Toon posts:

iPAQ 1900 wil niet printen via infrarood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een iPAQ 1900 series.. Het geval werkt uitstekend behalve als ik wil printen via infrarood...

Printer is een HP Laserjet 2100 NT.

Als ik een bestand beam naar de printer ziet iPAQ de printer wel, hij wil het bericht ook sturen (sending 1/1) maar dan staat er failed.

Weet iemand wat het probleem is, en liever nog wat het antwoord op het probleem is?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Voor zover ik weet is er alleen voor de oude HP Jornada een programma om te kunnen printen via infrarood op een HPprinter

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch raar dat als je een HP pocket PC hebt en een HP Laserjet dat dat niet mixt!? Ook omdat hij de printer wel vindt, maar het bestand niet kan zenden.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 11:34:
Het is toch raar dat als je een HP pocket PC hebt en een HP Laserjet dat dat niet mixt!? Ook omdat hij de printer wel vindt, maar het bestand niet kan zenden.
Wat zegt je handleiding over het printen van je PDA naar een printer?

Hij vind iets wat ook infrarood heeft, maar dat betekend niet dat die printer weet wat jij wil. Jij probeert op de normale manier een document te sturen naar de printer alsof het een andere PDA is? Misschien weet die printer niet wat ie er mee aanmoet omdat je niet aangeeft dat je t geprint wil hebben, toner wil besparen, A4 of Legal, portrait of landscape moet zijn?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gevonden, er moet een speciaal HP printing software programma gedownload worden.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het komt er dus op neer dat een PDA, net als een andere computer drivers nodig heeft om te kunnen printen naar een bepaald soort printer. Het is wel mogelijk om plain text zonder drivers te printen, sommige mobiele telefoons met irda kunnen dat, maar voor een PPc zal je waarschijnlijk een apart programma nodig hebben.

Ik verbaas me er toch welover dat er toch mensen zijn die Windows CE echt gebruiken, want al sinds 1996, kon je met een Psion PDA gewoon op vrijwel IEDERE infraroodpprinter printen aangezien de drivers al standaard in het OS (Symbian) zitten terwijl Microsoft het 7 jaar later nog steeds niet voor elkaar heeft.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1