Toon posts:

Juzt-Reboot maar hoe?? met software?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het aardig zat geworden dat steeds opnieuw opzetten van de computer door een of ander programmaatje die ik van een gratis CD haal.
Dit kaartje lijkt mij de oplossing maar in het verhaal kon ik niet lezen of er wel bepaalde mapen kan worden geschreven.
Ik heb de Emails en Mijn documenten naar een D partitie kunnen verplaatsen maar weet wat dan te doen met b.v. Favorieten want dat blijft maar naar de C partitie gaan. Ik heb hier even twee voorbeelden maar kan begrijpen dat er wel meer kunnen zijn.

Daar ik altijd aanneem dat er goed is over na gedacht kan ik het niet lezen in een revieuw. Mocht mijn ingeschatte probleem geen probleem zijn, haal ik direct zo'n kaartje. Heb inmiddels wel begrepen dat er een nieuwe versie is verschenen.

Allen succes :)

Packard Bell Video Dream Machine 3, Athlon XP 2600, 120 GB HD in 3 partities, Windows XP Home, Ati Radeon 2900

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
Waar gaat dit topic nou over? TS, formeleer je vraag eens opnieuw!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-03 10:45
Ik geloof dat miniad een cursus "threadjes maken" moet doen.. hij heeft in 1 minuut 2 vet onduidelijke threads gemaakt :)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
Wat je volgens mij wil doen is in winxp aangeven dat de standaard plek voor de "Documents and Settings" folder D: moet worden. Hoe dat gaat weet ik niet maar ik kan je wel aanraden je post eens te herlezen en herschrijven ... hier is namelijk weinig van te maken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
met powertoys van windows xp kun je heel veel special folders een andere locatie geven. o.a. favorieten etc.

ik neem aan dat de topicstarter zo min mogelijk of c: wil hebben staan. dit is inderdaad handig, want als er geen 'data' maar alleen programma's op c: staan kun je zonder na te denken een ghost terugzetten. als ik mijn c: schijf zou formatteren zou ik denk ik niks kwijt zijn.

in de praktijk is dit goed te doen. ik vind echter een reborn kaartje wel heel rigoreus. gebruik gewoon ghost, dan heb je het zelf in de hand. reborn kaartjes zijn handig voor de echt hopeloze gevallen. zie daarvoor 'systeembeheerders en hun problemen'.

[ Voor 24% gewijzigd door smvs op 03-07-2003 12:03 ]

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:18
Door de verschillende reply's krijg ik door wat de TS wil... Hij wil zijn documenten, favorieten en nog zo wat op de D:\ hebben zodat 't backuppen stukken makkelijker is.

Daarvoor gebruik je de TweakUI for WinXP (zit in de Powertoys), en verander je de speciale mappen naar wat je wilt. Pas wel op dat je niet een map 2 speciale functies geeft, dan gaat je systeem mekkeren.

Daarbij kun je ook alle temp dir's (van alle progsel, dus ook IE) bij allemaal laten verwijzen naar d:\Temp, zodat al je temp shit snel te deleten is...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
miniad: Zou je je verhaal nog eens willen verduidelijken? Wat wil je precies bereiken? Welke hardware wilde je daarvoor kopen?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-03 14:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij kan je met zo'n kaartje niet bepaalde mappen bewaren, maar zoals gezegd kan je de speciale mappen van Windows verplaatsen met TweakUI.
Overigens hebben dergelijke kaartjes (Juzt Reboot, ReBorn) een extra (verborgen) partitie nodig waar ze een gecomprimeerde image van je partitie op zetten. Je verliest er dus wel wat schijfruimte, maar hoeveel weet ik niet precies.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

TS, wil je dat ook echt? Want anders moet je telkens extra handelingen maken zodra je een nieuw programma wilt installeren. Instellingen doorvoeren gaat en stuk moeilijker omdat de Reboot-image opnieuw aangemaakt moet worden e.d.

TweakUI kan speciale dirs inderdaad aanpassen voor je.

edit:
Hierboven stond eerst een ander verhaal > was in de war door schrijfstijl TS

[ Voor 75% gewijzigd door DUX op 04-07-2003 12:24 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 03 July 2003 @ 12:01:
met powertoys van windows xp kun je heel veel special folders een andere locatie geven. o.a. favorieten etc.

ik neem aan dat de topicstarter zo min mogelijk of c: wil hebben staan. dit is inderdaad handig, want als er geen 'data' maar alleen programma's op c: staan kun je zonder na te denken een ghost terugzetten. als ik mijn c: schijf zou formatteren zou ik denk ik niks kwijt zijn.

in de praktijk is dit goed te doen. ik vind echter een reborn kaartje wel heel rigoreus. gebruik gewoon ghost, dan heb je het zelf in de hand. reborn kaartjes zijn handig voor de echt hopeloze gevallen. zie daarvoor 'systeembeheerders en hun problemen'.
Ja klopt.. Documenten naar een andere partitie verplaatsen is heel simpel maar de Map met Favorieten lukt mij niet. Uiteraard wel het verplaatsen naar een andere Partitie (in dit geval D:) maar de computer vindt hem daar natuurlijk niet. Ik heb iets te vranderen. Ik begrijp dat ghost ook beveiligd en zal daar ook naar gaan kijken.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Grijns schreef op 03 July 2003 @ 11:50:
Wat je volgens mij wil doen is in winxp aangeven dat de standaard plek voor de "Documents and Settings" folder D: moet worden. Hoe dat gaat weet ik niet maar ik kan je wel aanraden je post eens te herlezen en herschrijven ... hier is namelijk weinig van te maken.
Ach zo onduidelijk was het niet want je schoot in de Roos.
Documents and Settings is zeer eenvoudig en internet-mappen ook maar nu de Favorieten nog..

;)

Verwijderd

Topicstarter
Jainoxi schreef op 03 July 2003 @ 12:05:
Door de verschillende reply's krijg ik door wat de TS wil... Hij wil zijn documenten, favorieten en nog zo wat op de D:\ hebben zodat 't backuppen stukken makkelijker is.

Daarvoor gebruik je de TweakUI for WinXP (zit in de Powertoys), en verander je de speciale mappen naar wat je wilt. Pas wel op dat je niet een map 2 speciale functies geeft, dan gaat je systeem mekkeren.

Daarbij kun je ook alle temp dir's (van alle progsel, dus ook IE) bij allemaal laten verwijzen naar d:\Temp, zodat al je temp shit snel te deleten is...
Ja, zo te zien heb ik jullie wel aan het werk gezet.. mijn Topic was niet duidelijk genoeg maar zie hele bruikbare antwoorden. Ik ben niet zo thuis met programma's als TweakUI. In mijn tijd hadden we nog geen engelse les dus dat zal het probleem wel zijn. Zo te lezen lijkt dit mijn oplossing.. ik ga op zoek..
thx :)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:08

DUX

blijft ook nu voor Oranje

offtopic:
TS, probeer de edit-knopt te gebuiken :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Pagina: 1