Toon posts:

[javascript] Met javascript gegenereerd veld aanroepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een javascript scriptje waarmee je items kan adden/removen/updaten. Voor het adden van een item klik je simpel op de button Add en komt er een stuk HTML-code bij de Div staan ( div.innerHTML += html ).

Werkt hartstikke goed, probleem is alleen dat deze HTML code die in de header (in javascript) is gegenereerd later niet meer aan te roepen valt omdat deze simpelweg niet in de HTML staat.

Bijv. als je 1000 keer op Add klikt dan krijg je 1000 tabellen op het scherm maar in de HTML-code zie je er niks van.

Ik wil dus gewoon met document.form['textveld'] het gegeneerde veld aanroepen maar dat lukt me niet.

Iemand enig idee ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Javascript hoort thuis in W&G, niet in P&W.

-> W&G

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Sorry wist ik niet..

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

en toch werkt dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<html>
<head>
<title>priet</title>
<script type="text/javascript">

function addfield() {

document.getElementById('priet').innerHTML = '<input type="text" name="melp" />';

}

function alertfield() {

alert(document.forms['blaat'].elements['melp'].value);

}

</script>
</head>
<body>
<form id="blaat">
<div id="priet"></div>
<input type="button" value="add field" onclick="addfield()" /><br />
<input type="button" value="alert field" onclick="alertfield()" />
</form>
</body>
</html>

maar eerlijk gezegt kan je beter de DOM methoden gebruiken (createElement en appendChild) om dynamisch dingen toe te voegen aan je document

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Crisp, ik ga het proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 11:44 ]

Verwijderd

Bijv. als je 1000 keer op Add klikt dan krijg je 1000 tabellen op het scherm maar in de HTML-code zie je er niks van.
Wat bedoel je nou? Dat als je View source doet in je browser dat je de gegenereerde code dan niet ziet? Da's eigenlijk vrij logisch, aangezien de source ook niet is veranderd, maar je document wel.
Pagina: 1