Dell C640 naar de kloten :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69124

Topicstarter
nou ik heb vorig jaar toen ik in Duitsland was een Dell laptop gekocht, deze heeft altijd gewerkt. en nu is er ineens iets doorgebrand in de laptop denk ik.
want de laptop ruikt vreemd. maar het werkt nog goed.

probleem is dat ie mijn accu niet meer laad. als ik adapter aansluit gaat het ledje knipperen. en zonder accu werkt het helemaal niet, ook als ik adapter aansluit, dus ik denk dat er een zekering ofzo doorgebrand is.

dell wil absoluut niet helpen omdat de laptop geen service tag nummer heeft
ik vroeg me af of iemand een oplossing wist. of iemand die in staat is om hem te repareren.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Als het effectief de accu is, dan koop je een nieuwe..

Hoe komt het overigens dat er geen service tag nummer bijzit, lijkt me dat ze zo niet mogen verkocht worden!

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kunt op de dell site een tooltje naar je Service Tag laten zoeken, misschien kom je er dan achter. Mocht je deze laptop niet direct van Dell gekocht hebben, kan ie natuurlijk ook "heet" zijn en dat is dan met zo'n unieke Tag wel heel gemakkelijk te achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 18:36

Tjark

DON'T PANIC

in mijn dell staat de service tag ook in het bios.

Maar aan de onderkant moet een tag staan.

Heb je 'm van Dell gekocht of 2e hands? In dat laatste geval: weet je zeker dat de laptop zuiver was?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

TjarkVerhoeven schreef op 03 July 2003 @ 11:07:
Heb je 'm van Dell gekocht of 2e hands? In dat laatste geval: weet je zeker dat de laptop zuiver was je te goeder trouw was ten tijde van aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-07 18:36

Tjark

DON'T PANIC

ok, das iets genuanceerder :)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dan moet het natuurlijk wel 3 jaar na dato diefstal zijn, anders komt de oorspronkelijke eigenaar 'm wel even bij jou ophalen :D Hopelijk komt ie uit een winkel ipv een 'vriend' ;)
Artikel 3:86 BW
1.
Ondanks onbevoegdheid van de vervreemder is een overdracht overeenkomstig artikel 90, 91 of 93 van een roerende zaak, niet-registergoed, of een recht aan toonder of order geldig, indien de overdracht anders dan om niet geschiedt en de verkrijger te goeder trouw is.
3.
Niettemin kan de eigenaar van een roerende zaak, die het bezit daarvan door diefstal heeft verloren, deze gedurende drie jaren, te rekenen van de dag van de diefstal af, als zijn eigendom opeisen, tenzij:
a.
de zaak door een natuurlijke persoon die niet in de uitoefening van een beroep of bedrijf handelde, is verkregen van een vervreemder die van het verhandelen aan het publiek van soortgelijke zaken anders dan als veilinghouder zijn bedrijf maakt in een daartoe bestemde bedrijfsruimte, zijnde een gebouwde onroerende zaak of een gedeelte daarvan met de bij het een en ander behorende grond, en in de normale uitoefening van dat bedrijf handelde; o
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jongens ik heb geen idee waar de laptop vandaan komt en of het zuiver is. ik had toen zelf niet zo veel verstand en heb hem 2dehands van iemand overgenomen in duitsland. deze laptop heeft nergens een nummer, ook niet in BIOS.
maar daar ging het toch niet om.

liefst wat nuttige reakties waar ik iets aan heb. :)

de lader en accu zijn allebei goed. want heb andere adapter en accu van andere dell laptop in gedaan en precies hetzelfde. ik denk dat er een zekering/condensator ofzo doorgebrand is, daar ruikt het ook naar. volgens mij niet al te moeilijk om te repareren , alleen ik heb geen verstand van laptops. nooit 1 open gemaakt. dus als iemand kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 16:31

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 69124 schreef op 03 juli 2003 @ 12:36:
jongens ik heb geen idee waar de laptop vandaan komt en of het zuiver is. ik had toen zelf niet zo veel verstand en heb hem 2dehands van iemand overgenomen in duitsland. deze laptop heeft nergens een nummer, ook niet in BIOS.
maar daar ging het toch niet om.

liefst wat nuttige reakties waar ik iets aan heb. :)

de lader en accu zijn allebei goed. want heb andere adapter en accu van andere dell laptop in gedaan en precies hetzelfde. ik denk dat er een zekering/condensator ofzo doorgebrand is, daar ruikt het ook naar. volgens mij niet al te moeilijk om te repareren , alleen ik heb geen verstand van laptops. nooit 1 open gemaakt. dus als iemand kan helpen
Wat verwacht je van ons, dat wij remote de laptop openmaken en gaan solderen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bezoek eens Dell op: http://support.euro.dell....nl%2Fnl%2Ffixmydell%2Easp en kies voor "Zoek mijn Servicetag".
De servicetag staat ergens in de hardware weggeschreven en is volgens mij niet te verwijderen met een firmwareupdate oid.
Op deze manier kun je er wel achterkomen denk ik.
Ook heeft Dell een eigen "testCD", mnisschien de moeite waard om eens te gaan draaien?

(nee ik heb geen andelen bij Dell, maar moet er elke dag wel mee werken :D)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beaves schreef op 03 July 2003 @ 12:40:
[...]

Wat verwacht je van ons, dat wij remote de laptop openmaken en gaan solderen?
ik vroeg dus of iemand er was die hem eventueel denkt te kunnen repareren, of je misschien een zaak kent die laptops repareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
arjants schreef op 03 juli 2003 @ 12:44:
Bezoek eens Dell op: http://support.euro.dell....nl%2Fnl%2Ffixmydell%2Easp en kies voor "Zoek mijn Servicetag".
De servicetag staat ergens in de hardware weggeschreven en is volgens mij niet te verwijderen met een firmwareupdate oid.
Op deze manier kun je er wel achterkomen denk ik.
Ook heeft Dell een eigen "testCD", mnisschien de moeite waard om eens te gaan draaien?

(nee ik heb geen andelen bij Dell, maar moet er elke dag wel mee werken :D)
hey dat progje leest de servicetag uit de bios en gezien er geen nummer te vinden is in bios heeft het weinig zin :|
volgens kan alleen DELL de code uit de bios halen en gezien dat dus gebeurd is, neem ik aan dat de laptop express uit registratie is gehaald ofzo. ik begrijp er ook gene flikker van, dell wil gewoon niet helpen zonder dat klote nummer :(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69124 op 03-07-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 16:31

Beaves

Usque ad Finem

Anoniem: 69124 schreef op 03 juli 2003 @ 12:44:
[...]

ik vroeg dus of iemand er was die hem eventueel denkt te kunnen repareren, of je misschien een zaak kent die laptops repareert.
Misschien kan je hem bij een winkel zoals Mycom of Paradigit brengen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 69124 schreef op 03 juli 2003 @ 12:45:
[...]

hey dat progje leest de servicetag uit de bios en gezien er geen nummer te vinden is in bios heeft het weinig zin :|
volgens kan alleen DELL de code uit de bios halen en gezien dat dus gebeurd is, neem ik aan dat de laptop express uit registratie is gehaald ofzo. ik begrijp er ook gene flikker van, dell wil gewoon niet helpen zonder dat klote nummer :(
Je hoeft hem ook niet te zien in de bois om hem uit te kunnen lezen hoor 8)7

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1