[ASP] via DSN de naam van een database achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 11:20
Is het mogelijk om op een ASP pagina de naam van de (access)database (bv. tweaker.mdb) te achterhalen als je gebruik maakt van een DSN connectie? Ik weet dat je met openschame = 20 wel de tables en de fields kunt krijgen, maar niet de databasenaam.

• Dr.Dokter
Aangezien ik er niets over kan vinden en er geen reacties komen op deze topic zal het wel niet mogelijk zijn....

modbreak: aub. niet kicken binnen 24 uur etc. lees de FAQ etc.

[ Voor 32% gewijzigd door curry684 op 03-07-2003 13:20 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat je nu doet is eigenlijk een verkapte kick, terwijl je topic nog geen twee uur oud is. Dat is eigenlijk niet de bedoeling... :/

Verder weet ik niet zeker of het zo is, maar ik hoop dat het niet mogelijk is. Volgens mij krijg je dan namelijk een hele hoop gekloot op het net. Van mensen die even gaan kijken of de database misschien te downen is... :X

My personal website

• Dr.Dokter
Ik wilde eigenlijk meer een slotconclusie eraan maken, omdat ik dit soort topics ook vaak als naslagmiddel gebruik.
Maar om op jou reply te reageren: ik zie er niet echt gevaar in omdat mensen niet "even kunnen kijken" wat de database is omdat die mensen niet in de code kunnen kloten.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

De database wordt op DSN-niveau ingesteld. Dus ik denk dat je meer moet zoeken in de trend van: Het uitlezen van een ODBC-DSN.

Hoe dat gaat weet ik verder eigenlijk niet :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• avon
  • Laatst online: 27-06-2025
Volgens mij is dit zelfs een verkapte hack poging?...
waarom zou je anders de db naam willen achterhalen?

[ Voor 3% gewijzigd door avon op 03-07-2003 13:33 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Dr.Dokter
AvOn schreef op 03 July 2003 @ 13:33:
Volgens mij is dit zelfs een verkapte hack poging?... waarom zou je anders de db
naam willen achterhalen?
Een hack poging? Waarom zou ik een site willen hacken waar ik zelf toegang tot heb? Ik wil het voornamelijk weten om een scriptje te bouwen dat een backup kan maken van de database.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Als je weet waar de database staat, dan kan je toch met het fso(file system object) een backup laten maken.. Gewoon alle files met de extensie .mdb kopieren?

[ Voor 7% gewijzigd door Jaspertje op 03-07-2003 13:39 ]

• OZ-Gump
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Maar...maar...maar... als het goed is weet je dan de naam van de database, dus waarom zou je dan moeilijk door die uit een DSN te halen? Je kunt die dan toch gewoon hard coden? Of eventueel instelbaar maken....?

My personal website

• Dr.Dokter
Jaspertje schreef op 03 July 2003 @ 13:39:
Als je weet waar de database staat, dan kan je toch met het fso(file system object) een backup laten maken.. Gewoon alle files met de extensie .mdb kopieren?
En vervolgens de database geen .mdb extensie meegeven? Hmmm. Dat is op zich wel een idee....
Thanx

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Het kan *wel* met openschema van ADO.
edit:
Hint: TABLE_CATALOG

[ Voor 32% gewijzigd door bigtree op 03-07-2003 14:41 . Reden: hint: TABLE_CATALOG ]

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• Dr.Dokter
bigtree schreef op 03 July 2003 @ 14:27:
Het kan *wel* met openschema van ADO.
edit:
Hint: TABLE_CATALOG
Thank you very very very very much! _/-\o_
Pagina: 1