Netwerk weg bij monitor aan ??

Pagina: 1
Acties:

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025
Sinds een paar weken heb ik een servertje bij mij in de kast gebouwd, remote administrator tooltje geinstalled, alles werkt perfect...
Ik stuit echter op een vreemd (voor mij onverklaarbaar) probleem: 8)7

Er lopen 2 cat. 5e stp kabels naar mijn kamer toe, 1 voor diezelfde server en de andere naar een ander systeem. Nou is het zo dat beide kabels dezelfde route volgen, en komen allebei langs / tot die server die in de kast staat. Voor de installatie en trouble shooting van die server heb ik een monitor aan die server gehangen.
Het vreemde is dat als ik de power van mijn monitor aanzet, de verbinding van de server het andere systeem voor een minuut lang compleet uitvalt.

Dit is natuurlijk vrij onhandig, zeker als die server een website host die als het mogelijk is, altijd online moet blijven. Dus hier de vraag: heeft iemand ervaring met dit probleem, of een manier om dit op te lossen...

Ik zou natuurlijk simpel de utp kabels om kunnen leggen of de server verplaatsen, maar dat is slechts het probleem ontwijken in plaats van oplossen.

Graag jullie hulp :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
op zich vreemd en niet te verklaren
Het enige wat ik kan verzinnen is de "elektro magnetische straling" welke de monitor opwekt?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Unshielded Twisted Pair is eigenlijk nooit Shielded. Dus ik ga ervanuit, dat je STP of FTP hebt liggen. Lopen de twisted pair kabels toevallig vlak langs/achter/onder de monitor door? In het geval van een oude monitor kan er best veel storing optreden, als je dat ding aanzet.

Meer kan ik er eigenlijk ook niet van maken.

Edit:
Probeer het eens met een (geleend) tft-schermpje. Die veroorzaken veel minder storing.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 12:23 ]

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Volgens jou komt de verbinding daarna terug, is er dan ook packetloss of mindere performance? 95% kans dat dit aan die monitor ligt natuurlijk. Misschien moet je even uitzoeken wat een monitor doet als ie aangezet wordt. Mijn iiyama wil wel eens degaussen bijvoorbeeld. Ik weet niet of ze nog voltage trucs gebruiken om snel operationeel te zijn.

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025
Zoals er staat, het gaat om een "shielded twisted pair, cat 5e STP" de kabels lopen idd vlak langs me monitor en het is idd een oud brok 15" monitor.

Heb momenteel niet ff de mogelijkheid om te testen of die monitor na het weer tot stand komen van de verbinding voor een packetloss of storing zorgt. Dit ga ik op het moment dat ik thuis kom direct even testen!!

[ Voor 45% gewijzigd door PizZa_CalZone op 03-07-2003 12:34 ]