en ESCD update geeft. ene dan weer instabiel is.

[ Voor 13% gewijzigd door Xenomes op 03-07-2003 14:01 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer het eens door ACPI in het BIOS uit te schakelen.
Windows XP houdt amper rekening met het BIOS, en zal zelf ook weer alles toekennen.
Daar wil nog wel eens een conflict tussen zitten.
Anders bij een herinstall eens zonder ACPI installeren, wil ook nog wel eens schelen.

Verwijderd

Dat ACPI is toch met F8 ingedrukt?

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 21:57
Hoe heb je windows geinstalleerd? Met ACPI?
Anders ACPI en PnP aware OS uitzetten in de bios en windows opnieuw installeren. Ik had ook een IRQ conflict (1 netwerkkaart op 2 IRQ's?) en na nieuwe installatie geen problemen meer.

damn dubbelpost!

[ Voor 7% gewijzigd door medendo op 03-07-2003 14:12 ]

• Xenomes
Kan ik wel eens proberen maar waarom moet ik dan windows opnieuw installeren?

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 21:57
gogo schreef op 03 juli 2003 @ 15:09:
Kan ik wel eens proberen maar waarom moet ik dan windows opnieuw installeren?
Omdat je waarschijnlijk windows hebt geinstalleerd met ACPI aan in de BIOS.
Je kunt 'm wel wel handmatig uitzetten (PnP aware OS ook doen) en via device manager (Computer-> ACPI PC) op normal zetten, maar dan heb je geen garantie op een werkens systeem. Dus nieuwe install, ZONDER acpi aan.

Meer over installeren zonder ACPI staat in de faq

Verwijderd

ACPI uit... en check ff de lucht toevoer/afvoer in je kast... de afgelopen maanden is t flink warm geweest... Zou me niet verbazen als je peeceetje het benauwd kreeg omdat ie zijn warmte niet kwijt kan! :+

• Xenomes
Zo uitgezet. wel alle hardware werd opnieuw geinstallerd. maar tot nu toe stabiel :*) .
Maar het is even afwachten. ik ben nu bezig om de pc gek tekrijgen :+
Pagina: 1