Toon posts:

Sidebanding uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met het programma RivaTuner kan ik Sidebanding niet uitschakelen, dus ik d8, dat zal standaard wel uitstaan.... niet dus: (CPUZ) 8)7
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bram.kruyt/cpuz.jpg

Hoe kan ik dit uitschakelen? Bij een kennis staat dit schijnbaar ook aan, zijn videokaart is namelijk een tikkie instabiel (mx440 gf4)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Staat in de bios bij de meeste bordjes, hier in ieder geval wel.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij dus niet :(

mobo Shuttle AK32 met VIA chipset

Verwijderd

Zoek even op 'powerstrip'

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt dus niet.... :(
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bram.kruyt/powerstrip.jpg
Kan ik dus niet veranderen...

ff offtopic...
Wat doet deze functie in XP? »»Gecombineerd schrijven....
(stond aan bij mij...)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/bram.kruyt/xp.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:32 ]

Verwijderd

Met het programma "Geforce tweak utility" kun je SBA ook uitzetten. Staat wel op www.guru3d.com

Wat die functie doet weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 16:26 ]

Verwijderd

waarom uitzetten? het is positief voor de snelheid van je kaart hoor! fastwrites is niet zo goed... maar sideband adressing wel. Wat het precies is weet ik ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 18:24:
waarom uitzetten? het is positief voor de snelheid van je kaart hoor! fastwrites is niet zo goed... maar sideband adressing wel. Wat het precies is weet ik ook niet.
Ja maar mn videokaart wordt er instabiel van (onder XP)

Verwijderd

Hoe kom je precies tot die conclusie? Aangezien je het niet uit kunt zetten, hoe weet je dan zo zeker dat je videokaart er instabiel van wordt? Hoe weet je dat het niet iets anders is?

Wat betreft de tools hierboven:wazige handel.. als ik powerstrip bekijk zou ik zeggen dat het uitstaat en je kaart het niet ondersteund. Rivatuner beweert het tegendeel..

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Side Band Adressing stuurt request voor data niet via de gegevens lijnen op de AGP bus maar een apart kanaal. Hierdoor is de effectieve datarate onveranders. Schakel je dit uit dan word de bandbreedte voor textures ed minder doordat die calls dan via de gevens lijnen gaat.

Maar eh, hoe weet je dat juist dit de onstabiliteit veroorzaakt als je het niet uit kan schakelen. Als je het op een ander moederbord hebt getest dan zegt dit nog niks. Aangezien het bijvoorbeeld ook aan je voeding/moederbord/drivers/spel/applicatie kan liggen.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
weet ik idd niet cker, maar ik heb het probleem op 2 computers (bij 1 gehad...)
het is ckerz geen temp. probleem, voeding etc ook niet en mobo ook niet (2x verschillend)
het is puur onder winXP (plotseling flitsbeeld... zwart beeld... beeld weer terug...) dus bij games etc nergens last van...
bij mij is het verholpen door AGP Fast Write uit te zetten, bij een kennis is het wel veel minder geworden maar niet verholpen...

allebei een mx440 gf4
en in de faq van forum van computertotaal staat dat je fast write en sidebanding uit moet schakelen bij instabiliteit.... dus is idd niet cker...

Verwijderd

Heeft Geforce tweak utility je nou ook verder geholpen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:48:
Heeft Geforce tweak utility je nou ook verder geholpen?
ga ik nu proberen

EDIT: Daar staat ie dus al uit :r

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 21:44 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 19:31:
en in de faq van forum van computertotaal staat dat je fast write en sidebanding uit moet schakelen bij instabiliteit.... dus is idd niet cker...
Ga je het toch fijn daar vragen ;)

Fast Write kan inderdaad stabiliteitsproblemen veroorzaken, true. Maar van sidebanding heb ik nog nooit wat negatiefs gehoord. Als bovendien 2 van de 3 utils zeggen dat't uitstaat kun je daar wel vrij zeker van zijn, bovendien is 1 proggie speciaal gemaakt voor nVidia kaarten :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1